GM gyári versenymotor
Hengerűrtartalom:
6200ccm, V8-as
Teljesítmény:
380 lóerő (szűkítővel)
Nyomaték:
660 Nm (szűkítővel)
Gyorsulás:
7,4 másodperc alatt 0-100 km/órára
(pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal)
Magassága:|1770 mm
Hosszúsága:|4150 mm
Futómű:
elöl-hátul független felfüggesztés,
lengéscsillapító, Einbach spirálrugók
Rugóút:
elöl 250 mm, hátul 250 mm
Váltó:
X-track szekvenciális, hatsebességes
Kuplung:
Tilton háromtárcsás, 7 1/4 inch átmérőjű
Osztómű:
X-track egybeépítve a sebességváltóval
Benzintank:
ATL 550 literes biztonsági gumitank
Differenciálmű:
X-Track 247 (elöl-hátul)
Gumi:
BF Goodrich All Terrain, átmérő: 805 mm
Felépítmény:|Karbon - kevlár összesen 62 kg
Az előző modell, a Mokka megbízhatóan működött a hosszú távú sivatagi versenyeken, így jó alap volt az új autó építéséhez.
Szalay Balázsban a Silk Way ralin fogalmazódott meg, hogy érdemes lenne hozzányúlni az autóhoz, és úgy átalakítani, hogy még versenyképesebb legyen.
A legfontosabb változtatások
- még kisebb súly, még jobb súlyelosztás
- A sivatagban – és úgy általában az autósportban – minden egyes kiló számít.
- sokkal nagyobb stabilitás
- Szélesebb kasztni, 5 centivel hosszabb rugóút, alacsonyabb súlypont.
- dögösebb forma
- Nekünk legalábbis határozottan tetszik!
Típusa:|MAN 27.464
Futómű:
elől-hátul merevhíd, kerekenként
elől-hátul merevhíd, kerekenként 2 öhlins lengéscsillapítóval
Benzintank:
2 db, összesen 1000 liter
Gyorsulás:
13,8 mp. (0-100)
Súly:
üresen 12 tonna, alkatrészekkel, tele tankkal 17 tonna
Automata kerékfújó:
Syegon típusú
Felépítmény:|alumínium
Láttátok a Die Hard 5. részét, amit Budapesten forgattak? Akkor most nézzétek meg még egyszer – az „orosz” katonai járműveket az Opel Dakar Team tervezte és építette meg! Egészen pontosan 3 kamiont, amelyek a sivatagi versenyeken is használt alkatrészeknek köszönhetően képesek voltak hídról leugrani, lépcsősorokon felmenni, felborulni és továbbmenni.
És nem ez volt az egyetlen alkalom, hogy felkértek minket extrém körülmények között működő járművek elkészítésére: szereztünk rutint kétéltű buszok és Mars-járók építésében is!
A forgatásokon persze mindig ott vagyunk: ha bármi baj történne, azonnal javítani tudjuk a spéci gépeket.
Veteránautó felújító műhelyünk:
https://europeanclassics.eu/