Mendoza (ARG) – Velparaiso (CHL)
Összekötõ: 80 km, Speciál: 243 km, Összekötõ: 493 km, Összesen: 816 km
A 2009-es Dakarnak megadatott a tájképek és a terep változatossága, erre bizonyíték lehet e napi szakasz is, ahol a versenyzõk megismerhetik az Andok Cordilleráit. Mielõtt megméretnek a hegyekben, át kell kelniük egy sor dûnén, elviselve egy szakasznyi fes-fest, amely sokban hasonlít a Szaharában található társára, de itt a helyiek csak „guadal”-nak hívják. Ez a nap tartalmazza ez egyetlen olyan szelektívet, ahol 3000 méteres magasságokban, technikás pályákon zajlik a verseny. A szakasz egyes részein látható majd az Aconcagua, az Andok legmagasabb pontja (6.959 m) is. A speciált követõ összekötõn a versenyzõk átkelnek a határon és elérik Velparaiso mellett fekvõ tengerpartot.
A szervezõk a mai napot már lassan hagyománnyá váló módon útvonal módosítással kezdték. Az eredetileg elsõ ellenõrzõpontként megjelölt 243. kilométernél határozták meg a mért szakasz célját, mintegy 176 kilométerrel megrövidítve azt az eredetihez képest. A kamionok mai szakaszát törölték, így csak a motorosok és autósok álltak rajthoz. A mezõny szörnyei és egyben mentõangyalai ezért összekötõ szakaszként teszik meg a távot a mai táborig.
Helyi idõ szerint 06:40-kor elrajtolt az elsõ motoros, a tegnapi szakaszgyõztes Cyril Despres. Az összetettben élen álló Marc Coma 2 perccel mögötte másodikként indulhatott. A 91. kilométernél már átvette a vezetést a spanyol, a hazai pályán versenyzõ Francisco Lopez követte õt mindössze három másodperccel lemaradva, míg a harmadik helyen egy kicsit nagyobb hátránnyal, 1p 25mp-cel, a tegnapi szakaszgyõztes Despres. A 139. kilométerig Lopez átvette a vezetést Marc Comatól, a harmadik pozíciót viszont Despres megõrizte. Ez az eredmény a szakasz végéig már nem változott. A magyar Dési a 139. kilométernél az 66-ként haladt el, a célig azonban feljött az 53. helyre.
A motorosok mai végeredménye: 1. Francisco Lopez (KTM, 02:36:09), 2. Marc Coma (KTM, +00:03:57), 3. Cyril Despres (KTM, +00:05:21)
Az 57. kilométernél az autós címvédõ Stéphane Peterhansel autója kigyulladt de a másodpilótának sikerült a tüzet eloltania. Nem sokkal késõbb a 80. kilométernél motormelegedési problémák miatt is meg kellett állniuk, majd egy harmadik meghibásodást követõen az új fejlesztésû Mitsubishi nem mozdult többé.
A 91. kilométerénél a spanyol Carlos Sainz vezette az autós mezõnyt. Mögötte 9 másodperccel lemaradva az amerikai Robby Gordon és alig több mint 1 perc hátránnyal honfitársa Mark Miller alkotta az üldözõ csapatot. A Szalay-Bunkoczi kettõs 20-ként, a Palik-Darázsi páros 22-ként, Liszi Lászlóék pedig az 54-ként lépték át ugyanezt a pontot. A szakasz céljába a magyarok közül elsõként Palik László és Darázsi Gábor ért be a 25. legjobb idõvel. Szalay Balázsék az 62., míg Liszi Lászlóék a 63. pozíciót szerezték meg.
Az autós élmezõny befejezte a mára kiírt szelektívet. Az élen Carlos Sainz (VW) végzett, másodikként Mark Miller (VW, +00:03:41), nyomukban pedig Robby Gordon (Hummer, +00:04:13)
A Szalay Dakar Team másik autós egysége, a Daniel Saskin-Damir Bruner horvát páros a tegnapi szakaszon bent maradt éjszakára a sivatag dûnéi között, mert a motor hûtõfolyadék keringetõ rendszere leállt. Szerencsére nem maradtak egyedül, körülöttük még 20-30 jármû vesztegelt a homokban. A mentés ma reggel tudott elindulni hozzájuk, azonban a versenyt már bizonyosan nem tudják folytatni, számukra véget ért a küzdelem.