LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Sajtóközlemény

Sivatagi kommunikáció

A djuice és a Motorola a Szalay Dakar Team kommunikációs partnerei a
27. Dakar Rallyn és a 2005-ös versenyszezonban

Budapest, 2004. december 2. – A djuice és a Motorola az elmúlt években is kommunikációs partnerként állt a Szalay Dakar Team mellett az embertpróbáló sivatagi rallykon. Ezt a kapcsolatot erõsítette meg a két cég sajtótájékoztató keretein belül, a 2005-ös versenyszezonra aláírt támogatói szerzõdéssel. Bemutatták továbbá a Team megújult Opel Fronteráját, amelyben Szalay Balázs ez évben is nekivág a december 31-én induló versenynek.

Korunk két kiemelkedõen embert próbáló kihívása a – korábban PárizsDakar – mára Dakar elnevezésre egyszerûsödött sivatagi rally és a mobilkommunikáció. Mindkettõ milliókat érdekel, mindkettõben roppant éles a verseny és fontos a technikai, technológiai felkészültség, de a legtöbb mégis az embereken múlik. A Dakar esetében a versenyzõkön, a mobilkommunikációban az innovatív fejlesztõkön, a mobilpiacon a vásárlókon.

Szalay Dakar Team a 27. Dakar rallyn

Az év utolsó napján immár 27. alkalommal rajtol a Dakar rally – hivatalos nevén Telefonica Dakar Rally -, ezévben Barcelonából indul a mezõny. Az idei sivatagi show-n 11 fõvel, 1 versenyautóval, 1 versenykamionnal és 2 szervízkamionnal indul neki a versenynek a Szalay Dakar Team. A szervízegységekben 6 szerelõ segíti majd az Opelt és a MAN versenykamiont.
A legtapasztaltabb magyar versenyzõnek számító Szalay Balázs – immár hagyományosan – Bunkoczi Lászlóval és megújult autójával, az Opel Fronteraval vág neki a 8956 km-es távnak, amelybõl a gyorsasági szakaszok hossza 5431 km lesz.

A legfontosabb cél a Team számára a közel kilencezer kilométeres táv leküzdése az elõttük álló 17 nap alatt. Érdekesség, hogy – a várakozások szerint – ez lesz az egyik legszívósabb viadal a Dakar történetében, csak összehasonlításképpen: egy esztendeje több, mint kétezer kilométerrel volt hosszabb a viadal, de az idei változatos terepviszonyok sokkal több munkát ígérnek a pilótáknak és fõleg navigátoraiknak. A 27. Dakar rally útvonala október közepén került nyilvánosságra: 2004. december 31-én egy szuper gyorsaságival kezdõdik a verseny, amely 4 km hosszú. Ezután Barcelonából Marokkón keresztül ér Mauritániába, ahol Atar városában január 9-én lesz egy pihenõnap. Ezek után Malin keresztül ér Senegal fõvárosába, Dakarba a mezõny.
A leghosszabb gyorsasági szakaszok egyben a legnehezebbek, a Zouerat-Tichit szakasz 660 km, ill. az Atar-Kiffa szakasz 656 km. Nem lesz könnyû teljesíteni az Atar-Atar utáni 483 km-es gyorsasági sem, amely kizárólag dûnékbõl fog állni.

„Profi csapat – Profi szellem. Ez az, ami a 2005-ös Dakar Rallyra is a Szalay Dakar Team mottója lesz.” – ismertette csapata mûködésének sikerét a sajtótájékoztatón Szalay Balázs, a Team vezetõje, egyben a legrutinosabb sivatagi rallyversenyzõnk. „A felkészülés már 2003 nyarán elkezdõdött, hiszen azóta használjuk jelenlegi autónkat, az Opel Fronterát. A verseny, a kihívás, az elõttünk álló akadályok leküzdése évrõl-évre igazán profi csapattá kovácsol össze bennünket. A 27. Telefonica Dakar Rally nagyon változatos terepviszonyok között zajlik majd, és a rendezõk azt ígérik, hogy a navigátoroknak sokkal több dolguk lesz idén, mint tavaly.”

Somlyai Dóra, a Pannon GSM vállalati kommunikációs igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: „A Pannon GSM djuice márkája – amely alig egy éve mutatkozott be ahazai piacon, elõfizetõinek száma pedig mára megközelíti a 300 ezret – nemcsak a Szalay Dakar Team-et támogatja, de szeretné az ügyfelek számára kézzelfoghatóvá tenni magát a versenyt is. A djuice és a Pannon GSM elõfizetõi – tartalomszolgáltató partnereinknek, többek között a Motorolának köszönhetõen – friss híreket és képeket tölthetnek le a Dakar rally ideje alatt a wap.djuice.hu portálról. A verseny történései és a Szalay Dakar Team eredményei nyomonkövethetõek, és olyan exkluzív képek is letölthetõk errõl az oldalról mobiltelefonra, amelyeket a Team tagjai maguk készítenek és küldenek a sivatagból telefonjuk segítségével.”

Hajagos Rita, a Motorola PR menedzsere hozzátette: „A Motorola a legfejlettebb kommunikációs eszközöket biztosítja a csapat számára, akik az idei rallyn már a vezetéknélküli Bluetooth technológiával ellátott berendezéseket használják majd. Fontosnak tartjuk, hogy csúcskategóriájú fejlsztéseink a technikai sportokban a gyakorlatban is használhatóak legyenek. A rally eseményei itthon is nyomon követhetõk: mobil internet oldalunkon minden nap friss híreket és letölthetõ képeket találnak a rally-ról az érdeklõdõ mobilosok.”

A djuice és a Motorola sok sikert és – legalább – a tavalyihoz hasonló eredményes szereplést kíván a Szalay Dakar Teamnek.

Motorola

A Motorola (NYSE “MOT”) a mobil, az autós és a szélessávú kommunikációs iparág globális vezetõ vállalata. A cég forgalma 2003-ban 27,1 milliárd USD volt. A Motorola innovatív technológiai fejlesztései az élet minden területén intelligens megoldásokat kínálnak. A vállalat, felelõs világpolgárként, az etikus üzleti gyakorlat elkötelezettje, védi a környezetet és támogatja azokat a közösségeket, amelyek körében termékeit forgalmazza. További információ: www.motorola.hu

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13