LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
A csapat
Egy cél, egy csapat
– évek óta ez az Opel Dakar Team mottója.
„Nem az a bátorság, hogy az ember 200 km/órával bevegyen egy kanyart. A bátorság ahhoz kell, hogy visszamenj valahova, ahol sok gondod volt, és nekivágj újra. Hogy sokadszorra elindulj az ismeretlenbe, és sok napon keresztül kiálld a próbát.” Bunkoczi gyerekkora óta sportol, az úszás és az öttusa után következett az autósport. Szlalomversenyeken, túraversenyeken indult, majd következett a rali, végül pedig a tereprali. Utóbbiban érte el a legnagyobb sikereit. A Dakar számára egyfajta életérzés – a sivatagot szereti, a végtelen teret, az emberek élni akarását. „Van az a mondás, hogy sivatagot az oázistól nem a víz különbözteti meg, hanem az emberek. Nos, én ezeket az embereket szeretem és csodálom” – vallja Bunkoczi László, aki kilenc Dakaron rajtolt Szalay Balázzsal és nyolcszor célba is értek.
A Felfedezők
Szalay Balázs
pilóta
Született:|1965. április 17., Dunaújváros
Első nemzetközi versenye:
Dakar rali (1996)
Dakar-rajtok:
14
Célba érkezések:
9
Legjobb Dakar helyezés:
20. (2019, 2012)
Legjobb nemzetközi eredmények:
Selyemút rali 2. hely (2012),Fáraó rali 1. hely (2002), magyar bajnok (2010), a Közép-Európai Zóna Trófea bajnoka (2009, 2010), lengyel bajnok (2010), szlovák bajnok (2010)
Családi állapota:
nős, felesége Zsófia; gyermekei: Balázs, Lily, Laura
Hobbija:
futás, jégkorong, labdarúgás, kajak
„Úttalan utakon, árkon-bokron át, legyőzhetetlennek hitt terepen az ismeretlenbe vezet az utunk. Ez az, ami a legjobban vonz a terepraliban: a felfedezés varázsa, és az, hogy nem tudsz előre tervezni. Az adott pillanatban kell eldöntened, mi lesz a következő lépés, hogy jobbról vagy balról kerülöd-e meg a dűnét. Ilyenkor persze születnek rossz döntések is. Ezek viszont inspirálják az embert, hogy fejlődjön, hogy még jobban figyeljen. Ha nincs benned türelem, elfogadás, tisztelet a természet iránt, esélyed sincs a sivatagban. A Dakar küzdeni tanít meg, s közben arra is rájössz, hogy mindig van kiút, még akkor is, ha éppen nem látod. A sivatag mágikus világáról Balázsnál többet senki sem tud a magyar terepralisok közül, akinek a neve gyakorlatilag egybeforrt a sivatagi versenyzéssel. Nem csoda, hiszen 14 alkalommal állt rajthoz a majd’ tízezer kilométeres versenyen és kilencszer célba is ért. Hogy mennyire jó a 75%-os sikerarány? Talán elég annyit mondanunk, hogy a Dakaron az indulóknak általában csak a fele ér célba, az afrikai Dakarokon pedig ez az arány csak harminc százalék volt…
Bunkoczi László
navigátor
Született:|1966. szeptember 17., Budapest
Első nemzetközi versenye:
rali Európa-bajnoki futam (2001),
Dakar rali (2004)
Dakar-rajtok:
9
Célba érkezések:
8
Legjobb Dakar helyezés:
20. (2019, 2012)
Legjobb nemzetközi eredmények:
Selyemút rali 2. hely (2012), magyar bajnok (2010), a Közép-Európai Zóna Trófea bajnoka (2009, 2010), lengyel bajnok (2010), szlovák bajnok (2010)
Családi állapota:
kapcsolatban; gyermekei: Soma, Bendegúz
Hobbija:|benzinszag
„Nem az a bátorság, hogy az ember 200 km/órával bevegyen egy kanyart. A bátorság ahhoz kell, hogy visszamenj valahova, ahol sok gondod volt, és nekivágj újra. Hogy sokadszorra elindulj az ismeretlenbe, és sok napon keresztül kiálld a próbát.” Bunkoczi gyerekkora óta sportol, az úszás és az öttusa után következett az autósport. Szlalomversenyeken, túraversenyeken indult, majd következett a rali, végül pedig a tereprali. Utóbbiban érte el a legnagyobb sikereit. A Dakar számára egyfajta életérzés – a sivatagot szereti, a végtelen teret, az emberek élni akarását. „Van az a mondás, hogy sivatagot az oázistól nem a víz különbözteti meg, hanem az emberek. Nos, én ezeket az embereket szeretem és csodálom” – vallja Bunkoczi László, aki hét Dakaron rajtolt Szalay Balázzsal és mind a hétszer célba is értek.
Az Őrangyalok
A sivatagi versenyzés borzalmasan kemény kihívás a versenyzők számára, de talán egy kicsit még keményebb a szerelőknek. Ők a napi 600-800 kilométer megtétele után délután, vagy este a táborban még nekilátnak megjavítani a versenyautót. Néha órákon keresztül dolgoznak rajta, máskor egész éjszaka. Ez a munka igazi megoldóembereket kíván. Hiszen a sivatag attól is szép, hogy folyamatosan kihívások elé állítja az embert. Minden egyes sivatagi versenyen történik olyasmi, ami addig még nem. Lehetsz bármilyen jó autószerelő, érthetsz bármennyire a versenyautókhoz, ha nem bírod a stresszt, ha nincsenek kötélből az idegeid, ha nem lendülsz át a holtponton, ha nem folytatod akkor is a munkát, amikor már úgy érzed, az erőd végén jársz… inkább el se indulj! Az állandó szervizcsapatot Őri Péter, Kecskés István és Bokros Sándor. Mindannyian „rutinrókák”, akik majdnem 20 éve ismerik egymást.
Őri Péter
Kecskés István
Bokros Sándor
A Médiaguruk
Az Opel Dakar Team mindig is híres volt arról, hogy a lehető legközelebb engedte a nézőket, az újságírókat és a tévéseket a csapathoz – nem csinált titkot abból, hogyan készíti fel a versenyjárműveit, vagy miként élnek a szerelők a sivatagban, mit esznek, hogyan alszanak, miként zajlanak a mindennapjaik. Mára összeforrott médiacsapat gondoskodik arról, hogy a lehető leggyorsabban és legpontosabban tájékoztassa a dakaros eseményekről a sajtó képviselőit. Az Opel Dakar Team jó kapcsolatot ápol az ország legolvasottabb napilapjaival, legnézettebb tévécsatornáival. Hubai Antal - tévé; Sándor Balázs - broadcast; Fehér Csaba - IT, social media; Kovács Eszter - marketing; Tóth Anita - sajtófőnök; Molnár Géza - operatőr;