Csapatvezetõi megbeszélésre volt hivatalos péntek délelõtt Szalay Balázs. Az Opel Dakar Team feje és pilótája a legnagyobb istállók vezetõivel együtt hallgatta meg a rendezõk terveit, és megtudott néhány érdekességet.
Milyen terveik vannak a rendezõknek?
Három fõ céljuk volt a mostani újításokkal, hogy növeljék a résztvevõ nemzetek számát – ötvenhárommal idén rekordot döntöttek –, hogy tegyék még nemzetközibbé a rendezõi csapatot, ez is sikerült. A harmadik terv pedig az, hogy megszigorítsák a kontrollt – a hírek szerint ez is rendben lesz. Több bejárat van például minden táborba, máshol mennek be a szervizesek és máshol a versenyzõk, a kijárat és a bejárat pedig különbözõ, így nem fordulhat elõ, hogy a torlódás miatt valaki lekési a rajtot.
A tábor ugyanúgy néz ki, mint eddig?
Igen. Kivéve, hogy a nagyobb csapatoknak kijelölt helyük van, nem kell keresgélni, tülekedni. Nekünk egy Jeff nevû embert kell keresnünk, õ mondja meg minden nap, hogy hova állhatunk. Egyébként vicces, hogy a csapatoknak megadták az elõre foglalás lehetõségét, aminek az lett a vége, hogy a tizennégy nagy istálló lefoglalta a tábor nyolcvanöt százalékát. A rendezõknek kellett szólniuk, hogy szerényebben, hogy ne legyenek húsz méterek a kamionok között.
Technikailag egyébként hogy zajlik a helyválasztás?
Minden este kapunk egy térképet a következõ napi táborról, s azon rajta lesz a mi helyünk.
A verseny nehézségérõl mondtak valamit?
Azt, hogy az elsõ nap nem lesz nehéz a tapasztalt csapatoknak, a második és a harmadik homokos ugyan, de még mindig teljesíthetõ, a negyedik viszont pokoli nehéz – egyrészt hosszú, másrészt nagyon mély homokos. Azt mondták, sok csapat számára lesz az a választóvíz. Volt még egy nehéz szakasz, amelyet említettek, de arra a verseny második felében kerül majd sor, úgyhogy arra nem is nagyon koncentráltam – legyünk túl inkább az elsõ napokon.
Más változás is lesz?
Sokkal szigorúbb technikai kontrollra számíthatunk, illetve nagy változás, hogy a verseny legvégén újabb technikai ellenõrzésnek vetik alá a jármûveket, hogy akkor is megfelenek-e. A Dakarok történetében még nem volt ilyen.
DPPI