LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalayék jól sakkoztak – ötödikek!

Eliszta a sakk fõvárosa. Nos, a legfurfangosabb sakkmegnyitás sem lephette volna meg annyira a mezõnyt, mint Szalay Balázs és Bunkoczi László gumiválasztása – mondhatjuk, ez volt az igazi vezércsel. Az Opel Dakar Team kettõse a gyorsaságán kívül a jó taktikájának és elõrelátásának köszönhette (ezeknek az erényeknek a sakkban is nagy hasznát veszi az ember), hogy pályafutása eddigi legjobb eredményét elérve ötödikként (!) ért célba a Selyemút-rali keddi szakaszán.

De menjünk sorban!
Volgográdból elindulva még nem sejtette a mezõny, hogy az eredetileg tervezett 488 kilométer helyett mindössze 275-öt kell teljesítenie, a rendezõk ugyanis az esõzések miatt (errefelé ez olyan ritka, mint a rossz sakkozó, hiszen az iskolában, tanóraként oktatják az észjátékot) lerövidítették a szelektívet, ám ezt a pokoli nehéz hétfõn után senki sem bánta igazán. Kivéve talán Szalayékat.
„Az eredetileg rajtként kijelölt helyszínen állatira ömlött az esõ, nagyon csúszott az út és sáros volt, és megmondom õszintén, egy kicsit elkezdtem örülni, mert mi a BF Goodrich G1-es abroncsát tettük fel, ami sokkal jobb sárban, mint az All Terrain, amit a többiek választottak erre a napra. Aztán közölték, hogy törlik a szakasz elejét, úgyhogy aszfalton tettünk meg több mint kétszáz kilométert. Utána következett az igazi rajt, immár vizes homokon, ami sokkal jobban fogta az autót, mint gondoltam, úgyhogy melegedett is egy kicsit a motor” – mondta az Opel Antara pilótája.

Szalayék a keddi egyetlen ellenõrzõ ponton (a szakasz felénél) másodikként haladtak át, ami már elõrevetítette a jó eredmény lehetõségét, s végül nem is kellett senkinek sem csalódnia, hiszen az Opel Antarával száguldó kettõs ötödikként ért célba – ráadásul úgy hogy az utolsó harminc kilométert esõben tette meg, s a szakasz végére eltört az autóban a gátló, ami letépte a fékcsövet. Most mondhatnák, hogy egy versenyautóban a gázt kell nyomni, nem a féket, de ez esetünkben nem teljesen igaz, hiszen a fák között, a csúszós, sáros utakon nem olyan nagy baj, ha az ember éppen ott tud lelassítani, ahol szeretne.
„Az ellenõrzõ ponton áthaladva nem tudtuk, hogy másodikak vagyunk, csak azt, hogy megelõztük Borisz Gadaszint, ami általában jót jelent. Aztán sajnos harminc kilométerrel a vége elõtt akadt egy kis gondunk: eltört a bal hátsó gátló és leütötte a fékcsövet. Így azután lelassultunk, Gadaszin is visszaelõzött, mert a sáros részen nem ott fékeztünk, ahol akartunk, hanem ott, ahol az autó akarta. A végén még felszedtünk egy acélsodronyt, úgyhogy jó sárosak lettünk, mire megszabadítottuk tõle a kocsit. Ha nincs a fékgond, szerintem meg tudtuk volna tartani a második helyet, de így sem vagyok elégedetlen, sõt…” – mondta Szalay, amihez a navigátora, Bunkoczi László annyit tett hozzá, ha most azt mondanák, hogy ideadják ezt a helyezést (a hatodikat az összetettben), azzal már bõven boldogok lennének.
Mire jött Szalay válasza: „Dehogyis! Holnap javítunk!”
No igen: evés közben jön meg az étvágy…

SELYEMÚT-RALI
3. szakasz, Volgográd–Eliszta (össztáv: 677 km, ebbõl szelektív szakasz: 275 km). Autósok: 1. Christian Lavieille, Pascal Larroque (francia, Dessoude Proto) 3:01:37, 2. Vasziljev, Jevtyekov (ukrán, G-Force Proto) 2:36 perc hátrány, 3. Errandonea, Garcin (andorrai, francia, SMG Buggy) 6:29 p h., …5. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Antara RR) 8:49 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Christian Lavieille, Pascal Larroque 10:14:01, 2. Pelichet, Panseri (francia, Toyota Hilux) 10:14 p h., 3. Gadaszin, Scsjemel (orosz, G-Force Proto) 14:25 p h., …6. Szalay, Bunkoczi 28:39 p h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06