Teszt a lelke mindennek!
2017. november 23. 14:00
Az Opel Crossland X már úton van a Le Havre-i kikötõbe, ahol behajózik Dél-Amerikába, hogy idõben megérkezzen a 40. Dakar-rali januári rajtjára, de téved, aki azt hiszi, hogy „kipróbálatlanul” kelt útra. 
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs még indulás elõtt tesztelt a vadonatúj versenygéppel, amely jobban kezelhetõ, stabilabb útfekvésû és jóval könnyebb, mint az elõdje volt. 
„Ez volt eddig a legsimább tesztünk, az autó az elsõ pillanattól kezdve tökéletesen mûködött, és az is kiderült, hogy az alapbeállításai nagyon jól sikerültek, mert bár folyamatosan próbáltunk változtatni, végül mindig visszatértünk a kiindulási ponthoz – mondta Szalay Balázs, akinek a januári lesz a 13. Dakar-ralija. – Direkt egy olyan terepre mentünk, ahol egymást követik az árkok, mert ki akartam próbálni az új rugózást, a hosszabb rugó-utat, és tökéletesen elégedett voltam a Crossland X-szel.”



Körülbelül száz kilométert tett meg Szalay, s természetesen voltak olyan menetek, amelyeken beült mellé navigátora, Bunkoczi László is – nem azért, mintha mondania kellett volna, merre kell menni, egyszerûen õ is ki akarta próbálni a versenygépet. 
„Az autóban minden ott van, ahol szeretem, minden úgy van, ahogy kézre esik, s bár azt nem tudom megállapítani, hogy gyorsabb lett-e – mert nem mûködött a kilométer-óra –, de az teljesen biztosan jót tett neki, hogy az elõzõ autónkhoz képest majd’ háromszáz kilóval könnyebb – árulta el Szalay. – A BF Goodrich abroncsok is nagyon jól fogták a földet, ami azért fontos, mert a tavalyi tapasztalatból kiindulva számíthatunk olyan esõs körülményekre is, mint amilyen itthon volt az utóbbi napokban.”



A BF Goodrich All-Terrain abroncsok kifejezetten összkerékhajtású jármûvekre készültek. Megküzdenek a legnehezebb gumigyilkos tereppel és ellenállnak a legerõsebb igénybevételnek is. Ez annak köszönhetõ, hogy szerkezetük egyszerre hajlékony és rendkívül ellenálló, így alacsonyabb üzemi nyomáson is bírják a gyorsaságot. 
Ezek az abroncsok, amelyekkel Szalayék is nekivágnak a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyének, a legutóbbi Dakaron is kiválóan teljesítettek – több csapathoz hasonlóan az elsõ három helyezett is ilyen abroncsokon versenyzett. 






Kommentek
Szalay megkérheti Villas-Boast, segítsen jobbá tenni a magyar futballt!
2017-12-04 16:17:57
Új dobost próbált ki a Tankcsapda!
2017-12-01 14:34:46
Dakar történelem 1996-2000
2017-11-29 17:35:46