LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalay: Tízmillió ütést kapott az autó, de bírta

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 34. helyen ért célba a tereprali világbajnokság marokkói viadalának első valódi versenynapján, amelyen egy 322 kilométeres köves szakasz volt a penzum.

„Tízmillió ütést kapott az autó, de szerencsére simán kibírta ezt a nagyon nehéz, köves szakaszt – mondta Szalay Balázs, aki majdnem két éve ült legutóbb versenykörülmények között autóban. – Olyan régen jártunk már Marokkóban, hogy egészen meglepődtem, milyen sok kő van itt. Aztán száz kilométer megtétele után az is eszembe jutott, milyen sokat kínlódtunk ezen a környéken. Most sem volt könnyű, sokat mentünk az előttünk indulók porában, de szerencsére sikerült egész sokat előre jönni. Be kell vallanom, nagyon érdekes pusztán az élvezet kedvéért versenyezni, úgy, hogy semmiféle nyomás nincs rajtunk. Persze, próbálok mindent beleadni, ahogy szoktam, Laci pedig próbált visszafogni, ahogy szokott, mondván, hogy ez még csak az első nap, de mint tudjuk, a türelem, nem az erősségem. Ennek ellenére gond nélkül lehoztuk a napot, aminek nagyon örülök.”

Bunkoczi László egyelőre ismerkedik a digitális navigációval, de eddig nem lehet oka a panaszra, hiszen száz métert, ha mehettek pluszban ahhoz képest, amit kellett volna.

„Nem volt könnyű a mezőny végén rajtolni, viszont így nem lehetett rohanni, igaz, akik rohantak, még most is ott vannak bent a pályán, jó néhány autót láttunk összetörve, még a cél előtt két kilométerrel is – mondta Bunkoczi. – Jó nagyokat lehetett hibázni ezen a pályán, és én mindeközben még az új, digitális navigációval is próbáltam megbarátkozni. A hátránya, hogy sose láttam még, az előnye, hogy mivel egy képernyőn van minden, tudsz koncentráltan figyelni mindenre. Igyekeztem az alapinfókat összepecázni, és szerencsére nem is ment rosszul, hála Istennek. Kíváncsian várom a holnapot.”

Ami az élmezőnyt illeti: a gyári Toyotával autózó szaúdi Jazid al-Radzsi volt a leggyorsabb, ugyanakkor érdekesség, hogy bár az Audi versenyzői az open kategóriában méretik meg magukat, biztató lehet számukra a Dakar szempontjából, hogy Carlos Sainz 3:28:13 órás teljesítménye 51 másodperccel gyorsabb volt, mint az FIA-értékelésben győzedelmeskedő Al-Radzsié.

MAROKKÓ RALI, VB-FUTAM
1. szakasz Agadir–Tan Tan (össztáv: 562 km, szelektív szakasz: 322 km). Autósok:
1. Jazid al-Radzsi, Dirk von Zitzewitz (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 3:36:41, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 3:05 perc hátrány, 3. Chicherit, Winocq (francia, CLK Buggy) 9:57, …34. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 1:14:58 óra h., …43. Lónyai Pál, Somfai Mátyás (magyar, Can-Am) 1:31:07 ó h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Ilyen volt a Monaco-Dakar Rally Raid kalandunk!
15. alkalommal rendezték meg a klasszikus Dakar-rali útvonalon haladó Africa Race sivatagi tereprali versenyt. Az Africa Race mezőnye 2023. december 30-án Monacóból rajtolt, és január 14-én Dakarban ért célba – a klasszikus Dakarok útvonalán haladt, bejárva a Szahara legnagyobb kihívást jelentő tájait.  Újdonság volt, hogy már a Classic és a Rally Raid kategória is képviseltette […]
Olvasd tovább
2024-03-20
Amikor szembejön az európai versenyzővel a megdöbbentő afrikai valóság
Vasárnap Dakhláhban pihenőnapot tartott az Africa Race mezőnye, így a magyar raid indulók is. A folytatás azonban fejes volt a valóságba, amikor a Dakarba tartó mezőny tagjai átlépték a mauritániai határt és megérkeztek a 33 fokos forróságba, valóban egy másik földrészre. Marokkó rendezett és gazdag ország a szaharai iszlám köztársasághoz képest, ahol az emberek kedvesek, […]
Olvasd tovább
2024-01-09
Mezei eltévedt, majdnem kifogyott Szalayék üzemanyaga a sivatagban!
Ezúttal bement a mért szakaszra a Szalay Balázs, Mezei Dániel és a Bunkoczi László, Bunkoczi Soma páros, de hamar kiderült, hogy a raidre felkészített autókkal nehéz megbirkózni a dűnékkel és a marokkói kősivataggal. Harmadik napja tart az Africa Eco Race sivatagi része, amely az előző évekhez hasonlóan látványos tájakon, nehéz szakaszokon halad a szenegáli Dakar […]
Olvasd tovább
2024-01-06