Szalay Balázs versenyzõ típus. (Nem hiába hazánk egyik legsikeresebb terepralisa.) Ez azt jelenti, hogy legyen szó bármilyen viadalról (akár van tétje, akár nincs) az Opel Dakar Team pilótája nyerni akar.
Nem volt ez másként a Nemzeti Vágta esetében sem, pedig a sztárok fogatvágtájában elért eredmény Szalay sportpályafutása szempontjából tényleg nem osztott, nem szorzott. Õ mégis véresen komolyan vette. Hetekig készült rá, és a verseny elõtt ugyanúgy az egekbe szökött az adrenalinszintje, mint bármelyik nagy autóversenye elõtt.
„Engem is elkapott a harci láz, de a lovakat még sokkal hamarabb. A legnehezebb nem is maga a verseny volt, hanem a felvezetõ kör, mert amikor behajtottunk az arénába, a lovak egybõl száguldani akartak, alig bírtam õket visszafogni. Tiszta erõbõl kellett tartani a gyeplõt, hogy ne induljanak meg a lovak, így mire eljutottunk a rajtig, már fájt a karom” – mondta Szalay, aki két énekessel, Vastag Tamással és Bebével, valamint a sztárfodrász Hajas Lászlóval került egy futamba.
S az volt a peche, hogy a külsõ pályára sorolták be, ugyanis emiatt némi hátrányba került a rajt után. A rajtbíró is bizonytalan volt egy kicsit, bemondta, hogy új rajt lesz, de ezt csak a két szélsõ pálya indulói hallották, úgyhogy mégis elindult a futam. Szalay lovai nagyon jól bírták a tempót, ám ahhoz, hogy a harmadik pozíciónál elõrébb kerüljön, még kellett volna legalább egy kör. Így sem volt azonban elégedetlen az Opel-pilóta, sõt, nagyon büszke volt arra, hogy meghívták a rendkívül jól szervezett versenyre, ha teheti, biztosan csatlakozik jövõre is.
„Nyerni akartam, még szép, hogy nyerni, csak úgy van értelme minden versenynek, de persze nem minden áron. Engedtem a lovakat, had rohanjanak, de nem csapkodtam õket ostorral, hogy az utolsó erejüket is beleadják a futamba. Nem fékeztem egyáltalán, lendületesen mentünk végig a pályán, a kocsi az összes kanyarban farolt, hatalmas élmény volt” – lelkendezett Szalay.