Szalay Balázs
Ha Dakar-rali, akkor Szalay Balázs. A terepralis neve az utóbbi, több mint másfél évtizedben összeforrt a sivatagi versenyzéssel, s ha ma Magyarországon szóba kerül a világ leghosszabb és legnehezebb terepviadala, vagyis a Dakar-rali, õt biztosan megemlítik. 

Nem csoda, hiszen 11 alkalommal állt rajthoz a rettentesen hosszú, majd’ tízezer kilométeres versenyen és hétszer (a magyar indulók között ezzel rekordernek számít) célba is ért. Ez nagyon magas szám, tekintve, hogy a Dakar éppen amiatt híres – vagy inkább hirhedt –, hogy az indulóknak általában csupán a fele éri el a célt. 

Szalay Balázs pályafutása 1995-ben kezdõdött azzal, hogy elvégezte a Road Atlanta versenyzõiskolát, majd jöttek a versenyek egymás után, 2002-ben a pilóta saját versenymûhelyt alapított, még ebben az évben megnyerte a Fáraó-ralit (amelynek köszönhetõen megkapta a Nemzetközi Automobil-szövetség prioritását), és folytatódott a Dakar-kaland is. Legjobb eredményét a legutóbbi sivatagi show-n, a 2012-esen érte el – ekkor indult hatodszor Bunkoczi László navigálásával és a 20. helyen gurulhatott át a limai céldobogón. 

Közben magyar bajnoki címet szerzett, háromszor diadalmaskodott a Közép-európai Zóna Trófeában,  szóval látható a folyamatos fejlõdés, amit élesen bizonyít, hogy a legjobb Dakar-eredmény után a második legnagyobb nemzetközi siker következett: Szalayék 2012-ben másodikként végeztek az oroszországi Selyemút-ralin.

Bunkoczi László
Bunkoczi László
„Végy egy jó navigátort!” – így kezdõdik a siker receptje a terepraliban, ahol a navigátornak legalább akkora szerepe van, mint a pilótának, hiszen itt titkos az útvonal, a versenyzõk nem sokkal a rajt elõtt kapják meg az itinert – szóval oda kell találni. 

S ez, például a világ legnagyobb sivatagjaiban  nem is olyan könnyû feladat, mint gondolnák. 

Bunkoczi László gyerekkora óta sportol, az úszás és az öttusa után következett az autósport. Végigjárta az autósport iskoláját is: szlalomversenyeken, túraversenyeken indult, majd 2002-tõl következett az elsõ osztályú országos rali bajnokság. Navigátorként Dornai Tiborral az elsõ országos bajnoki évadjuk során (2002) kategóriájukban bronzérmet szereztek. Bunkoczi tehát megtanult küzdeni, s erre a küzdeni tudásra bizony nagy szüksége volt késõbb, a sivatagban. 

Akkor csatlakozott a csapathoz (2004-ben), amikor Szalay márkát váltott (azóta versenyez Opellel) és a dupla váltás alighanem szerencsét hozott, hiszen õk hárman (Szalay, Bunkoczi, Opel) egyre jobb helyezéseket érnek el, s minden Dakaron célba értek, amelyen rajthoz álltak, s egyre nagyobb sikereket elérve. 
Szépségek és nehézségek – célban a csapat
2017-07-22 17:40:46
Ami megtörténhetett, megtörtént
2017-07-21 18:50:30
Féktelenül
2017-07-20 17:02:27