LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Új kaland, időutazás – Türkmenisztán, a 35. ország

Egy ország, amelynek hetven százaléka sivatag, egy ország, amelyben az elnök nemkívánatosnak minősítette a fekete autókat (de adott három év haladékot, hogy eladják vagy átfestessék őket), betiltotta a hippokratészi esküt és az internetet, viszont nagyon szereti az autósportot.
És itt jön a képbe az Opel Dakar Team, mert az elnök technikai sport iránti rajongása okán beleegyezett (sőt, támogatja), hogy országában megrendezzék az első nemzetközi terepraliversenyt, amelynek szervezését nem kisebb egyéniség vállalta, mint a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser. Aki természetesen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős figyelmét is felhívta a szeptember 11. és 15. között tartandó viadalra.

„Jött egy email, amelyben az Africa Race szervezője értesített, hogy új országban, Türkmenisztánban szervez versenyt. Így kezdődött – elevenítette fel a történteket Szalay Balázs, aki a türkmének kedvenc színébe, fehérbe öltözött ezen a napon. – Kollégáimmal elkezdtünk utánanézni, hogy mi is ez egyáltalán, a versenynek akkor még weboldala sem volt, de a térképet böngészve láttuk, hogy a viadal valószínűleg a Kara-kum sivatagban zajlik majd, s akkor már biztos voltam benne, hogy ez egy olyan kihívás, olyan kaland, amiből nem maradhatunk ki. A helyszín ideális a sivatagi versenyzéshez, a szervezés színvonalára pedig Schlesser neve a garancia.”

Németh Ottó csapatfőnök elmondta, már csak azért is különleges lesz ez a kaland, mert Budapestre egy hét alatt érkezik annyi turista, mint Türkmenisztánba egész évben, tehát egy a külföldiek számára szinte teljesen ismeretlen terepre érkezik meg a nemzetközi mezőny. Az Opel Dakar Team párosa eddig 34 országban tette próbára gyorsaságát, ez lesz a 35.
„Plusz kihívást jelent, hogy Türkmenisztán lesz a harmincötödik ország, amelybe versenyzőként eljutunk, s természetesen szeretnénk ott is a lehető legjobban szerepelni – tette hozzá Szalay. – Az autót a Dakar után újjáépítettük, múlt héten volt is vele egy több, mint ezer kilométeres tesztünk, amelyen arra a következtetésre jutottunk, hogy nagyon jó formában van az Opel Crossland X. S erre szükség is lesz, mert a hírek szerint a Mini és a Toyota-csapat is készül Türkmenisztánba.”

Ahol a versenyautókat nem kell átfesteni fehérre, azok megőrizhetik színpompájukat. A kérdésre, hogy vajon mennyire lesz más a Kara-kum, mint az eddigi sivatagok, a versenyzők természetesen nem tudtak választ adni, abban azonban megegyeztek, hogy eddig a Szahara volt az, amely a legnagyobb kihívások elé állította őket.
„Ami a versenyhelyszíneket illeti, én alapvetően sodródom az árral – mosolygott a navigátor, Bunkoczi László. – Kevés olyan hely van a világon, ahova nem mennék el versenyezni, talán egyszer a Holdra is eljutunk. Ez a türkmén viadal a várakozásaim szerint nemcsak egy kalandokkal teli utazás lesz, hanem egy kicsit olyannak is képzelem, mint egy időutazást, olyan kultúrát ismerhetünk meg, amelyet kevesen láttak. S hogy mi lesz a verseny nehézsége? Fogalmam sincs, de azt hiszem, engem már nehéz meglepni…”

2018-01-14
Dakar 2018 összetett állás
64.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Fesztiválozik a Dakar is
A Dakar első alkalommal mutatkozik be a híres Goodwood Fesztiválon, a britek hagyományos sebességünnepén, amelyen a szurkolók mindent megtudhatnak a január 6. és 17. között esedékes sivatagi show-ról. A legendás fesztiválon az idén is lesznek historic versenygépek, Formula–1-es és endurance autók, prototípusok… Száz meg száz elképesztő technika a múltból és a jelenből, amelyek között az […]
Olvasd tovább
2018-07-16
A Dakar „nemzeti érdek”
Kevesebb mint két hete jelentette be Peru, hogy elemzi a Dakar költségvetési vonzatait, ami azért volt sorsdöntő a viadal szempontjából, mert jelen állás szerint Peru az egyetlen ország, ahol még lehetett versenyt rendezni, úgyhogy veszélybe került a verseny léte. Mostanra azonban biztossá vált, elő tudják teremteni a Dakar hátterét, úgy, hogy azzal a szervezők és […]
Olvasd tovább
2018-07-02
Gumiteszt – gumigyilkos terepen
Gumigyilkos terepen, a hajmáskéri lőtéren tesztelte három napon és 1000 kilométeren keresztül a BF Goodrich homokra és köves talajra való abroncsait Szalay Balázs. A sivatag is tartogat meglepetéseket, de a kavicsos, sziklás terep legalább ugyanannyit, szóval aligha kellett jobb helyszín egy ilyen „próbára”. „A BF Goodrich abroncsok elképesztően jól bírták a kőkemény terepet – értékelt […]
Olvasd tovább
2018-05-17