Az Opel Dakar Team jármûvei vasárnap késõ este elindultak Le Havre kikötõje felé, ahonnan egy hatalmas komp szállítja õket Argentínába, a 2012-es Dakar-rali január 1-jei rajtjának helyszínére. A csapat már másfél hónapja folyamatosan rendezkedik: átalakította a 6×6-os szervizkamiont, hogy új alkatrészeknek csináljon helyet, majd három hete már csak a rámolás folyik – az üres dobozok megteltek alkatrészekkel.
Csak ebben a jármûben 10 tonna alkatrészt indított útnak a csapat (van ebben tartalék motor, váltó, és persze a futómû kopó alkatrészei, no és minden, ami a sivatagi léthez kell: sátor, hálózsák… és igen, még hûtõszekrény is).
Ezen felül elindult a versenykamion is, amellyel immár hagyományosan Darázsi Zsolt vág neki a kilencezer kilométeres, emberpróbáló távnak, no és a csapat „szeme fénye”, az Opel Antara RR, amellyel Szalay Balázs és Bunkoczi László gurul át a rajtdobogón újévkor. Az autóban már bent voltak a szokásos kabalák (gyorskötözõvel alaposan rögzítve, a családtagok fényképei az ajtók belsõ oldalán – ezek éppen úgy elengedhetetlen kellékei a Dakarnak, mint mondjuk a mûholdas navigációs rendszer, vagy éppen a homokfutó és a lapát – utóbbiakat remélhetõleg kevésszer kell elõvenni a sivatagban.
A munkálatok még az utolsó órákban is zajlottak, de ekkor már csak a végsõ simítások voltak hátra: megérkeztek a mûhelybe a csapattagok táskái, minden, amit még útnak akartak indítani, azután pedig útra kelt a karaván…