LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Peterhanselre tippelt Szalay

A magyar terepralisok közül az idei magyar bajnok Szalay Balázs vett részt a legtöbbször a Dakar-ralin (szám szerint tíz alkalommal) és bár az idén nem lehet ott a Buenos Aires-i rajtnál, természetesen figyelemmel kíséri az eseményeket, s még egy kis esélylatolgatásra is vállalkozott.

Mi a legfõbb különbség a dél-amerikai és az afrikai Dakar között?

Tudom, sokan azt mondják, nagyon különbözik az egyik a másiktól, de tulajdonképpen nagyon sok a hasonlóság is az Atacama-sivatag és a Szahara között. A hõség mindkettõben megnehezíti a versenyzõk dolgát, nem beszélve a rengeteg homokdûnérõl. A mostani lesz a harmadik Dakar Dél-Amerikában, s ahogy így elnéztem a programot, ez lesz a leghomokosabb: hét sivatagi napot terveztek a rendezõk.
Az idén még az eddigieknél is kevésbé lehetett kiszámítani, merre halad majd az útvonal. Gondolod, ez közelebb hozza az amatõröket a gyári pilótákhoz?
Szerintem nem, hiszen a gyáriak tesztelnek Argentínában. Na jó, talán nem pont ott, amerre a verseny útvonala vezet majd, de a körülmények arrafelé nagyon hasonlóak. Arról nem beszélve, hogy a gyári csapatok navigátorai mögött rendkívül profi háttér áll. Vannak 3D-s térképeik, amelyeken elemezni tudják az útvonalat.

Mi jelenti a legnagyobb nehézséget a dél-amerikai Dakarral kapcsolatban?

Az útvonalról már beszéltünk, de ami még fontos, hogy sok támogató kevesebb lehetõséget lát Dél-Amerikában, mint az európai rajtban és az afrikai versenyben. Ezen felül a távolság is az oka annak, hogy az európai versenyzõk száma csökken. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy az észak- és dél-amerikai versenyzõk viszont egyre jobban rákapnak a Dakar ízére.

Miként éled meg, hogy nem leszel ott a rajtnál?

Amikor eldöntöttük, nem indulunk, lezártam magamban a 2011-es Dakart. Legalábbis ezt mondom most. De emlékszem, az idén januárban, amikor elkezdõdött a tévés közvetítés és mentem szak-kommentálni, fájó volt látni, hogy a többiek ott mennek, mi viszont csak itthonról követjük õket. Remélem 2012-ben ott leszünk mi is, jelenleg ez éltet.

Mit gondolsz, ki nyeri a januári versenyt?

A BMW szerintem nagyon felzárkózott a Volkswagenhez és Robby Gordon is új autót épített, úgyhogy biztosan nagy csaták lesznek. De ha tippelni kell én Stéphane Peterhansel és a BMW mellett tenném le a voksomat. Ha nem lesz komolyabb technikai zûrje, szerintem a francia most visszaveszi az uralmat a Dakaron. Ami a motorosokat illeti, szerintem ott nem változnak jelentõsen az erõviszonyok: a Marc Coma, Cyril Despres kettõsbõl kerülhet ki a gyõztes.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06