LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
A sivatag visszavár! Itt a 2022-es Dakar útvonala!

Nem volt elég a homokból és a dűnékből? Nos, a szervezők gondoskodtak róla, hogy a 44. Dakar rali résztvevőinek ne lehessen ilyen panaszuk. Párizsban mutatták be a versenyzőknek a januári viadal útvonalát, amelyből kiderül, hogy a verseny Ha’ilban rajtol és Dzsiddában ér célba – egy Rijádban eltöltött pihenőnap után. Azáltal, hogy a mezőny ezúttal dél-keleti irányban szeli át Szaúd-Arábiát, még több a homokkal teli kihívás, az „üres negyed” pedig dűnéket is tartogat bőven. 

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére való törekvés jegyében bemutatkozik a T1-E kategória, amelyet a kutatásban résztvevő prototípusok számára tartanak fenn – a belső égésű motorok korszakának végét pedig 2030-ra tervezik az autók esetében. 

A Dakar Classic idei sikerén felbuzdulva (ebben a kategóriában az 1980 és 1990 között gyártott járművek indulnak) a mezőny januárban is ott lesz a rajtnál, az előrejelzések szerint minimum dupla annyi résztvevővel, mint legutóbb. 

Még egy kicsit az útvonalról: a David Castera vezette szervezőcsapat mindig törekszik az újításra, most például lesz három olyan egymás utáni nap a Dakaron, amikor dűne dűnét követ az útvonalban – ez próbára teszi az autókat, a pilótákat és persze a navigátorokat egyaránt. 

„Az elmúlt két évben a Dakar szervezői már kitapasztalták, melyek a legjobb útvonalak Szaúd-Arábiában, ezért biztos vagyok benne, hogy emlékezetes, nehéz, dűnés versenyre készülhet a mezőny – mondta a Dakar ralin eddig 15 alkalommal rajthoz álló Szalay Balázs. – Amiatt egy kicsit csalódott vagyok, hogy végül nem szállt be a rendezésbe Jordánia vagy Abu-Dhabi – pedig úgy hallottuk, szó volt ilyesmiről is –, mert így már zsinórban negyedik évben korlátozódik egy országra a Dakar, amely korábban arról volt híres, hogy országokon ívelt át. Ettől függetlenül a Dakar az Dakar, biztosan nem lesz könnyebb, mint korábban, és természetesen szeretnénk mi is ott lenni a rajtnál. Még sokat kell dolgoznunk azért, hogy ez technikailag és pénzügyileg is összeálljon.”

Az elektronikus itinert legutóbb még csak a topversenyzők számára volt kötelező, a tervek szerint januárban már minden autós, side by side és kamionos kategóriában induló egység ezt használja majd, sőt, a motoros és quad-kategóriában is elérhetővé válik az elitversenyzők számára. 

„Az elektronikus itiner navigációs szempontból egységesíti a mezőnyt, és talán a folyamatos változásokra is könnyebb így reagálni. Más kérdés, hogy a navigátorok számára ez egy újabb megoldandó feladat” – tette hozzá Szalay.  

A nevezés a 2022-es Dakar ralira május 17-én nyílik meg a résztvevők számára. 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay: Jót tesz a terepralinak, hogy világbajnoki rangot kapott
A Motorsport Világtanács döntése értelmében világbajnoki státuszt kap az FIA tereprali sorozata, amelyet 2022-ben írnak ki először az A.S.O.-val karöltve – a francia cég az elkövetkező öt évben a sorozat exkluzív promótere lesz.  A döntés ennek a nagyon népszerű és látványos szakágnak a fejlődését szolgálja, főleg, hogy a Dakar Rally is bevonódik a sorozatba, hiszen […]
Olvasd tovább
2021-06-22
Szalay levonta a tanulságokat
Szalay Balázs huszonöt éve indult az első Dakarján, s bár a jubileumi verseny nem úgy sikerült, ahogy tervezte, sajnos a sorozatos problémák és technikai gondok megakadályozták a célba érkezésben, ő nem adja fel. Szokásához híven levonta a tanulságokat, és mire vége az idei versenynek, már meglesz a jövőre vonatkozó terve is. Sőt, talán már meg […]
Olvasd tovább
2021-01-12
Szalay: „Nem tudjuk folytatni…”
Rettenetesen nehéz – igaz, abszolút logikus – döntést hozott az Opel Dakar Team párosa: nem folytatja a 2021-es Dakar ralit. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős pénteken kétkerékhajtással nem vágott neki az emberpróbáló dűnéknek (nem tudott volna átmenni rajtuk), ezzel tulajdonképpen ki is szállt az érdemi küzdelemből, hiszen ez kizárást von maga után. Az egyetlen […]
Olvasd tovább
2021-01-09