A legkönnyebb nap is lehet nehéz a Dakaron, ha technikai gondod akad – ráadásul a csütörtöki Arica–Calama szakasz még könnyû sem volt, sõt… Amikor a szakaszgyõztes Nasszer al-Attijah is azt mondja, hogy a fáradtságtól örülni sem tud igazán, el lehet képzelni, mit éreznek, akik mondjuk kétszer annyi idõt töltenek el ugyanazon a pályán.
S lehet bármennyire elõvigyázatos az ember, a Dakart sohasem ússza meg gondok nélkül.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs csütörtökön szembesült az elsõ technikai problémával, s a viszonylag sima nap így vált számukra az eddigi leghenezebbé. A pálya két részbõl állt, és az Opel Dakar Team kettõsét már rögtön az elsõn megtréfálta a technika ördöge.
„Tönkrement valami a kormányszervóban, és ettõl úgy beállt a kormány, hogy meg sem lehetett mozdítani. Szerencsére annyiban megkönyörült rajtunk a Mokka, hogy a dûnesoron még átment és csak azután mondta be az unalmast a szervó, így nekiállhattunk szerelni. Mindent megpróbáltunk, tanácsot kértünk a szervizes fiúktól telefonon, de nem jutottunk semmire, úgyhogy végül levágtuk a szíjat, és szervó nélkül mentünk tovább, aminek az élvezeti értéke nem volt túl magas, mert a kormánnyal minden egyes kanyarnál hatalmas küzdelmet kellett vívnom” – mondta Szalay Balázs, aki a 74. helyen fejezte be a szakasz elsõ részét, s mivel az összekötõ szakaszon a szervizesek is tettek egy kísérletet az autó megjavítására, a páros némi késéssel érkezett meg a második szakasz céljába, amiért utóbb alighanem kap majd némi büntetést.
„A fiúk is mindent megpróbáltak, de végül arra jutottunk, hogy alighanem a kormánymûvel lehet baj, mert semmi sem változott, továbbra sem mûködött a szervó. A második szakaszon volt egy hatalmas homokhegy, de amikor arra kellett volna felmenni, a kormány éppen megmakacsolta magát, úgyhogy vagy tízszer kellett tolatnom, mire végre feljutottunk. Eddig ez volt a legkeményebb napunk, nagyon elfáradtam” – mondta Szalay, miközben a navigátora lesegítette a róla felülrõl az overallt, mert a kezét is nehezen bírta megemelni. A második szakaszon a 72. helyen végzett a páros, amely a késés miatti büntetés nélkül egyelõre a 30. helyen várja a folytatást.
A csapat versenykamionja, a Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert trió a 34. helyen teljesítette a szakaszt, vagyis tartja a pozícióját, amelyben eljrajtolt.
6. szakasz, Arica–Calama (össztáv: 768 km, ebbõl szelektív szakasz: 455 km). Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Lucas Cruz (katari, spanyol, Buggy) 3:32:08, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mini All4) 8:36 perc hátrány, 3. Gordon, Walch (amerikai, Hummer) 13:52 p h., …72. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 3:59:38 ó h.
Motorosok: 1. Francisco „Chaleco” López Contardo (chilei, KTM) 3:36:21, 2. Faria (portugál, KTM) 2:34 p h., 3. Despres (francia, KTM) 3:48 p h.
Kamionosok: 1. Gerard de Rooy, Tom Colsoul, Darek Rodewald (holland, Iveco) 4:19:02, 2. Karginov, Devjatkin, Mokejev (orosz, Kamaz) 34 mp h., 3. Versluis, Schuurmans, Damen (holland, MAN) 35 mp h., …34. Darázsi Zsolt, Vörös Ferenc, Szalai Norbert (magyar, MAN) 2:59:42 ó h.
Az összetettben. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret 14:36:16, 2. Al-Attijah, Cruz 1:18 p h., 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, Toyota Hilux) 42:31 p h., …30. Szalay, Bunkoczi 7:03:29 ó h.
Motorosok: 1. Olivier Pain (francia, Yamaha) 15:35:23, 2. Despres 2:22 p h., 3. Casteu (francia, Yamaha) 4:48 p h.
Kamionosok: 1. Gerard de Rooy 17:23:45, 2. Nyikolajev, Szavosztyin, Ribakov (orosz, Kamaz) 18:40 p h., 3. Margyejev, Beljajev, Mirnij (orosz, Kamaz) 30:32 p h., …33. Darázsi, Vörös, Szalai 13:39:38 ó h.