Elkezdõdött!
2017. július 08. 18:28
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs a 20. helyen teljesítette a Silk Way rali elsõ, rövid de velõs  szakaszát, amelyen nem lehetett megnyerni a versenyt, elveszíteni viszont simán el lehetett volna.
De menjünk sorban!



Hogy a maratoni tereprali nem tréfadolog, arra kiváló bizonyíték volt a Silk Way rali elsõ igazi versenynapja, amely minden szempontból rettenetesen nehéznek bizonyult. Elõször is hajnali fél háromkor jelzett az ébresztõ, el kellett indulni a szervizparkba, onnan meg a kis híján 600 kilométeres (!) összekötõ szakaszra, amely után egy 61 kilométeres szelektív várt a mezõnyre. 
De aki azt hiszi, hogy a viszonylagos rövidsége miatt a mért szakasz sétagalopp volt a versenyzõk számára, nagyobbat nem is tévedhetne. Egyrészt mert a rajt elõtt heves esõ esett, ami csúszóssá, sárossá változtatta a talajt (helyenként meg persze pillanatok alatt felszáradt), másrészt mire a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs elrajtolt az Opel Mokkával, a pálya közepén újra rázendített az égi áldás. 



„Jó kis technikás pálya lett volna, de a gumiválasztással nem foglalkoztunk annyit amennyit kellett volna, pontosabban nem gondoltuk, hogy ekkora esõ esik majd, így nem tettünk fel új gumit – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – A használt abroncs pedig kõre jó lett volna, de a sáros úton helyenként úgy csúszott, mintha jégen mennénk. Megesett, hogy kettes-hármas sebességi fokozatban tövig nyomtam a gázpedált, a kerekek azonban álló helyzetben pörögtek. A kanyarokba is keresztbe csúszva érkeztünk, ami lehet, hogy látványos volt, de gyors semmiképpen sem.”
A szerencsefaktor az volt ezen a napon, hogy a szervizcsapat utolérte Szalayékat a közúti szakaszon, mert 200 kilométer megtétele után eltört az egyik ablaktörlõ, és ha nem cserélik ki, lehetetlen lett volna teljesíteni a versenytávot. Egyszerûen nem láttak volna semmit. Így sem volt hiány kalandokból...



„Az egyes ellenõrzõ ponthoz közeledve egy buggys becsúszott elõttünk az árokba, ott állt az út közepén – idézett fel egy másik történetet Bunkoczi László. – Kikerültük, hogy elérjük a kétszáz méterre lévõ csekkpontot, de így meg az egyik pontot nem érzékelte a GPS, úgyhogy vissza kellett fordulni. Elveszítettünk több mint egy percet, mert közben a buggy kiszabadult és jött szembe. Egyébként is kalandos nap volt, de ez rátett még egy lapáttal.”
A mezõny másik magyar párosa, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió (Scania) a 16. helyen ért célba, méghozzá nagyon jó idõeredménnyel – alig több, mint tízperces hátránnyal. Márpedig ez a szûk, kanyargós, technikás pálya a monstrumok pilótáit még nagyobb kihívás elé állította, mint az autósokat. 


SILK WAY RALI
1. szakasz, Moszkva–Csebokszari (össztáv: 726.95 km, ebbõl szelektív szakasz: 61.43 km). Autósok: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, Peugeot 3008 DKR Maxi) 42:02, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR) 29 másodperc hátrány, 3. Despres, Casterra (francia, Peugeot 3008 DKR) 2:14 p h., …20. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 17:42 p h. 
Kamionosok: 1. Martin Kolomy, Jíri Stross, Michal Ernst (cseh, Tatra) 49:43, 2. Loprais, Alkendi, Holan (cseh, egyesült arab emirátusokbeli, cseh, Tatra) 51 mp h., 3. Van Genuten, Alcayna, Der Kinderen (holland, spanyol, holland) 2:03 p h., ...16. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 10:39 p h. 




Kommentek
Szépségek és nehézségek – célban a csapat
2017-07-22 17:40:46
Ami megtörténhetett, megtörtént
2017-07-21 18:50:30
Féktelenül
2017-07-20 17:02:27