A Szalay Dakar Team vonultatta fel a legnagyobb létszámú csapatot (3 motoros, 2 kamionos egység, és egy autós páros – vagyis 11 versenyzõ) az idény egyik legrangosabb országos bajnoki futamán, a Hungarian Baján, amelynek közönségcsalogató prológját csütörtökön késõ délután tartották a Veszprém-ralikról már jól ismert jutaspusztai szakaszon. A kilenc kilométeres szelektív sok mindenrõl nem döntött (csak összehasonlításképpen: pénteken 230 kilométeres szakasz is vár a mezõnyre), viszont az eredménye számít majd a végelszámolásnál, úgyhogy azért mégiscsak fontos volt a versenyzõk számára.
Az autósok mezõnyében a Világkupa-ponttal is büszkélkedõ lett Maris Saukans volt a leggyorsabb az ugratókkal és sáros-vizes szakaszokkal is tarkított pályán, a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs a nemzetközi értékelésben negyedik, a magyarok közül a második leggyorsabb volt. ,,Jó ritmusban autóztunk, de egyáltalán nem siettünk – mondta Szalay a célban. – A prológon nyerni nem lehet, veszíteni viszont nagyon is sokat, fõleg ha az ember kockáztat. Na én azt nem akartam… Annak viszont örülök, hogy jól sikerült a levegõrendszer átalakítása. Az Opel Frontera így sokkal nyomatékosabb, ami a kigyorsításoknál jelent nagy elõnyt.
A csapatfõnök egyébként nagyon is elégedett lehet a versenyzõi szereplésével, hiszen a motoros és a kamionos kategóriában is az istállójába tartozó pilóta gyõzedelmeskedett. A kétkerekûek közül jó igazolás volt a Dakaron már bizonyító Varga Ákos, aki bár elsõként gurult a pályára (tulajdonképpen neki kellett kialakítania a nyomvonalat), ez nem akadályozta meg abban, hogy a leggyorsabban száguldjon végig a kilenc kilométeres szakaszon. Ez számára is afféle bemelegítés volt, de azért biztos nem tett rosszat az önbizalmának, hogy legyõzte csapattársát, a korábbi enduro világbajnok Jaroslav Katrinakot, aki nemrégiben csatlakozott a Dakarra készülõ csapathoz. A szlovák motorosnak egyébként egyelõre még gondjai vannak az road book használatával – olyannyira, hogy a mai szakaszon el is hagyta azt. Persze, az igazsághoz tartozik, hogy ezen a szakaszon a többiek sem nagyon használták az itinert, hiszen a kiszalagozott pályán többnyire lehetett látni, hogy merre kell menni.
A kamionosoknál a Darázsi Zsolt vezette MAN egyértelmûen az egyik legesélyesebb a mezõnyben. A rutinos és rendkívül gyors pilótának ezen a viadalon a Dakart is megjárt Laklóth Aladár navigált és a legénység tagja volt még a Gillette által támogatott (a cég a csapatot is szponzorálja) Kamarás Iván színész. Nos, õ bizonyára nagyon élvezte a kalandot, hiszen Darázsi az ugratóknál sem vette el a gázt, és hát ha egy ilyen böhöm jószág elemelkedik a talajtól… Nos, az látványos tud lenni.
Gaál József negyedikként végzett, igaz, az õ kamionja eleve nem olyan erõs, mint a másik három. Az õ csapata a navigátor Rack Györgyön kívül a TV2 mûsorvezetõjével, Szebeni Istvánnal egészült ki – és az újdonsült csapattag itt is nagyon élvezte a száguldást.
Folytatás holnap, amikor elég nehéz nap vár a mezõnyre, hiszen az autósoknál a leghosszabb szakasz 230, a motorosoknál pedig 190 kilométeres. Ezek magyar viszonylatban extrémen hosszúnak számítanak.
Hungarian Baja, az ob 5. futama, Veszprém
Prológ. Abszolút sorrend. Autósok: 1. Saukans, Uldis (lett, Oscar) 7:51, 2. Kis, Czeglédi (RTL Motorsport Klub, Nissan Pick Up) 7:59, 3. J. Sykora, M. Sykora (szlovák, Mitsubishi Pajero) 8:06, 4. Szalay, Bunkoczi (Szalay Dakar Team, Opel Frontera) 8:12, 5. Gál, Oroszlán (Art Off Road, G. Baba Proto) 8:17, 6. Rigler, Maurer (4×4 Off Road Club, Toyota RAV4) 8:22. Motorosok: 1. Varga Ákos (Szalay Dakar Team, KTM) 6:41, 2. Katrinak (szlovák, KTM) 7:07, 3. Randysek (szlovák, KTM) 7:18. Kamionosok: 1. Darázsi, Kamarás, Laklóth (Szalay Dakar Team, MAN) 9:51, 2. Szobi, Éder, Jobbágy (Flex Dakar Team, MAN) 9:57, 3. G. Walcher, Niemz, M. Walcher (német, Unimog) 11:04, 4. Gaál, Szebeni, Rack (Szalay Dakar Team, MAN) 11:22