LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Öt szakasz Kínában, öt Oroszországban

Öt szakasz Kínában, öt Oroszországban – a kettő között pedig a mezőnyt rendhagyó módon repülővel szállítják Ürümcsiből Asztrahánba – ez az, amit a 8. Silk Way raliról már most tudni lehet.

Napvilágot látott egy-két nagyon izgalmas tény az idei Silk Way raliról, amelyre a regisztráció már javában zajlik, s amely július 15-én rajtol a császári Kína korábbi fővárosából, Hszianból és július 27-én Moszkvában ér véget.
Az adminisztratív és technikai ellenőrzés után a csapatok Hszianban rajtolnak el, s rögtön belecsapnak a jóba, hiszen a Góbi sivatag várja őket – öt szakasszal.
Homokdűnékre, navigáció-igényes szakaszokra lehet számítani, amelyek a sivatagot kedvelő terepralisok számára valódi csemegét ígérnek, legalábbis a pályabejáró csapat szerint.
A szervezők drasztikus eszközt vetettek be annak érdekében, hogy csökkentsék a hosszú összekötő szakaszokat, és a lehető legnagyobb élményt nyújtsák a versenyzőknek. Az utolsó kínai nap befejezése után (július 20-án estétől) ugyanis két szünnap következik, amely során a mezőnyt repülőgépekkel átszállítják Oroszországba, ahol július 23-án folytatódik a verseny.
A verseny második része szintén öt szakaszból áll, és próbára teszi a navigátorokat ugyanúgy, mint a pilóták vezetési tudását. A Kaszpi tengertől a Volga Deltáig tart majd a küzdelem – érintve a Kalmük sivatagot. A befutót pedig a gyönyörű Vörös téren tartják meg – itt, a Kreml és a Vaszilij Blazsennij székesegyház előtt ünnepelhetnek majd a győztesek, s mindenki más is, aki legyőzi ezt az elképesztő versenytávot.
Érdekesség, hogy az Asztrahán és Moszkva közötti távon (vagyis az orosz szakaszokon) az orosz nemzeti bajnokság indulói is csatlakoznak a mezőnyhöz.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Dakar 2020: izgalmas tervek
Néhány hete még az a hír tartotta lázban a terepralis társadalmat, hogy az Angolai Autósport Szövetségből kiszivárgott információk szerint az ország készen áll arra, hogy akár már jövőre vendégül lássa a Dakar-mezőnyt. A szövetség még a lehetséges útvonalról is közzétett egy térképet, amely Angolát, Namíbiát, Botswanát és Dél-Afrikát sejtette lehetséges helyszínként. Ám miközben ez is […]
Olvasd tovább
2019-02-19
Nehéz Dakar volt!
Nehéz Dakar volt. Szalay Balázs szerint egytől tízes skálán kilences, de ha csak a dél-amerikai Dakarokat nézzük, akkor tízes. Volt benne sok vendégmarasztaló dűne, nagyon sok ásás, s persze a melegből és a mély, puha homokból adódóan sok apró és nagyobb technikai probléma. Ennek is tudható be, hogy a január 6-án elrajtoló 334 versenyjármű közül […]
Olvasd tovább
2019-01-18
Szalayék célba értek a Dakaron – a 20. hellyel megismételték legjobb eredményüket!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László páros beállította pályafutása legjobb eredményét és az összetett 20. helyen ért célba a Dakar ralin.   Az Opel Dakar Team kettőse az elmúlt tíz szakasz során 5600 kilométert teljesített a híres hírhedt perui dűnék között, amelyből 2956 km volt a mért szakaszok hossza. A szokásosnál rövidebb verseny volt, de az […]
Olvasd tovább
2019-01-17