LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Az ördög az apróságokban rejlik

Az utóbbi évek legjobb nemzetközi eredményét elérve a hatodik helyen végzett a Türkmén Desert Race elnevezésű ötnapos sivatagi versenyen az Opel Dakar Team kettőse, Szalay Balázs és Bunkoczi Lászó.

A pilóta örül az eredménynek, amely szerinte a realitást tükrözi, a navigátor pedig azt nyilatkozta, ha előzetesen felajánlják a hatodik helyet, gondolkodás nélkül elfogadta volna. A Karakum-sivatag teljesen új volt számukra (Türkmenisztán a 35. ország, amelyben versenyeztek), de megküzdöttek az ismeretlennel, és megoldották a feladatot. Szalay Balázst arra kértük, tekintsen egy kicsit vissza az elmúlt öt napra és értékelje a történteket.„Ha sorra vesszük az elmúlt napok eseményeit, azt kell mondanom, jó teljesítményt nyújtottunk – mondta Szalay. – Nem volt egyetlen igazi eltévedésünk sem, csak egy-két bizonytalanság, úgyhogy Bunkoczi Laci kilencvenkilenc százalékosan teljesített. Magamat rosszabbra értékelném, mert az autó állapota és a navigáció alapján lehettünk volna napi szinten egy-két perccel gyorsabbak, de az már kétszeres kockázatot jelentett volna, ami szerintem nem éri meg. Az elmúlt napok azt mutatták, hogy technikailag felkészült a csapatbár volt két bosszantó apró hibánk. Az egyik, hogy nem ellenőriztük, működik-e az emelő nyomógombja, és ez három perc helyett félórás ásásba került a harmadik napon, a másik, hogy az ablakmosó reléjének hibája miatt volt egy szakasz, amelyen nem tudtuk letakarítani a szélvédőt. Ezekre az apróságokra jobban oda kell figyelnünk, hiszen ezekben rejlik az ördög. Az autó ezt leszámítva tökéletesen működött, azt gondolom, van egy nagyon jó alapunk, amelyre lehet építkezni a következő nemzetközi viadal előtt.”

Ami magát a versenyt illeti, Szalay elmondta, hogy sohasem tapasztalt még ilyen nagyszerű logisztikai hátteret, nem találkozott még ennyi segítő emberrel, s nem volt része ilyen magas színvonalú tábori ellátásban sem. A türkmének minden egyes táborhelyen közvilágítást építettek ki (még ha az a világ végén volt is, a sivatag közepén), légkondicionált étkezősátrakkal várták a mezőnyt, s kulturált zuhanyzókat építettek fel. Amit az ország megtehetett ezért a versenyért, azt meg is tette. „Miközben a szervezés emberi oldala tökéletes volt, a sportszakma egy kicsit csorbult: néhány türkmén versenyzővel kapcsolatban lazábban kezelték a szabályokat, ebben lehet még fejlődni a jövőben. De ez még csak az első nemzetközi verseny volt Türkmenisztánban, úgyhogy ez szinte természetes” – mondta Szalay. Ha egy helyszínt kellene kiemelnie azok közül, amelyeken az elmúlt egy hétben járt, az Opel Dakar Team pilótája a  Darvaza-krátert említené – a beomlott gázbarlangot, amelyet a geológusok 47 éve meggyújtottak, abban a hiszemben, hogy két hét alatt leég, ám ez nem történt meg, a sivatag közepén azóta is lángol egy hetvenszer húsz méteres kráter. Erről még az unokáinak is mesél majd Szalay Balázs.

rpt

 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Irány Szaúd Arábia – új szeletét fedezzük fel a világnak!
Új helyszín, új sivatag, új kihívás. Miután harminc évig Afrikában zajlott, majd 11 évre Dél-Amerikába költözött, most újabb nagy fejezet nyílik a Dakar történetében: a világ leghíresebb terepraliversenyét 2020-ban Szaúd-Arábiában rendezik meg. Több lesz ez, mint csupán egy új utazás – a jövő évi Dakar lehetőséget ad a versenyzőknek arra, hogy ismeretlen terepen tegyék próbára […]
Olvasd tovább
2019-04-16
Dakar 2020: izgalmas tervek
Néhány hete még az a hír tartotta lázban a terepralis társadalmat, hogy az Angolai Autósport Szövetségből kiszivárgott információk szerint az ország készen áll arra, hogy akár már jövőre vendégül lássa a Dakar-mezőnyt. A szövetség még a lehetséges útvonalról is közzétett egy térképet, amely Angolát, Namíbiát, Botswanát és Dél-Afrikát sejtette lehetséges helyszínként. Ám miközben ez is […]
Olvasd tovább
2019-02-19
Nehéz Dakar volt!
Nehéz Dakar volt. Szalay Balázs szerint egytől tízes skálán kilences, de ha csak a dél-amerikai Dakarokat nézzük, akkor tízes. Volt benne sok vendégmarasztaló dűne, nagyon sok ásás, s persze a melegből és a mély, puha homokból adódóan sok apró és nagyobb technikai probléma. Ennek is tudható be, hogy a január 6-án elrajtoló 334 versenyjármű közül […]
Olvasd tovább
2019-01-18