Szalayék rajthoz állnak a 40. Dakar-ralin!
2017. október 25. 19:39
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs visszatér a Dakar-ralira! Az Opel Dakar Team párosa január 6. és 20. között a világ legjobb terepraliversenyzõivel méreti meg magát Peruban, Bolíviában és Argentínában, a 40. jubileumát ünneplõ Dakaron. 


Szalaynak ez lesz a 13. Dakarja (ez Magyarországon rekordnak számít), Bunkoczi Lászlóval közösen pedig a nyolcadik, s érdekesség, hogy amikor a páros együtt állt rajthoz a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyén, mindig célba ért. (Szalaynak egy plusz teljesített Dakarja van, még 2000-bõl, amikor Jakab Tamással vette sikerrel a távot.) 


A pilóta 33 (!) országban versenyzett, s most jön a 34., hiszen Bolíviában még egyikük sem autózott. 
„Az utóbbi idõben Afrikában versenyeztünk januárban, mert vonzó volt számunkra, hogy visszatértünk a gyökereinkhez, ám az, hogy a világ legjobb terepraliversenyzõi a negyvenedik Dakar-ralira készülnek, bennem is elindított valamit, és arra inspirált, hogy négy év kihagyás után visszatérjünk Dél-Amerikába – nyilatkozta Szalay Balázs. – Peru visszatérése azt is jelenti, hogy újra lesznek sivatagi szakaszok a versenyen – ezek az utóbbi idõben hiányoztak –, ami azt jelenti, hogy izgalmas küzdelemnek nézünk elébe, hiszen a dûnék között bármi megtörténhet.”
No meg a magaslaton is, hiszen Bolíviában 3500 méter fölött tartják meg a szünnapot, s 4000 méter fölött is kijelöltek szakaszokat. Szalaynak ez nem okoz gondot, a korábbi Dakarokon 4726 méteren keltek át az argentin-chilei határon, s õ nem volt rosszul, de persze azért fokozottan figyelnek majd a magaslati betegség tüneteire.


 
„Huszonkét éve indultam az elsõ Dakaromon, azóta nyilván rengeteget változott a verseny, s nem csak amiatt, hogy Afrikából átköltözött Dél-Amerikába, vagy hogy a mezõnynek ma már hatvan-hetven százaléka célba ér szemben az afrikai huszonöt-harminccal – mesélte Szalay. – Ma már nem olyan nehéz végigmenni a Dakaron, mint annak idején, ám gond nélkül teljesíteni a távot vagy jó eredményt elérni… Nos, az annál bonyolultabb. Annak idején némi szerencsével be lehetett férni a legjobb tíz-húsz közé, ma már ez szinte lehetetlen, így az lehet a célunk, hogy minden nap a határainkat feszegessük, hogy kihozzuk magunkból a maximumot.”



A csapat egy külsõleg és belsõleg egyaránt megújult autóval, egy Opel Crossland X típusú terepjáróval vág neki a több mint 9000 kilométeres versenytávnak – az új szabályokat követve az autó rugóútja 5 centiméterrel megnõtt, a hasmagassága 2 centivel alacsonyabb lett, amitõl a páros azt várja, hogy az autó stabilitása és kezelhetõsége is érezhetõen javul. 
„Pillanatnyilag elég nehéz elõre megmondani, hogy mit profitálhatunk a fejlesztésekbõl, mint ahogy az is, hogy hol van a helyünk ebben a pokoli erõs mezõnyben, amelyben négy éve nem versenyeztünk – mondta Bunkoczi László, aki 2004 óta majd’ kétszázezer kilométert tett meg Szalay Balázs mellett a világ különbözõ tájain és sivatagjaiban. – Bár évek óta folyamatosan az ismeretlennel nézünk szembe minden egyes sivatagi viadalon, ezt valahogy nem lehet megszokni. Jó lesz, ha már ott leszünk, és elrajtolunk az elsõ szakaszon, mert az elõkészületekért senki sem rajong. Várom nagyon!”





Kommentek
Szalay megkérheti Villas-Boast, segítsen jobbá tenni a magyar futballt!
2017-12-04 16:17:57
Új dobost próbált ki a Tankcsapda!
2017-12-01 14:34:46
Dakar történelem 1996-2000
2017-11-29 17:35:46