LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Legendás pályák, legendás autók, legendás verseny
Az utolsó szakasz kárpótolta őket mindenért – a célban az előző két nap rengeteg technikai problémája után már mosolyogni is tudtak.
A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettős először állt rajthoz az elképesztő népszerűségnek örvendő Rallye Legend viadalon San Marinóban, s itt tette meg első versenykilométereit a „harmincéves öreglánnyal”, az Opel Kadett E GSi-vel, amivel előtte tesztelni sem tudott, így sok volt az ismeretlen az egyenletben.
Rengeteg munka áll még előttük, de ez után a három nap után már tudják, hogy megéri elvégezni.
„Két rövid gyorsasági szakaszt teljesítettünk vasárnap, s a másodikat már nagyon élveztem, meghúzgáltam egy kicsit a kéziféket – mosolygott a Hungarian Police Rallye Team pilótája, Hoffer Zsolt. – Ezen a napon végre semmi baja nem volt az autónak, kétszer-háromszor ugyan kidobta a váltó a harmadik fokozatot, de ez azért nem jelentett olyan nagy problémát. Különleges verseny volt ez, különleges hangulattal, amit minden ralisnak át kell élni, hiszen itt megérezhettük, milyen volt a rali húsz-harminc évvel ezelőtt. Az utolsó szakasz pedig meghozta a kedvemet ahhoz, hogy visszatérjünk. Az autót persze magunkra kell állítani, fejleszteni a futóművet és akkor minden jó lesz.”
Izgalmasan alakult egyébként az első két nap is a páros számára – pénteken éjszakai gyorsaságikat teljesített a mezőny, szombaton pedig közönségcsalogató, látványos mért szakaszokat, de immár nappal. Mindezt emberfalban, a ralirajongó nézők őrjöngése közepette.
„Az egyik éjszakai szakaszon leütöttük a visszapillantó tükröt, de ez nem nagyon zavart, a pénteki utolsó gyorsasági végén azonban kellemetlen meglepetés ért: egyszer csak fura hangja kezdett lenni az autónak, aztán azt láttuk, hogy elrepülnek a tőcsavarok a jobb első kerékből – mondta Hoffer Zsolt. – Eljutottunk a szervizparkig, a csapatunk pedig reggelig szerelt, úgyhogy néhány óra alvást követően szombat délután el tudtunk rajtolni. Az első szakaszon felvettük a ritmust, nagyon jó kis pálya volt, egyik kanyarból a másikba estünk, a második szakaszon azonban a rajt után nem sokkal észrevettem, hogy elment a kormányszervó. Egy-két visszafordító feladta a leckét, vicsorogtunk rendesen, de bíztam benne, hogy nincs olyan nagy baj. Ám sajnos kiderült, hogy nincs töltés, csak annyi energiája volt a Kadettnek, hogy el tudtunk jutni vele a csapathoz. Csalódás, hogy ez történt, az viszont elképesztően jó érzés volt, amikor láttuk a magyar zászlókat a domboldalon.”
A jobb oldali ülésből Bunkoczi László nagyon élvezte a száguldást és főleg a hangulatot – az apró technikai gondok ellenére.
„Az a cél, hogy jövőre legyen egy ütőképes autónk, ehhez apró darabokra kell szednünk, és minden egyes alkatrészét kézbe fogni, amit meg is fogunk tenni – mondta Bunkoczi. – Az öregasszonyból hiányoznak a huszonegyedik század technikai vívmányai, de éppen ezért sokkal őszintébb, mint a modern versenygépek. Ha pedig összességében nézem a hétvégét, a rali ünnepe volt ez, elképesztő mennyiségű fanatikus ember gyűlt össze itt San Marinóban, nagyon élveztem, hogy mi is a része lehettünk ennek a fesztiválnak. A végén pedig már volt egy kis égett gumiszag is, ami nemcsak nekünk tetszett, a közönség is őrjöngött a kanyarokban.”
Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Szalay sajnálja, de megérti a Silkway rali törlését
A végsőkig kivártak, de nem lehetett tovább halogatni a döntést: a Silkway rali szervezői az orosz sportminisztérium és a helyi autósport szövetség javaslatára törölték a versenyüket, amely július 2-án rajtolt volna Moszkvából, és nyolc szakasz megtétele után Kazanyban ért volna célba. Az immár hagyományosnak tekinthető viadal mind az autósok, mind a motorosok világkupa-sorozatának része lett […]
Olvasd tovább
2020-06-02
Tervezd meg a Grandland X új külsejét!
Megújulás előtt áll az Opel Grandland X! Ha a csapat műhelyében hófehéren áll a versenyautó, az mindig két dolgot jelent: az egyik, hogy készülünk valamire, a másik, hogy megújulunk. A nagy sivatagi versenyek után általában jön az ihlet, hogy milyen, a konkurenciától ellesett újításokkal ruházzuk fel a versenygépet. Bár a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős […]
Olvasd tovább
2020-05-29
Elmarad a 2020-as HunGarian Baja
A HunGarian Baja szervezői úgy döntöttek, a kialakult egészségügyi helyzet és az érvényben lévő törvényi háttér miatt az idén nem rendezik meg a magyar világkupa-versenyt, amelyen az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László is jó néhányszor rajthoz állt – volt, hogy a dobogón ünnepelhetett –, s amely az idén már 17. alkalommal […]
Olvasd tovább
2020-05-22