LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
A csapat
Egy cél, egy csapat
– évek óta ez az Opel Dakar Team mottója.
Hogy is változhatna? Szalay Balázs és Bunkoczi László a tereprali mindig is csapatsportnak tartotta. Ez nem is kérdés. Miközben ők a sivatagban gyűrik maguk alá a homokdűnéket, a szervizcsapat ugyanezt teszi a közúton – száz meg száz, ezer meg ezer kilométeren át. "A csapatom nélkül ma már nem indulnék el a sivatagba, mert velük érzem tökéletes biztonságban magamat" – Szalay Balázs több mint 200 000 versenykilométer után pontosan tudja, miről beszél.
A Felfedezők
Szalay Balázs
pilóta
Született:
1965. április 17., Dunaújváros
Első nemzetközi versenye:
Dakar rali (1996)
Dakar-rajtok:
12
Célba érkezések:
8
Legjobb helyezés:
20. (2012)
Legjobb nemzetközi eredmények:
Selyemút rali 2. hely (2012),
Fáraó rali 1. hely (2002), magyar bajnok
és a Közép-Európai Zóna Trófea bajnoka (2010)
Családi állapota:
nős, felesége Zsófia; gyermekei: Balázs, Lily, Laura
Hobbija:
futás, jégkorong, labdarúgás, kajak
„Mi vonz a terepraliban? A kreativitás. Hogy nem tudsz előre tervezni. Hogy adott pillanatban kell eldöntened, mi lesz a következő lépés, hogy jobbról vagy balról kerülöd-e meg a dűnét. Ilyenkor persze születnek rossz döntések is. Ezek viszont inspirálják az embert, hogy fejlődjön, hogy még jobban figyeljen.” Ha nincs benned türelem, elfogadás, tisztelet a természet iránt, esélyed sincs a sivatagban. A Dakar küzdeni tanít meg, s közben arra is rájössz, hogy mindig van kiút, még akkor is, ha éppen nem látod. A sivatag mágikus világáról Balázsnál többet senki sem tud a magyar terepralisok közül, akinek a neve gyakorlatilag egybeforrt a sivatagi versenyzéssel. Nem csoda, hiszen 12 alkalommal állt rajthoz a majd’ tízezer kilométeres versenyen és nyolcszor célba is ért. Hogy mennyire jó a 75%-os sikerarány? Talán elég annyit mondanunk, hogy a Dakaron az indulóknak általában csak a fele ér célba, az afrikai Dakarokon pedig ez az arány még alacsonyabb volt…
Bunkoczi László
navigátor
Született:
1965. szeptember 17., Budapest
Első nemzetközi versenye:
rali Európa-bajnoki futam (2001),
Dakar rali (2004)
Dakar-rajtok:
7
Célba érkezések:
7
Legjobb helyezés:
20. (2012)
Családi állapota:
kapcsolatban; gyermekei: Soma, Bendegúz
Hobbija:
benzinszag
„Nem az a bátorság, hogy az ember 200 km/órával bevegyen egy kanyart. A bátorság ahhoz kell, hogy visszamenj valahova, ahol sok gondod volt, és nekivágj újra. Hogy sokadszorra elindulj az ismeretlenbe, és sok napon keresztül kiálld a próbát.” Bunkoczi gyerekkora óta sportol, az úszás és az öttusa után következett az autósport. Szlalomversenyeken, túraversenyeken indult, majd következett a rali, végül pedig a tereprali. Utóbbiban érte el a legnagyobb sikereit. A Dakar számára egyfajta életérzés – a sivatagot szereti, a végtelen teret, az emberek élni akarását. „Van az a mondás, hogy sivatagot az oázistól nem a víz különbözteti meg, hanem az emberek. Nos, én ezeket az embereket szeretem és csodálom” – vallja Bunkoczi László, aki hét Dakaron rajtolt Szalay Balázzsal és mind a hétszer célba is értek.
Az Őrangyalok
A sivatagi versenyzés borzalmasan kemény kihívás a versenyzők számára, de talán egy kicsit még keményebb a szerelőknek. Ők a napi 600-800 kilométer megtétele után délután, vagy este a táborban még nekilátnak megjavítani a versenyautót. Néha órákon keresztül dolgoznak rajta, máskor egész éjszaka. Ez a munka igazi megoldóembereket kíván. Hiszen a sivatag attól is szép, hogy folyamatosan kihívások elé állítja az embert. Minden egyes sivatagi versenyen történik olyasmi, ami addig még nem. Lehetsz bármilyen jó autószerelő, érthetsz bármennyire a versenyautókhoz, ha nem bírod a stresszt, ha nincsenek kötélből az idegeid, ha nem lendülsz át a holtponton, ha nem folytatod akkor is a munkát, amikor már úgy érzed, az erőd végén jársz… inkább el se indulj! A Dakaron ezúttal egy szervizkamion vesz részt, amelyben Darázsi Zsolt, Őri Péter és Kecskés István ül. Mindannyian „rutinrókák”, akik több mint 15 éve ismerik egymást.
Darázsi Zsolt
Kecskés István
Őri Péter
A Médiaguruk
Az Opel Dakar Team mindig is híres volt arról, hogy a lehető legközelebb engedte a nézőket, az újságírókat és a tévéseket a csapathoz – nem csinált titkot abból, hogyan készíti fel a versenyjárműveit, vagy miként élnek a szerelők a sivatagban, mit esznek, hogyan alszanak, miként zajlanak a mindennapjaik. Mára összeforrott médiacsapat gondoskodik arról, hogy a lehető leggyorsabban és legpontosabban tájékoztassa a dakaros eseményekről a sajtó képviselőit.
Az Opel Dakar Team jó kapcsolatot ápol az ország legolvasottabb napilapjaival, legnézettebb tévécsatornáival.
Hubai Antal - tévé; Sándor Balázs - broadcast; Fehér Csaba - IT, social media; Kovács Eszter - marketing; Tóth Anita - sajtófőnök;
A Főnök
Németh Ottó
Mindig is vonzotta a sivatag – lenyűgözte az ereje, a nagysága, s régóta vágyott rá, hogy megtapasztalja, milyen is valójában, hogy megláthassa a mélységeit. A Dakar pedig tényleg bevisz a sűrűjébe, oda, ahová egyébként nagy valószínűséggel nem jutsz el. Jó néhányszor megjárta a sivatagot az Opel Dakar Teammel – 2013-ban ott volt a limai rajtnál, illetve a santiagói célban is a helyszínen segítette a csapat munkáját. Szervezési feladatai mellett reklámszakemberként a csapat marketingkommunikációjáért is felel. Már diákévei alatt is marketinges munkákkal egészítette ki zsebpénzét, hogy később olyan világmárkák kampányain dolgozzon, mint a Panasonic, a Gillette, vagy a Henkel.
Németh Ottó
Csapatfőnök