Vlagyimir Csagin magasra tette a mércét: az idén januárban megszerezte hatodik Dakar-gyõzelmét a kamionosok mezõnyében, ráadásul úgy, hogy a 13 szelektív szakasz közül kilencet megnyert és összességében már 56 szakaszsikernél tart.
S hogy mi történt a fennmaradó négy szakaszon? Azokat Csagin csapattársai nyerték meg – vagyis a Kamaz totális diadalt aratott. Ezek után nem meglepõ, hogy az idén is a „kék” csapat gyõzelmére voksolnak a legtöbben, s azon belül is Vlagyimir Csagin a favorit. Más kérdés, hogy a felkészülés azért nem volt zökkenõmentes.
Csagin rettenetesen összetörte az 500-as rajtszámú Kamazt egy clermont-ferrandi teszten, úgyhogy azt sürgõsen vissza kellett szállítani Oroszorszgába, mielõtt Argentínába röptették volna. Mindezek ellenére Csagin az a versenyzõ, akinek a legtöbb esélye van, akit mindenki le akar gyõzni a kamionosok közül.A hetedik gyõzelem gondolata pedig (amely egyébként a Dakar-bajnokok listájának élére röpítené õt) nagyon kedves a „Sivatag Cárjának”, s alighanem minden meg is tesz, hogy megszerezze. Tegyük hozzá, nem lesz éppen könnyû dolga, már csak azért sem, mert ha hibázik, a saját csapattársai is veszélyesek lehetnek rá.
A csapat második számú versenyzõje, Firdausz Kabirov eddig kétszer pezsgõzött gyõztesként a céldobogón (2005, 2009), s akkor még nem beszéltünk a 26 éves fiatal tehetségtõl, Eduard Nyikolajevrõl, akinek a nevét mostanra talán már mindenki ismeri a mezõnyben, s akit máris elkezdtek a „Junior Cár”-ként emlegetni. A fiatalember a legutóbbi Dakaron még Csagin mellett ült a kamionban, azóta azonban szeptemberben megnyerte a Silk Way-ralit, és januárban életében elõször pilótaként áll oda a világ legnehezebb terepraliversenyének rajtjához.