LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
A csapat nem adja fel!

14 tervezett szakasz, amelyből az autósoknak 13-at, a motorosoknak 12-t tartottak meg, 9000 kilométernyi össztáv, 4500 kilométernyi szelektív szakasz a 40. Dakar ralin.

Az autós mezőnyben Carlos Sainz a második, a motorosok közt Matthias Walkner az első, a kamionosok között pedig Eduard Nyikolajev a harmadik (valójában meg már a negyedik, hiszen egyet nyert Vlagyimir Csagin versenyszerelőjeként is) győzelmét aratta.

Szalay Balázs immár 13. alkalommal állt rajthoz a világ legnehezebb terepralis megméretésén – eddig nyolc alkalommal ért célba, Bunkoczi Lászlóval közösen pedig nyolcból hétszer. Az idei megméretésen technikai hiba miatt a negyedik napon búcsúzni kényszerült.

Az Opel Dakar Team pilótáját arra kértük, értékelje a történteket, és nézzen egy kicsit a jövőbe.

SZALAY BALAZS (HUN), OPEL, auto, car, portrait during the Dakar 2018, Stage 1 Lima to Pisco, Peru, on january 6 – Photo Florent Gooden / DPPI

 

„Nagyon sok kérdést vetnek fel bennem a történtek, hogy miért estünk ki ilyen hamar, de még így, jó néhány nap távlatából sincs lelkifurdalásom amiatt, hogy feladtuk. Mert nem adtuk könnyen a bőrünket. Egy egész éjszakányi szerelés után nekivágtunk a következő szakasznak, úgy, hogy mindössze tíz percet töltöttünk a táborban, még csak meg sem reggeliztünk, már indultunk is tovább a következő pályára, ahol ugye megint tönkrement az önindítónk a dűnék között. A legutolsónak jövő kamion rántott be minket, hogy elinduljon az autó, ha ott nem fordulunk vissza, hanem bemegyünk a dűnékbe, senki sem lett volna, aki segíthet. Most is azt mondom, jó döntés volt onnan kijönni, mert a szervizkamionunk meg sem tudta volna közelíteni a helyet, és ahhoz nem vagyunk elég gazdag csapat, hogy csak úgy otthagyjuk az autót a sivatagban.”

367 SZALAY BALAZS (HUN), BUNKOCZI LASZLî (HUN), OPEL, auto, car, action during the Dakar 2018, Scrutineering, verifications, Peru, on january 3 to 6 – Photo Eric Vargiolu / DPPI

 

A páros, ugye, egy vadonatúj Opel Crossland X-szel vágott neki a távnak, úgyhogy pontosan tudja, mi a feladat az elkövetkező hetekben, hónapokban – finomítani a technikát.

„Hogy miként alakul a jövő, egyelőre nem tudnám megmondani, de az biztos, hogy amint hazaér az autó, helyreállítjuk. Erre szükség is van, hiszen nagyot estünk vele a dűnéről lefelé, azután pedig addig teszteljük, amíg problémamentes nem lesz az önindító. A hűtését kell jobban megoldani egyébként. A mostani Dakaron kiderült, hogy egy-két további finomításra is szükség van – ha ez mind sikerül, akkor a valaha volt legversenyképesebb autónk áll majd a műhelyünkben.

Ez a négy versenynap jó volt arra, hogy meglássuk a helyünket a mezőnyben, s arra jutottunk, hogy ha nincs ennyi gondunk, napi szinten ott tudunk lenni a legjobb harmincban, az meg elég ahhoz, hogy a végelszámolásnál ott legyünk a legjobb húszban. A sportban persze nincsenek „ha”-val kezdődő mondatok, hanem csak tények, s azok azt mutatják, a 2018-as Dakaron nem sikerült végigmennünk. Az Opel Dakar Team azonban nem adja fel, s néhány hónapon belül az is kiderül, merre indul tovább…”

367 SZALAY BALAZS (HUN), BUNKOCZI LASZLî (HUN), OPEL, auto, car, action during the Dakar 2018, Stage 1 Lima to Pisco, Peru, on january 6 – Photo Eric Vargiolu / DPPI

 

 

2018-01-14
Dakar 2018 összetett állás
64.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Felfedezők nyomában
Ötvennél is több csapat áll rajthoz szeptember 11-én az első Türkmén Desert Race-en – köztük ismert terepraliversenyzők és amatőrök is, akik mind azért érkeznek, hogy felfedezzék Türkmenisztánt. Elsősorban persze a Karakum-sivatagra kíváncsiak, hiszen az teljesen ismeretlen terep mindenki számára. A mezőny – soraiban a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettőssel – kelet-nyugati irányban szeli át az […]
Olvasd tovább
2018-08-02
Fesztiválozik a Dakar is
A Dakar első alkalommal mutatkozik be a híres Goodwood Fesztiválon, a britek hagyományos sebességünnepén, amelyen a szurkolók mindent megtudhatnak a január 6. és 17. között esedékes sivatagi show-ról. A legendás fesztiválon az idén is lesznek historic versenygépek, Formula–1-es és endurance autók, prototípusok… Száz meg száz elképesztő technika a múltból és a jelenből, amelyek között az […]
Olvasd tovább
2018-07-16
A Dakar „nemzeti érdek”
Kevesebb mint két hete jelentette be Peru, hogy elemzi a Dakar költségvetési vonzatait, ami azért volt sorsdöntő a viadal szempontjából, mert jelen állás szerint Peru az egyetlen ország, ahol még lehetett versenyt rendezni, úgyhogy veszélybe került a verseny léte. Mostanra azonban biztossá vált, elő tudják teremteni a Dakar hátterét, úgy, hogy azzal a szervezők és […]
Olvasd tovább
2018-07-02