La Serena – Copiapo
Összekötõ: 88 km, Speciál: 449 km, Összekötõ: 0 km, Összesen: 537 km
Ez az elsõ lépése egy meghatározó trilógiának. Az Atacama Sivatag közismert hírnevét, mint legszárazabb sivatag, tesztelhetik most a versenyzõk. Akik dûnéket remélnek, megkapják! Ám ugyancsak magukénak tudhatják pár szikla nagylelkû segítségét is. A szakasz a 2009-es Dakar tipikus részei közé tartozik a rendkívüli módon váltakozó tájképével. A nehézségek megoszlása, értjük itt a hosszú dûnesort a szakasz végén, az erejük tartalékolását kívánja meg a versenyzõktõl. Meg kell hogy mutassák mennyire sokoldalú és határozott érzékekkel tudják kezelni a megpróbáltatásokat.
A szervezõk a napot rögtön egy kis módosítással kezdték, mert a szakasz végén lévõ dûnés részben a homok állaga megváltozott. A cél így a 430. kilométernél lesz, 19 kilométerrel az eredetileg kijelölt hely elõtt.
A motorosoknál az 5. szakasz gyõztese, az amerikai Jonah Street elviselhetetlen csuklófájdalmakra panaszkodott, ezért nem állt ma rajthoz. A társai, Cyril Despres vezetésével helyi idõ szerint reggel 7-kor elrajtoltak. Despres és David Casteu idõmérõ jeladója (iritrack) a start óta nem jelzett, így az õ eredményeik csak a nap végén kerülnek be az eredménytáblázatba.
Az elsõ ellenõrzõpontot David Fretigne érte el a legjobb idõvel Villadoms és Lopez elõtt. A második ellenõrzõpontig Villadoms lemaradt, így Lopez egy helyet elõre lépve a második, míg Marc Coma a harmadik. A harmadik ellenõrzõpontnál a sorrend nem változott. A szakaszt végül a holland Frans Verhoeven (06:26:33) nyerte, aki mindenki meglepetésére már a 399. kilométernél az élre állt. A második helyezett a napot nagyobb részben uraló David Fretigne (+00:03:09) lett, míg a harmadik helyen Marc Coma (+00:04:38) futott be.
Az autósok mai szakaszát az összetettben élen álló Sainz nem túl szerencsésen kezdte, mivel a 96. kilométerig nem sikerült megközelítenie szakaszt vezetõ De Villierst és Millert. Az elsõ ellenõrzõpontnál (135. km) már az amerikai Miller állt az élen, a második Terranova, míg a harmadik Sainz lett. De Villiers sok más versenyzõve együtt a 80. kilométer környékén eltévedt és közel 14 perc hátrányt szedett össze. A magyarok közül Palik Lászlóék érték el az elsõ ellenõrzõpontot a leggyorsabban, a 12. helyen haladtak át. Lisziék a 38., Szalayék az 50. helyet szerezték meg.
A harmadik ellenõrzõpontnál Sainz már feljött a második helyre a csapattársa Miller mögé, míg Terranova visszacsúszott a harmadik helyre.
A BMW gyári csapat kezd magára találni, ugyanis a 4. helyet is õk szerezték meg, az orosz Leonid Novitskiy segítségével.
Az élen álló Mark Miller a 362. kilométernél egy defekt miatt megállni kényszerült és ezt az alkalmat ragadta meg arra, hogy a jármûvét olajjal utántöltse. Az itt eltöltött idõ bõven elegendõ volt Sainznak arra, hogy átvegye a vezetést az amerikaitól. A Matador Carlos Sainz (VW) ért be elõször a mai célba 00:01:47
percet adva az amerikai Marc Millernek (VW), csapattársának. A harmadik helyet Robby Gordon (Hummer) szerezte meg.
A magyarok között ma is Palik László volt a leggyorsabb, a 16. helyet szerezte meg. Szalay Balázsék folyamatosan javítva a teljesítményükön a 25. helyen futottak be, míg a Liszi-Fenesi kettõs az 54-en.
A kamionoknál 57 kilométer megtétele után De Rooy állt az élen, 8 másodperccel lemaradva Chagin a második, és közvetlenül a nyomukban Kabirov a harmadik.
Az elsõ ellenõrzõpontig elég mozgalmas útja volt a mezõnynek, ugyanis itt már a cseh Tomas Tomecek vezette a mezõnyt, 51 másodperccel a brazil De Azevedo és több mint 4 perccel az orosz Kabirov elõtt. Chagin hátránya itt 13 perc 27 másodperc, míg De Rooyé több mint 26 perc volt.
A cseh versenyzõ sajnos nem sokáig örülhetett a jó helyezésnek ugyanis a 147. kilométernél mûszaki okok miatt a kamionja megállt és a szervizjármûvét várja.
A negyedik ellenõrzõpontnál Chagin átvette a vezetést De Azevedo-tól és a szakasz végéig meg is õrizte, ezzel megszerezve idei 3. gyõzelmét. A második helyét megõrzõ De Azevedo mögött harmadiknak Kabirov futott be.