LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Esõ, sár, törölt szakasz
A verseny elsõ, vérbeli terepralis szakaszára készültek. Végül azonban csalódniuk kellett, mert a rendezõség az elmúlt napok heves esõzése miatt úgy döntött, törli a Silk Way-rali Kazany és Ufa közötti mért szakaszát. A pályabejáró csapat jelentése szerint túl mély volt a sár a pályán, a patakok pedig annyira megduzzadtak – legalábbis a tábori legendák szerint –, hogy helyenként két méter magas volt a víz. Így pedig…




Nos, így félõ volt, hogy a mezõny fele ott vesztegel majd a vízben és a sárban, ahelyett, hogy folytatná az útját Peking felé. Ehhez jött még, hogy a helikopterek felszállása is veszélybe került az idõjárás miatt – márpedig a biztonság mindenek elõtt, úgyhogy ez így együtt már elég volt ahhoz, hogy a szakasz törlése mellett döntsenek.


„Meg kell értenünk a rendezõk döntését, még akkor is, ha nagyon versenyeznénk már. Kockásra ültük a hátsó felünket, mire ideértünk, de még mindig inkább ez, minthogy egy patakban múlassuk az idõt a versenyautóval együtt. Persze, azért a közúti közlekedés sem veszélytelen: jóformán az egész napunk az elõzgetésrõl szólt, de éppen akkor, amikor valami hetedik érzéktõl vezérelve nem elõztem meg az egyik kamiont, az akkor kapott bal elsõ durrdefektet, és átjött a másik sávba. A sofõr észnél volt, szerencsére nem borult fel, és minket sem taszított az árokba” – mesélte Szalay a váratlan kalandokat.
A mezõny egyébként a Baskírföld fõvárosába, Ufába tartván útba ejtette a Kamaz-gyár otthonát, Naberezsnije Cselnit, ahol nagy szeretettel (és némi süteménnyel, teával) köszöntötték a versenyzõket.



Jólesett a kis pihenõ, mielõtt továbbindultak, ezeket a jármûveket ugyanis nyilván nem arra tervezték, hogy aszfaltúton közlekedjenek velük.
„Azért is sajnálom nagyon, hogy törölték a szakaszt, mert ez a mi pályánk lehetett volna, hiszen szeretjük az ilyen sáros, csúszós pályákat, és általában jól is megyünk rajtuk” – mondta Bunkoczi, aki a maga részérõl ezzel az egy mondattal lezártnak is tekintette a szakasztörlés kérdését, és elkezdett készülni a hétfõi napra. A maratoni versenyek mechanizmusa ugyanis már csak olyan, hogy amikor az egyik lépésen túl vagy (még ha nem is úgy alakul, ahogy tervezted), rögtön elkezdesz készülni a következõre.
Az élet nem áll meg, a mezõny hétfõn Kazahsztán felé veszi az irányt, az Ufa és Kosztanaj közötti távolság 815.15 km, amelybõl a mért szakasz hossza 200.43 kilométer.



Összefoglaló az RTL Klubon éjfél után!

Ha lemaradtál, nézd vissza az RTL Moston: rtl.hu/most/

Vlog: AFK Légió 
Sajtóképek: dakar.hu/sajto

 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06