LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Rajtra kész a csapat

A Szalay Dakar Teamre pénteken még egy utolsó nagy feladat várt a Dakar rally szombati rajtja elõtt: túl kellett esni a kötelezõ adminisztratív és technikai ellenõrzésen, ami a Dakar rallyn nem tartozik a legkönnyebb feladatok közé.

Orvosi papírokat kell kitölteni, oltási könyvet, mûholdas telefont bemutatni, részt venni a mûholdas navigációs rendszerrel kapcsolatos oktatáson, hogy csak a legfontosabbakat említsük. És utána jön még csak a technikai rész, amikor beszerelik a GPS-t, és az Irritrack nevû rendszert, amely nemcsak arra jó, hogy minden egyes jármû pontos helyét meg lehessen határozni a sivatagban, hanem arra is, hogy jelezze, ha valaki túl gyorsan áll meg (azaz balesetet szenved). Maga az ellenõrzés ezek után már szinte gyerekjáték – itt azt ellenõrzik, hogy megfelel-e a technikai elõírásoknak az autó, motor, kamion, és leplombálják azokat az alkatrészeket, amelyeket nem lehet cserélni (ilyen például a motor).

Nos, ezeken a technikai ellenõrzéseken mind átesett a Szalay Balázs – Bunkoczi László kettõs Opel Antarája, a Darázsi Zsolt – Szalai Norbert – Laklóth Aladár trió MAN-versenykamionja, és persze a motorosok – Kátai Péter, Dési János, Emanuel Gyenes (romániai) és Jaroslav Katrinak (szlovák) – jármûvei is.

Nem maradt más hátra, mint egy kiadós alvás, hiszen szombaton kezdõdik a 7915 kilométeren át tartó száguldás, amelynek végén remélhetõleg mindenki felgurulhat a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóra.

Tárgyaltak a Dakar budapesti rajtjáról

A pénteki nap másik érdekessége volt magyar szempontból, hogy a Dakar rally budapesti rajtjáról tárgyalt Étienne Lavigne, a Dakar versenyigazgatója, Gilles Jourdan, a verseny központjáért felelõs vezetõ és dr. Újhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési minisztérium államtitkára. Az egyeztetésen részt vett Szalay Balázs (mint a Dakar fõrendezõjének, az ASO-nak a közép-európai megbízottja), valamint dr. Galla Gábor, a Magyar Turizmus Rt. volt vezérigazgatója is, aki jelenleg a Budapest-Dakar rally szervezésével foglalatoskodik.

A lisszaboni megbeszélés után az államtitkár azt nyilatkozta: nem az a kérdés, hogy lesz-e Budapesten Dakar-rajt, hanem az, hogy mikor. Leghamarabb 2009-ben (mivel jövõre már biztosan Lisszabon lesz a helyszín), ám erre az idõpontra további két spanyol nagyváros is pályázik. A magyar pályázat (amelynek kapcsán részletesen megvizsgálják, mennyit hozhat az országnak a Dakar-rajt) a hírek szerint néhány hét múlva elkészül.
A tárgyalás után a résztvevõk meglátogatták a parc fermétõl nem messze felállított magyar sátrat, ahol hungarikumokat (Gyulai kolbászt, Szamos marcipánt, Tokaji aszút, és Unicumot) kóstoltak.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06