LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
A csapat
OPEL Grandland X
GM gyári versenymotor
Típus:
LS3
Hengerűrtartalom:
6200ccm, V8-as
Teljesítmény:
380 lóerő (szűkítővel)
Nyomaték:
660 Nm (szűkítővel)
Vezérlés:
Motec M800
Befecskendezők:
Bosch
Speciális szűkítő:
36 mm
Végsebesség:
180 km/óra
Gyorsulás:
7,4 másodperc alatt 0-100 km/órára
Az autó mérete
Súlya:
2100 kg
(pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal)
Szélessége:
2000 mm
Magassága:|1770 mm
Hosszúsága:|4150 mm
Futómű:
elöl-hátul független felfüggesztés,
kerekenként 2 db 4.42
lengéscsillapító, Einbach spirálrugók
Rugóút:
elöl 250 mm, hátul 250 mm
Váltó:
X-track szekvenciális, hatsebességes
egyedi gyártás
Kuplung:
Tilton háromtárcsás, 7 1/4 inch átmérőjű
Osztómű:
X-track egybeépítve a sebességváltóval
Benzintank:
ATL 550 literes biztonsági gumitank
(1 literes napi tankkal)
Differenciálmű:
X-Track 247 (elöl-hátul)
Gumi:
BF Goodrich All Terrain, átmérő: 805 mm
Felni:
Evo Corse 16 colos
Felépítmény:|Karbon - kevlár összesen 62 kg
Az előző modell, a Mokka megbízhatóan működött a hosszú távú sivatagi versenyeken, így jó alap volt az új autó építéséhez. Szalay Balázsban a Silk Way ralin fogalmazódott meg, hogy érdemes lenne hozzányúlni az autóhoz, és úgy átalakítani, hogy még versenyképesebb legyen.
A legfontosabb változtatások
  • még kisebb súly, még jobb súlyelosztás
  • A sivatagban – és úgy általában az autósportban – minden egyes kiló számít.
  • sokkal nagyobb stabilitás
  • Szélesebb kasztni, 5 centivel hosszabb rugóút, alacsonyabb súlypont.
  • dögösebb forma
  • Nekünk legalábbis határozottan tetszik!
MAN 6x6 szervizkamion
Típusa:|MAN 27.464
Teljesítmény:
460 Le
Forgatónyomaték:
2100 Nm
Futómű:
elől-hátul merevhíd, kerekenként
elől-hátul merevhíd, kerekenként 2 öhlins lengéscsillapítóval
Benzintank:
2 db, összesen 1000 liter
Végsebesség:
150 km/h
Gyorsulás:
13,8 mp. (0-100)
Súly:
üresen 12 tonna, alkatrészekkel, tele tankkal 17 tonna
Váltó:
ZF 16S221
Automata kerékfújó:
Syegon típusú
Gumik:
Michelin XZL 14R20
Felépítmény:|alumínium
Sztárjárgányok
Láttátok a Die Hard 5. részét, amit Budapesten forgattak? Akkor most nézzétek meg még egyszer – az „orosz” katonai járműveket az Opel Dakar Team tervezte és építette meg! Egészen pontosan 3 kamiont, amelyek a sivatagi versenyeken is használt alkatrészeknek köszönhetően képesek voltak hídról leugrani, lépcsősorokon felmenni, felborulni és továbbmenni. És nem ez volt az egyetlen alkalom, hogy felkértek minket extrém körülmények között működő járművek elkészítésére: szereztünk rutint kétéltű buszok és Mars-járók építésében is! A forgatásokon persze mindig ott vagyunk: ha bármi baj történne, azonnal javítani tudjuk a spéci gépeket.

Még több infó a járművekről: http://specialvehicles.hu/

Veteránautó felújító műhelyünk: http://europeanclassics.eu/