LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Legendás pályák, legendás autók, legendás verseny
Az utolsó szakasz kárpótolta őket mindenért – a célban az előző két nap rengeteg technikai problémája után már mosolyogni is tudtak.
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettős először állt rajthoz az elképesztő népszerűségnek örvendő Rallye Legend viadalon San Marinóban, s itt tette meg első versenykilométereit a „harmincéves öreglánnyal”, az Opel Kadett E GSi-vel, amivel előtte tesztelni sem tudott, így sok volt az ismeretlen az egyenletben.
Rengeteg munka áll még előttük, de ez után a három nap után már tudják, hogy megéri elvégezni.
„Két rövid gyorsasági szakaszt teljesítettünk vasárnap, s a másodikat már nagyon élveztem, meghúzgáltam egy kicsit a kéziféket – mosolygott a Hungarian Police Rallye Team pilótája, Hoffer Zsolt. – Ezen a napon végre semmi baja nem volt az autónak, kétszer-háromszor ugyan kidobta a váltó a harmadik fokozatot, de ez azért nem jelentett olyan nagy problémát. Különleges verseny volt ez, különleges hangulattal, amit minden ralisnak át kell élni, hiszen itt megérezhettük, milyen volt a rali húsz-harminc évvel ezelőtt. Az utolsó szakasz pedig meghozta a kedvemet ahhoz, hogy visszatérjünk. Az autót persze magunkra kell állítani, fejleszteni a futóművet és akkor minden jó lesz.”
Izgalmasan alakult egyébként az első két nap is a páros számára – pénteken éjszakai gyorsaságikat teljesített a mezőny, szombaton pedig közönségcsalogató, látványos mért szakaszokat, de immár nappal. Mindezt emberfalban, a ralirajongó nézők őrjöngése közepette.
„Az egyik éjszakai szakaszon leütöttük a visszapillantó tükröt, de ez nem nagyon zavart, a pénteki utolsó gyorsasági végén azonban kellemetlen meglepetés ért: egyszer csak fura hangja kezdett lenni az autónak, aztán azt láttuk, hogy elrepülnek a tőcsavarok a jobb első kerékből – mondta Hoffer Zsolt. – Eljutottunk a szervizparkig, a csapatunk pedig reggelig szerelt, úgyhogy néhány óra alvást követően szombat délután el tudtunk rajtolni. Az első szakaszon felvettük a ritmust, nagyon jó kis pálya volt, egyik kanyarból a másikba estünk, a második szakaszon azonban a rajt után nem sokkal észrevettem, hogy elment a kormányszervó. Egy-két visszafordító feladta a leckét, vicsorogtunk rendesen, de bíztam benne, hogy nincs olyan nagy baj. Ám sajnos kiderült, hogy nincs töltés, csak annyi energiája volt a Kadettnek, hogy el tudtunk jutni vele a csapathoz. Csalódás, hogy ez történt, az viszont elképesztően jó érzés volt, amikor láttuk a magyar zászlókat a domboldalon.”
A jobb oldali ülésből Bunkoczi László nagyon élvezte a száguldást és főleg a hangulatot – az apró technikai gondok ellenére.
„Az a cél, hogy jövőre legyen egy ütőképes autónk, ehhez apró darabokra kell szednünk, és minden egyes alkatrészét kézbe fogni, amit meg is fogunk tenni – mondta Bunkoczi. – Az öregasszonyból hiányoznak a huszonegyedik század technikai vívmányai, de éppen ezért sokkal őszintébb, mint a modern versenygépek. Ha pedig összességében nézem a hétvégét, a rali ünnepe volt ez, elképesztő mennyiségű fanatikus ember gyűlt össze itt San Marinóban, nagyon élveztem, hogy mi is a része lehettünk ennek a fesztiválnak. A végén pedig már volt egy kis égett gumiszag is, ami nemcsak nekünk tetszett, a közönség is őrjöngött a kanyarokban.”
2018-01-14
Dakar 2018 összetett állás
64.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Lima, a Dakar fővárosa
A 41. Dakar rali Peruban zajlik majd január 6. és 17. között – Limából rajtol és 5000 kilométer megtétele után ott is ér célba a mezőny. A legendás sivatagi verseny limai prezentációján ott voltak a perui nevezők, akik készen állnak a csatára, csakúgy, mint a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős.   Peru 2012-ben csatlakozott a […]
Olvasd tovább
2018-12-05
A technika ördöge közbeszólt – turbógondok a komppal
A versenyjárműveket a Dakar rali rajtjának helyszínére, vagyis Limába szállító hatalmas komp a múlt szerdán elhagyta Le Havre kikötőjét, de a hírek szerint az indulás után nem sokkal vissza kellett térnie az európai partokhoz, egészen pontosan Brest kikötőjébe. Az egyik dél-amerikai dakaros website tudósítása szerint (a rendezők ezt hivatalosan nem erősítették meg) a komp hajtómotorjában […]
Olvasd tovább
2018-12-03
Homok, homok, homok…
Csak homok és dűne lesz terítéken a 41. Dakar ralin, amelyen 534 versenyző és 334 jármű áll  rajthoz, köztük egyetlen magyar autós egységként a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős, amely egy Opel Grandlandet állít csatasorba.   A nevezők létszámáról és az útvonal részleteiről Étienne Lavigne versenyigazgató beszélt a verseny prezentációján, ahol azt is elmondta, az […]
Olvasd tovább
2018-11-29