LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
A negyedik nap vízválasztó lesz
Csapatvezetõi megbeszélésre volt hivatalos péntek délelõtt Szalay Balázs. Az Opel Dakar Team feje és pilótája a legnagyobb istállók vezetõivel együtt hallgatta meg a rendezõk terveit, és megtudott néhány érdekességet. 


Milyen terveik vannak a rendezõknek? 
Három fõ céljuk volt a mostani újításokkal, hogy növeljék a résztvevõ nemzetek számát – ötvenhárommal idén rekordot döntöttek –, hogy tegyék még nemzetközibbé a rendezõi csapatot, ez is sikerült. A harmadik terv pedig az, hogy megszigorítsák a kontrollt – a hírek szerint ez is rendben lesz. Több bejárat van például minden táborba, máshol mennek be a szervizesek és máshol a versenyzõk, a kijárat és a bejárat pedig különbözõ, így nem fordulhat elõ, hogy a torlódás miatt valaki lekési a rajtot.
A tábor ugyanúgy néz ki, mint eddig? 
Igen. Kivéve, hogy a nagyobb csapatoknak kijelölt helyük van, nem kell keresgélni, tülekedni. Nekünk egy Jeff nevû embert kell keresnünk, õ mondja meg minden nap, hogy hova állhatunk. Egyébként vicces, hogy a csapatoknak megadták az elõre foglalás lehetõségét, aminek az lett a vége, hogy a tizennégy nagy istálló lefoglalta a tábor nyolcvanöt százalékát. A rendezõknek kellett szólniuk, hogy szerényebben, hogy ne legyenek húsz méterek a kamionok között. 
Technikailag egyébként hogy zajlik a helyválasztás? 
Minden este kapunk egy térképet a következõ napi táborról, s azon rajta lesz a mi helyünk. 
A verseny nehézségérõl mondtak valamit? 
Azt, hogy az elsõ nap nem lesz nehéz a tapasztalt csapatoknak, a második és a harmadik homokos ugyan, de még mindig teljesíthetõ, a negyedik viszont pokoli nehéz – egyrészt hosszú, másrészt nagyon mély homokos. Azt mondták, sok csapat számára lesz az a választóvíz. Volt még egy nehéz szakasz, amelyet említettek, de arra a verseny második felében kerül majd sor, úgyhogy arra nem is nagyon koncentráltam – legyünk túl inkább az elsõ napokon. 
Más változás is lesz? 
Sokkal szigorúbb technikai kontrollra számíthatunk, illetve nagy változás, hogy a verseny legvégén újabb technikai ellenõrzésnek vetik alá a jármûveket, hogy akkor is megfelenek-e. A Dakarok történetében még nem volt ilyen. 

DPPI

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13