LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalay, Bunkoczi: Dakar-rajtra hangolódva
Az Opel Dakar Team párosa megérkezett Limába, s csütörtökön át is esett a 40. Dakar rali rajtja elõtti adminisztratív ellenõrzésen. Mivel a technikai gépátvételt már több mint egy hónapja, a Le Havre-i kikötõben megtartották, a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõsnek van egy napja, hogy rákészüljön a valamivel több, mint két héten át tartó nagy menetre.
Igazából persze nem kell itt semmi különlegesre gondolni, hiszen az elmúlt hónapok már a verseny jegyében teltek – egyetlen sivatagi megméretést sem lehet félvállról venni, de a 9000 kilométer össztávú Dakart semmiképpen sem. A magyar páros is felkészült tisztességesen.
„Elég csak tenni egy sétát a szervizparkban ahhoz, hogy az ember tudja, nehéz dolga lesz. Itt van mindenki, aki számít, a gyári csapatok az összes nagymenõjüket csatasorba állították, jó érzés ilyen mezõnyben versenyezni, ezért is örülök, hogy újra itt vagyunk, Dél-Amerikában” – mondta Szalay Balázs, akinek ez lesz a 13. Dakarja, ahová négy év kihagyás után (ez idõ alatt Afrikában versenyzett a páros) tért vissza.
Apropó szervizpark! Az elsõ „tábort” a limai katonai repülõtéren jelölték ki, úgyhogy a versenyzõk csak szigorú ellenõrzés után léphettek be a kerítésen belülre, ahol nem csupán a Dakar-mezõny szolgáltatta a látványosságot, hiszen jó néhány vadászgépet is kiállítottak. A katonák és a versenyzõk kölcsönösen szemügyre vették egymás jármûveit, s Szalay Balázs tett egy kis kitérõt is, mielõtt csatlakozott a csapathoz, belehallgatott az ötvenedik évfordulóját ünneplõ katonazenekar (amelyet stílszerûen úgy hívnak: Banda) gyakorlásába.
Aztán elkezdõdött a „nemszeretem” nap a papírmunkával, amely végül egész szórakoztatóan alakult, hiszen lépten-nyomon régi ismerõsökkel futottak össze, s mindenki nagyon örült a visszatérésüknek.
„Azért is szeretem ezt a közeget, mert ilyen baráti, bajtársias a hangulat, persze ez abból is fakad, hogy sokakkal keveredtünk kalandba a sivatagban, volt, hogy mi segítettünk, volt, hogy nekünk segítettek, úgyhogy mindenkivel tudtunk mirõl beszélni. Most már nagyon közel a rajt, érzem a csontjaimban, s persze alig várom, hogy ott legyünk az elsõ szakaszon” – mondta Szalay, miközben navigátora, Bunkoczi László sorra gyûjtötte be a szükséges pecséteket.
Az elsõ izgalmon egyébként máris túl van a csapat – a kikötõbõl a szervizparkba vezetõ úton, egy személyautó szabálytalanul fordult a szervizkamion elé, úgyhogy ütköztek. A kamion megúszta kisebb sérülésekkel (az elejét kellett egy kicsit kalapálni), és az autóban sem esett nagyobb kár, ráadásul a sofõrje el is ismerte, hogy õ hibázott. Minden versenyen kell egy fura kaland, a csapat reméli, most túlesett rajta.
Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Dakar 2020: izgalmas tervek
Néhány hete még az a hír tartotta lázban a terepralis társadalmat, hogy az Angolai Autósport Szövetségből kiszivárgott információk szerint az ország készen áll arra, hogy akár már jövőre vendégül lássa a Dakar-mezőnyt. A szövetség még a lehetséges útvonalról is közzétett egy térképet, amely Angolát, Namíbiát, Botswanát és Dél-Afrikát sejtette lehetséges helyszínként. Ám miközben ez is […]
Olvasd tovább
2019-02-19
Nehéz Dakar volt!
Nehéz Dakar volt. Szalay Balázs szerint egytől tízes skálán kilences, de ha csak a dél-amerikai Dakarokat nézzük, akkor tízes. Volt benne sok vendégmarasztaló dűne, nagyon sok ásás, s persze a melegből és a mély, puha homokból adódóan sok apró és nagyobb technikai probléma. Ennek is tudható be, hogy a január 6-án elrajtoló 334 versenyjármű közül […]
Olvasd tovább
2019-01-18
Szalayék célba értek a Dakaron – a 20. hellyel megismételték legjobb eredményüket!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László páros beállította pályafutása legjobb eredményét és az összetett 20. helyen ért célba a Dakar ralin.   Az Opel Dakar Team kettőse az elmúlt tíz szakasz során 5600 kilométert teljesített a híres hírhedt perui dűnék között, amelyből 2956 km volt a mért szakaszok hossza. A szokásosnál rövidebb verseny volt, de az […]
Olvasd tovább
2019-01-17