LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Szalayék tartják a helyüket!

Kőkemény nap volt – már megint. De úgy látszik, ezen a Dakaron csak ilyenek vannak. Ráadásul a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős számára már előző éjszaka elkezdődött.

Ahogy arról már írtunk, a páros késő este érkezett meg a táborba a szerdai, eseménydús szakaszról, amelyen egy szikla szétütötte az Opel Grandland X első futóművét, úgyhogy a szervizcsapat este tíz után kezdte el a munkát, s csak nem sokkal azelőtt fejezte be, hogy Szalayéknak indulni kellett a rajthoz, vagyis úgy reggel fél hét tájban. „Nagy kő esett le a szívemről, amikor meghallottam, hogy a fiúk reggel beindítják az autót, és elmennek vele egy tesztkörre – mondta Szalay. – Nyilván nem olyan a Grandland X, mint újkorában, de ezt nem is lehetett elvárni ilyen rövid idő alatt. Amit lehetett, a csapat megtett, s a lényeg, hogy menetkész a kocsi…”

Ezen a napon egy 351 kilométeres szakasz várt a mezőnyre, amely két részből állt, a kettőt egy úgynevezett neutralizációs szakasz (50 km) választotta el egymástól. További adalék, hogy ez volt a maratoni első napja, vagyis csütörtökön este kizárólag a versenyzők szerelhették az autóikat, és csupán azokat az alkatrészeket használhatták fel ehhez, amit magukkal vittek a külön erre a célra kialakított tacnai táborba. De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük, mi történt a szakaszon!

„Kőkemény nap volt ez – már megint – jelentette ki Szalay. – Azzal kezdődött, hogy elakadtunk a mély, púder-szerű homokban, vagyis a fesh-feshben. De annyira, hogy az autó nem volt hajlandó megindulni, mindig csak annyit ment, amennyit a trepni engedett. Méterről méterre küzdöttük előre magunkat. Ezt követően a pálya szűkebb részén az egyik versenyzőtársunk elakadt éppen az út közepén, és képtelenség volt kikerülni. Választottunk egy új útvonalat, és megint kezdődhetett az ásás, de ebben a játékban már nem voltunk egyedül, akadtak partnereink, akik szintén ki akarták kerülni a veszteglő járművet.”

A szakasz első részét a 36. helyen zárta a páros, de azt a szabályoknak megfelelően nem értékelték külön, hanem összeadták a két szakaszon elért eredményt. Így jött ki a 32. pozíció Szalayéknak, s ez egyben azt is jelenti, hogy tartják 28. helyüket az összetettben.„A szakasz második részén vadul bekezdtünk, azt gondoltam, hogy itt a lehető leggyorsabban végig kell menni, nehogy ránk sötétedjen. De mégsem volt olyan gyors, mint szerettem volna, mert annyira fújta a saját poromat a szél, hogy többször meg kellett állnunk, mert nem láttam, merre kell menni. Mintha éjszaka lett volna az autóban. És ez még mindig nem lett volna baj, de amikor kiértünk a második szakasz végére, észrevettük, hogy defektünk van. Kicseréltük, de kétszáz méter múlva kiderült, hogy a bal első abroncs is lyukas, szóval azt is le kellett cserélni. Ezzel viszont az a helyzet állt elő, hogy vár ránk egy hosszú szakasz pénteken, de nincs pótkerekünk… Nagyon észnél kell lennünk…”

 

  1. DAKAR RALI
    4.szakasz, Arequipa–Tacna/Moquegua (össztáv: 664 km, ebből szelektív szakasz: 351 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 3:12:46, 2. Peterhansel, Castera (francia, Mini John Cooper Buggy) 1:52 p h., 3. Przygonski, Colsoul (lengyel, belga, Mini All4) 8:32 p h., …32. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Grandland X) 2:08:08 ó h. Motorosok: 1. Ricky Brabec (amerikai, Honda) 3:40:30, 2. Walkner (osztrák, KTM) 6:19 p h., 3. Price (ausztrál, KTM) 7:07 p h., …50. Gyenes Emánuel (romániai, KTM) 1:14:14. Kamionosok: 1. Karginov, Mokejev, Lonov (orosz, Kamaz) 4:09:49, 2. Macik, Tomasek, Kalanka (cseh, cseh, szlovák, LIAZ) 1:29 p h., 3. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov 13:24 p h.

Az állás. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 12:12:57, 2. Peterhansel, Castera 8:55 p h., 3. Roma, Haro (spanyol, Mini All4) 20:51 p h., …28. Szalay, Bunkoczi 5:33:38 ó h. Motorosok: 1. Ricky Brabec 12:33:00, 2. P. Quintanilla (chilei, Husqvarna) 2:19 p h., 3. Price 4:22 p h., …51. Gyenes 4:25:18 ó h. Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 13:52:04, 2. Karginov, Mokejev, Leonov 4:58 p h., 3. Szotnyikov, Nyikitin, Musztafin (orosz, Kamaz) 8:39 p h.

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Dakar 2020: izgalmas tervek
Néhány hete még az a hír tartotta lázban a terepralis társadalmat, hogy az Angolai Autósport Szövetségből kiszivárgott információk szerint az ország készen áll arra, hogy akár már jövőre vendégül lássa a Dakar-mezőnyt. A szövetség még a lehetséges útvonalról is közzétett egy térképet, amely Angolát, Namíbiát, Botswanát és Dél-Afrikát sejtette lehetséges helyszínként. Ám miközben ez is […]
Olvasd tovább
2019-02-19
Nehéz Dakar volt!
Nehéz Dakar volt. Szalay Balázs szerint egytől tízes skálán kilences, de ha csak a dél-amerikai Dakarokat nézzük, akkor tízes. Volt benne sok vendégmarasztaló dűne, nagyon sok ásás, s persze a melegből és a mély, puha homokból adódóan sok apró és nagyobb technikai probléma. Ennek is tudható be, hogy a január 6-án elrajtoló 334 versenyjármű közül […]
Olvasd tovább
2019-01-18
Szalayék célba értek a Dakaron – a 20. hellyel megismételték legjobb eredményüket!
A Szalay Balázs, Bunkoczi László páros beállította pályafutása legjobb eredményét és az összetett 20. helyen ért célba a Dakar ralin.   Az Opel Dakar Team kettőse az elmúlt tíz szakasz során 5600 kilométert teljesített a híres hírhedt perui dűnék között, amelyből 2956 km volt a mért szakaszok hossza. A szokásosnál rövidebb verseny volt, de az […]
Olvasd tovább
2019-01-17