Azt mondják, ahol kereslet van, ott mindig akad kínálat is, és ez fokozottan igaz Afrikára. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs pénteken elakadt egy homokdûnében, és nem telt el öt perc, amikor megérkezett egy helyi lakos, egy Pick-Uppal és felajánlotta, hogy 500 euró ellenében pillanatok alatt kihúzza õket.
Mivel nem volt a versenyzõinknél ennyi pénz, Bunkoczi nagylelkûen felajánlotta az óráját (amely mellesleg ér 500 eurót), de mivel az csak egy óra, nem kellett a helyieknek, Szalayék kénytelenek voltak tehát ásni…
Elképesztõ egyébként, hogy a sivatagból gyakorlatilag bármit ki lehet menteni, még a kamionokat is – és ebben a helyieknek nagyon nagy tapasztalata van.
Tudni kell, hogy a szervezõk csak a motorosok gépét hozzák be a táborba, az autósok és a kamionosok esetében csak a legénység kimentésérõl gondoskodnak – pontosabban felajánlják nekik a lehetõséget, hogy felszállhatnak a mentõkamionra. Ezt a megoldást egyébként szinte senki sem választja, hiszen akkor ott kellene hagyniuk a jármûveket ebek harmincadjára.
Úgyhogy ezek után az történik, hogy a legénység megvárja a mentõalakulatot (vagy a saját csapatát, vagy a helyi erõket), amely vagy kihúzza, vagy megjavítja a versenygépet.
A kamionosok esetében annyival bonyolultabb a helyzet, hogy azokat csak megjavítani lehet a dûnék között, kihúzni nem.
Ahhoz is két kamion kell egyébként, hogy ezeket a hatalmas jármûveket talpra állítsák: az egyik tartja, a másik pedig felállítja, mivel a dûnék nem csak egy irányba lejtenek.
A szünnapról
A rendezõktõl kapott statisztikák szerint a szünnapon a következõ a helyzet
Motorosok
232 induló – 129 versenyben lévõ
Autósok
147 induló – 115 versenyben lévõ
Kamionosok
69 induló – 49 versenyben lévõ