LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Újabb kalandok a dűnék között – Szalayék már a 20. helyen!

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős méterről méterre küzdi előre magát a vendégmarasztalóan puha, forró perui dűnéken, és a Dakar rali utolsó előtti napján már a 20. helyen áll az összetettben! Az Opel Dakar Team párosára szerdán Pisco körül egy 313 kilométeres hurokszakasz várt, amelyben két extra nehezítés is volt – ha a dűnesor önmagában nem lett volna elég.

 

Egyrészt ezen a környéken már többször járt a mezőny az idén is, tehát rengeteg nyom keresztezte egymást, ami rettentően zavaró volt navigációs szempontból, másrészt pedig ezen a napon nem csupán a stopper volt az ellenfél. Normál esetben, ugye, egymás után, kétpercenként rajtolnak a versenyzők, ezen a napon azonban négyesével indították őket. Szalayék az egyik Minivel, egy side by side szöcskével és egy Buggyval indultak együtt, és természetesen mindegyikük presztízskérdést csinált abból, hogy ő legyen a leggyorsabb a szakaszon. Hiszen ezek a fiúk semmit sem szeretnek jobban, mint versenyezni!

„A Mini rögtön a rajt után elásta magát, az SxS megindult, és némi egérutat szerzett, de egy kilométer után megelőztük, maradt egy Buggy, azzal versenyeztünk egészen sokáig, de egyszer csak egy dűne tetején elővette a műholdas telefonját és segítséget hívott – elevenítette fel a történteket az Opel Grandland X pilótája, Szalay Balázs. – Ezt azért láttuk ennyire pontosan, mert mi meg egy dűne tetején állva ástunk akkor már, mert a tetőn elfogyott a lendület és elakadtunk. Ezen a napon is rengeteg dűnén kellett átverekedni magunkat, megdolgoztunk azért, hogy eljussunk ennek a Dakarnak az utolsó szakaszáig, s nem mondom, hogy közben egyszer-kétszer nem kerültünk kritikus helyzetbe. Volt dolga az őrangyalunknak, a végén kétszer olyan magasan repültünk, hogy bármikor vége lehetett volna számunkra a versenynek.”

A Dakar-mezőny egyetlen magyar autós párosa a 27. helyen végzett a szakaszon, amelyen a toppilóták közül is többen bajba kerültek, s ez egyben azt is jelenti, hogy Szalayék a 20. helyről várják a zárónapot. A páros pályafutása legjobb Dakar-eredményét 2012-ben érte el, akkor a huszadik helyen végzett – a pilóta az idén azt tűzte ki célul, hogy legjobbja közelében végez. Most karnyújtásnyira került ettől. Persze, más most a helyzet, mint hét évvel ezelőtt, sokkal sűrűbb a mezőny, sokkal több a gyári autó, úgyhogy a huszadik hely is sokkal értékesebbnek számít. Persze, ehhez még az utolsó, 112 kilométeres csütörtöki szakaszt is jó tempóban kell teljesíteni.

 

De térjünk vissza egy kicsit a szerdai pályához, méghozzá azért, mert arra is kíváncsiak voltunk, milyen volt ez a dűnés szakasz navigátor-szempontból? „Borzalmas volt – sóhajtott Bunkoczi László. – Jó néhányszor mentünk már ezen a környéken, minden tele volt nyomokkal, ráadásul eléggé elöl is rajtoltunk, úgyhogy még az sem segített, hogy mentek előttünk, mert nem mentek. Többször is megesett, hogy mindenki minden irányból érkezve kereste az éppen aktuális GPS-pontot, úgyhogy nemcsak nekünk okozott fejtörést a pálya. De végül minden pontot érintettünk, és az eredményre sem lehet panaszunk.”
A Dakar rali csütörtökön egy 359 kilométeres szelektív szakasszal ér véget, amelyből 112 kilométer a szelektív szakasz hossza.

 

  1. DAKAR RALI
    9.
    szakasz, Pisco–Pisco (össztáv: 409 km, ebből szelektív szakasz: 313 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 3:53:22, 2. Roma, Haro (spanyol, Mini John Cooper Works) 4:58 p h., 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Hilux) 7:15 p h., …27. Szalay Balázs, Bunkoczi Lászó (magyar, Opel Grandland X) 2:00:02 ó h.

Motorosok: 1. Michael Metge (francia, Sherco) 3:46:38, 2. Nosiglia Jager (bolíviai, Honda) 2:00 p h., 3. Quintanilla (chilei, Husqvarna) 3:28 p h. Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 4:19:37, 2. Vjazovics, Haranyin, Zsihulin (fehérorosz, MAZ) 14:03 p h., 3. Szotnyikov, Nyikitin, Musztafin (orosz, Kamaz) 27:43 p h.

Az összetettben. Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 33:09:12, 2. Roma, Haro 51:27 p h., 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot 3008) 2:02:37 ó h., …20. Szalay, Bunkoczi 16:21:09 ó h. Motorosok: 1. Toby Price (ausztrál, KTM) 32:43:15, 2. Quintanilla 1:02 p h., 3. Walkner (osztrák, KTM) 6:35 p h. Kamionosok: 1. Nyikolajev, Jakovlev, Ribakov 39:24:52, 2. Szotnyikov, Nyikitin, Musztafin 28:35 p h., 3. De Rooy, Rodewald, Torrallardona (holland, lengyel, spanyol, Iveco) 1:35:10 ó h.

 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Irány Szaúd Arábia – új szeletét fedezzük fel a világnak!
Új helyszín, új sivatag, új kihívás. Miután harminc évig Afrikában zajlott, majd 11 évre Dél-Amerikába költözött, most újabb nagy fejezet nyílik a Dakar történetében: a világ leghíresebb terepraliversenyét 2020-ban Szaúd-Arábiában rendezik meg. Több lesz ez, mint csupán egy új utazás – a jövő évi Dakar lehetőséget ad a versenyzőknek arra, hogy ismeretlen terepen tegyék próbára […]
Olvasd tovább
2019-04-16
Dakar 2020: izgalmas tervek
Néhány hete még az a hír tartotta lázban a terepralis társadalmat, hogy az Angolai Autósport Szövetségből kiszivárgott információk szerint az ország készen áll arra, hogy akár már jövőre vendégül lássa a Dakar-mezőnyt. A szövetség még a lehetséges útvonalról is közzétett egy térképet, amely Angolát, Namíbiát, Botswanát és Dél-Afrikát sejtette lehetséges helyszínként. Ám miközben ez is […]
Olvasd tovább
2019-02-19
Nehéz Dakar volt!
Nehéz Dakar volt. Szalay Balázs szerint egytől tízes skálán kilences, de ha csak a dél-amerikai Dakarokat nézzük, akkor tízes. Volt benne sok vendégmarasztaló dűne, nagyon sok ásás, s persze a melegből és a mély, puha homokból adódóan sok apró és nagyobb technikai probléma. Ennek is tudható be, hogy a január 6-án elrajtoló 334 versenyjármű közül […]
Olvasd tovább
2019-01-18