LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Öt szakasz Kínában, öt Oroszországban

Öt szakasz Kínában, öt Oroszországban – a kettő között pedig a mezőnyt rendhagyó módon repülővel szállítják Ürümcsiből Asztrahánba – ez az, amit a 8. Silk Way raliról már most tudni lehet.

Napvilágot látott egy-két nagyon izgalmas tény az idei Silk Way raliról, amelyre a regisztráció már javában zajlik, s amely július 15-én rajtol a császári Kína korábbi fővárosából, Hszianból és július 27-én Moszkvában ér véget.
Az adminisztratív és technikai ellenőrzés után a csapatok Hszianban rajtolnak el, s rögtön belecsapnak a jóba, hiszen a Góbi sivatag várja őket – öt szakasszal.
Homokdűnékre, navigáció-igényes szakaszokra lehet számítani, amelyek a sivatagot kedvelő terepralisok számára valódi csemegét ígérnek, legalábbis a pályabejáró csapat szerint.
A szervezők drasztikus eszközt vetettek be annak érdekében, hogy csökkentsék a hosszú összekötő szakaszokat, és a lehető legnagyobb élményt nyújtsák a versenyzőknek. Az utolsó kínai nap befejezése után (július 20-án estétől) ugyanis két szünnap következik, amely során a mezőnyt repülőgépekkel átszállítják Oroszországba, ahol július 23-án folytatódik a verseny.
A verseny második része szintén öt szakaszból áll, és próbára teszi a navigátorokat ugyanúgy, mint a pilóták vezetési tudását. A Kaszpi tengertől a Volga Deltáig tart majd a küzdelem – érintve a Kalmük sivatagot. A befutót pedig a gyönyörű Vörös téren tartják meg – itt, a Kreml és a Vaszilij Blazsennij székesegyház előtt ünnepelhetnek majd a győztesek, s mindenki más is, aki legyőzi ezt az elképesztő versenytávot.
Érdekesség, hogy az Asztrahán és Moszkva közötti távon (vagyis az orosz szakaszokon) az orosz nemzeti bajnokság indulói is csatlakoznak a mezőnyhöz.

2018-01-14
Dakar 2018 összetett állás
64.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
100% Dakar, 100% Peru, 100% Opel
A Margitszigeti Casinóban csütörtök este minden az autók és a sivatagi versenyzés körül forgott – az Opel Magyarország és az Opel Dakar Team elképesztően látványos sajtóvacsoráján egyrészt megünnepelték a márka és a csapat 15 éves együttműködését (ami alkalmat adott egy kis múltidézésre), majd a cég és a terepralis csapat is a jövőbe nézett.Divatbemutató a csapat […]
Olvasd tovább
2018-11-09
Legendás pályák, legendás autók, legendás verseny
Az utolsó szakasz kárpótolta őket mindenért – a célban az előző két nap rengeteg technikai problémája után már mosolyogni is tudtak. A Hoffer Zsolt, Bunkoczi László kettős először állt rajthoz az elképesztő népszerűségnek örvendő Rallye Legend viadalon San Marinóban, s itt tette meg első versenykilométereit a „harmincéves öreglánnyal”, az Opel Kadett E GSi-vel, amivel előtte […]
Olvasd tovább
2018-10-15
A rali íze
A Rally Legend nem csupán egy raliverseny a sok közül, hanem maga a rali. Annak íze, illata, esszenciája. Ez a verseny a sportág aranykorát idézi, s nem csupán az indulók személye és a résztvevő legendás autók miatt, hanem azért is, mert elképesztő figyelem övezi a versenyt. Nem túlzás azt állítani, hogy San Marinóban ezen a […]
Olvasd tovább
2018-10-12