Három nappal a Dakar-rali vége elõtt Palik László és Darázsi Gábor már a 10. helyen áll összetettben
Carlos Sainz sorozatban a negyedik, összességében a hatodik szakaszgyõzelmét aratta az idei Dakar keddi szakaszán, s megerõsítette pozícióját az összetettben. A motorosoknál az éllovasok eltévedtek, és ez Jordi Villadoms malmára hajtotta a vizet. Az összetettben továbbra is Marc Coma vezet.
Ezek a legutóbbi eredménnyel kapcsolatos hírek, hiszen a szervezõk a várható rossz idõjárás miatt (elõzõ nap is alig tudtak felszállni a mentõhelikopterek) törölték a szerdai szakaszt.
Ami a versenyt illeti: a magyarok közül továbbra is Palik László és Darázsi Gábor szerepel a legjobban, s a napi 17. helye egyben azt is jelentette, hogy az összetettben a szenzációs 10. helyre zárkózott fel! „Mindenre szükség volt, amit valaha az autósportról tanultunk – mondta Palik. – Gabi elképesztõen jól navigált, és átjöttünk a szakaszon, pedig itt nagyon könnyen lehetett volna órákat ásni, vagy rengeteg idõt veszíteni tévedések miatt.”
Szalay Balázs és Bunkoczi László jól kezdte a szakaszt, kellõ lendülettel vette az elsõ dûnesort, de az elsõ ellenõrzõ pont után elvétett egy balkanyart – még szerencse, hogy vissza lehetett kanyarodni, és csak három percet veszített. Nehéz volt újra visszatalálni a ritmusba, de sikerült, egészen addig, amíg el nem tört a kormányösszekötõ.
„Az autó irányíthatatlan volt, szétálltak a kerekek. Kicseréltük, de túl hosszút tettünk bele, úgyhogy megint megálltuk és újra kicseréltük. Ezek után már araszoltunk a porban. A dûnéken viszonylag könnyen átjutottunk” – mondta Szalay, aki már azok közé tartozott, akiket az ötödik csekkpontnál (vagyis a cél elõtti utolsó ellenõrzõ pontnál) kiirányítottak a pályáról azokkal együtt, akik mögötte jöttek. A szakasz és az összetett eredmény éppen ezért még most sem hivatalos…
Liszi Lászlónak és Fenesi Józsefnek komoly technikai gondja volt: a szakasz elején elrepedt a turbócsõ és hosszasan kellett javítani. Ezek után kénytelen volt a kamionok porában autózni, s ha ez még nem lett volna elég, megint elment a turbónyomás. Itteni idõ szerint hajnali háromkor (otthoni hétkor) ért be a táborba, de folytatja a versenyt.
A motorosoknál Dési János a 32. helyen végzett a szakaszon és az összetettben is ide zárkózott fel – bár számíthat némi büntetésre, mert kihagyott egy GPS-pontot. Azzal volt elfoglalva, hogy átverekedje magát a dûnéken, s eközben nem vette észre, hogy kimaradt egy pont. „Tankolási mizériával kezdõdött a nap, azt hittük, hogy a rajtnál lehet tankolni, erre kiderült, hogy nem lehet – mehettünk vissza százhetvennel a városba, és vissza. De addigra kiderült, hogy elhalasztják a rajtot. Utána már csak attól tartottam, nehogy ránk sötétedjen a dûnék között, de szerencsére sikerült kijönni.”
A kamionosoknál Szaller Zoltán a nem hivatalos eredmények szerint a hetedik (!) helyre zárkózott fel az összetettben, ami szenzációs eredmény, fõleg ha figyelembe vesszük, hogy vezet a kategóriában. „Kamionnal nem kifejezetten élvezetesek ezek a szakaszok, bár gond nélkül átjöttünk ezen is. Azért a majd ötszáz kilométer elég hosszú volt, fõleg hogy délután kettõkor rajtoltunk…” – mondta Szaller, akinek a legfõbb vágya, hogy megtartsa vezetõ pozícióját a kategóriában, az összetettben pedig minden újabb pozíció csak ajándék.
A szerdai szakaszt közúton (ebbõl jó háromszáz kilométert földúton) teljesítette a mezõny, s most elõször volt idõ gyönyörködni a táj szépségeiben is. Csütörtöktõl azonban újra élesben folytatódik a küzdelem, amelybõl még három szakasz van hátra.
(A Nemzeti Sport engedélyével)