Szerdán az Africa Eco Race résztvevői egy látványos, 356 km-es kört teljesítettek Amodjar körül, amelyből 351 km a speciális szakasz volt. Ez a kihívásokkal teli és technikás szakasz teljes mértékű elmerülést kínált a mauritániai sivatagban, amely lágy homokdűnék, sziklás utak és trükkös navigációs részek kombinációjából állt. A napot egy rangos vendég tette különlegessé: Stéphane Peterhansel, akit „Mr. Dakar”-ként ismernek. Visszatérve az afrikai terepre, ahol legendává vált, csatlakozott a táborhoz, hogy a Raid kategóriában (nem versenykategória) induljon egy Yamaha Ténéré 700-as motorral egészen Dakarig. Résztvevőkkel beszélgetve és értékes tanácsokat megosztva inspirálta az összes jelenlévőt.
MOTOR KATEGÓRIA
Az olasz Francesco Montanari (Aprilia) remekelt, és 4 óra 14 perces idővel megszerezte első szakaszgyőzelmét, 2 perc 55 másodperccel megelőzve a norvég Pål Anders Ullevålsetert (KTM). Utóbbi lenyűgöző visszatérést produkált, miután a 36. helyről indult. A dobogó harmadik fokát Guillaume Borne (Husqvarna) foglalta el, 11 perc 51 másodperccel lemaradva a győztestől. Guillaume, aki az orvosi csapat segítségének köszönhetően megszabadult hátfájdalmaitól, bebizonyította, hogy csúcsformában komoly dobogós esélyes.
Az összetett éllovasok, Alessandro Botturi (Yamaha) és Jacopo Cerutti (Aprilia) a 10., illetve a 13. helyen értek célba, közel 30 perc hátrányt gyűjtve. Elképzelhető, hogy ez egy tudatos döntés volt részükről, mivel a következő etapon kihívást jelentő navigáció vár rájuk. Cerutti, aki tegnap még lázzal küzdött, mostanra visszanyerte formáját, és optimistán tekint a folytatásra.
Botturi továbbra is őrzi vezető pozícióját, 9 perc 49 másodperces előnnyel Cerutti előtt. Montanari a harmadik helyre lépett fel, 1 óra 46 perces hátránnyal a vezetőhöz képest, míg Guillaume Borne a negyedik helyen áll, 1 óra 55 perces lemaradással.
AUTÓ/SSV KATEGÓRIA
Az autók és SSV-k mezőnyében Benoit Fretin (Century CR6) megszerezte ötödik szakaszgyőzelmét 4 óra 27 perces idővel, 7 perc 18 másodperccel megelőzve Martijn Van Den Broekot (Can-Am). A lengyel pilóta, Magdalena Zajac 14 perces lemaradással állt fel a dobogó harmadik fokára.
Az összetett állásban Fretin továbbra is verhetetlen, 4 óra 7 perces előnnyel vezet Van Den Broek előtt. Pierre Lafay megtartotta harmadik helyét, 44 perccel Van Den Broek mögött és 4 óra 51 perccel Fretin mögött.
A célvonalnál Benoit Fretin a biztonságot hangsúlyozta: „Nem akarok hibázni. Tegnap láttam, hogy egy élversenyző borult fel Szaúd-Arábiában (Dakar Rally). Ez emlékeztet arra, hogy Lac Rose-ig ébernek kell maradni.”
Az SSV XTREME RACE kategóriában Van Den Broek tovább növelte előnyét Lafay előtt, amely most 44 percre nőtt. Philippe Champigné számára különösen nehéz volt ez a szakasz. Bár továbbra is a harmadik helyen áll összetettben, hátránya már közel 20 órára nőtt a vezetőhöz képest.
A célban Van Den Broek, aki tapasztalt rally és Dakar versenyző, így nyilatkozott: „Ez a szakasz életem legszebbje volt a rally világában.”
KAMION KATEGÓRIA
A kamionok mezőnyében Gerrit Zuurmond aratott győzelmet, aki 5 óra 4 perces idővel teljesítette a szakaszt, 5 perc 23 másodperccel megelőzve William Van Groningen-t.
Az összetett állásban Zuurmond tovább erősítette vezető pozícióját, közel kétórás előnyt szerezve riválisával szemben.
REMÉNYTELI HÍREK ANDREA PERFETTI ÁLLAPOTÁRÓL
Az #58-as rajtszámú Andrea Perfetti orvosi jelentése szerint állapota stabil és biztató. A versenyzőt, aki a szervezőcsapat egyik kisrepülőgépének balesetében sérült meg, holnap Milánóba szállítják, ahol felesége és gyermekei várják. Az Africa Eco Race szervezői és versenyzői ebben a nehéz időszakban is gondolnak rá és szeretteire.
A VERSENY FOLYTATÓDIK, FOKOZÓDIK A FESZÜLTSÉG
A navigáció a kilencedik szakasz során kulcsfontosságú lesz. Ezt a szakaszt egyszerűen „René”-nek nevezik, ezzel tisztelegve René Metge, az Africa Eco Race társalapítója előtt, aki egy évvel ezelőtt elhunyt. A szakasz változatos terepeket és hatalmas dűnéket tartogat. Minden szem az éllovasokon és az ő stratégiáikon lesz, hogy megőrizzék vagy növeljék előnyüket.
SZERENCSÉTLEN ESEMÉNYEK A RAID-EN
A Raid kategóriában indulókra 180 km off road szakasz várt, ami megegyezett a verseny útvonalával is. Csapatunk nem tudta mi vár rájuk, ezért széles mosollyal indultak neki a napnak. Az első 25 km valóban élvezetes volt, majd egy kőtengeren kellett áthaladni a mezőnynek és az első defekt is megérkezett ennek köszönhetően, az ifjabb Szalay Balázsék autóján. Ekkor még nem sejtettek semmi rosszat.
Megelőztek egy vágtázó tevehajtó csapatot és utolérték a versenyben induló és műszaki problémákkal küzdő Varga Imrét, aki féltengely törés miatt elakadt. Végül úgy döntöttek visszasegítik bajbajutott honfitársukat a táborba.
Visszafele a Bunkoczi-Szalay autó is defektet kapott és pótkerék hiányában csak lépésben tudtak haladni a táborig. A raid különítmény mind ugyan azzal a problémával tért vissza, ez a terep senki abroncsait nem kímélte.
A nap így végül inkább az autók szerelésével telt, hiszen nem csak a defektekkel kellett megküzdeniük. Az Isuzuból majd egy liternyi vizet engedtek le az üzemanyag szűrőből, köszönhetően a mauritániai gázolajnak.
Forrás: Cédric Bret – www.africarace.com