Nagyon gyors szakaszok jutottak a mai napra, emiatt ismét elszeparálták egymástól a motoros/quados, valamint az autós/kamionos mezõnyt. Míg az elõbbieknek 626 km-t, a négykerekû társaiknak 687 km-t kellett megtenniük, hogy elérjenek a La Riojában felállított táborba. Ebbõl 294 km, ill. 355 km volt a szelektív szakasz hossza. A két mezõnyt biztonsági okokból küldik más útvonalra, hiszen annyira gyorsak ezek a részek, hogy az autósok és kamionosok utolérnék a kétkerekûeket, ami akár súlyos balesethez is vezethet. A mai terep nagy része az argentín rali világbajnoki futamok útvonalain zajlott.
A motorosoknál a mai szelektívet a francia David Frétigné (Yamaha, 03:59:20) nyerte meg, aki ezzel bezsebelte a nyolcadik szakaszgyõzelmét az eddigi dakarjai során. A második helyen a tegnapi gyõztes David Casteu (Sherco, +00:00:43), míg a harmadikon Marc Coma (KTM, +00:01:08) végzett.
Ez a viadal úgy tûnik, kétségtelenül a 450 köbcentis motoroknak kedvez, legalábbis az eredmények eddig feketén-fehéren ezt mutatják. Az ennél nagyobb motorokat az idei szabályok szerint ugyanis szûkítõvel kell ellátni, ami jelentõsen visszavesz a lóerõkbõl, de a biztonság ezt megköveteli. A mai gyõztes David Fretigné is ebben látja az esélyét, sõt, fõleg ennek a szabálynak a meghozatalában látja sikerének kulcsát, illetve az esetleges gyõzelem elérését. „Nagyon tetszettek a mai részek, minden zöld volt körülöttünk, kis patakokon keltünk át, és rengeteg kurfli és kanyar tarkította a szakaszt. Rendkívül élvezem ezt a versenyt, egyre izgalmasabb számomra. Tegnap még David nyert…” – nyilatkozta a francia Yamaha-pilóta. A szerbiai magyar motoros, Saghmeister Gábor a 75. helyre futott be a célban, így az összetett 72. helyrõl várhatja a holnapi rajtot.
Az autósoknak és a kamionosoknak nagyon fel kellett kötni a gatyájukat, hiszen a mai gyors szakaszok hirtelen meredek lejtõs részeket tartogattak számukra, ahol észnél kellett lenniük a technikával. Mindjárt a szelektív 2. kilométerénél a tegnapi gyõztes Joan Nani Roma (BMW) bukfencezett egyet és egy gödörben landolt. Szerencsére senki nem sérült meg és csupán 15 percet veszített, mire vissza tudott állni a versenybe, de végül összetettben a 8. helyre csúszott vissza. Nem sokkal késõbb, a 13. helyrõl rajtoló argentín Orlando Terranova (Mitsubishi) hajszálra ugyanazt a manõvert hajtotta végre, mint Roma. A helyszín is ugyanaz volt, itt sem sérült meg senki, csupán idõveszteség érte a versenyzõt. Õ is vissza tudott állni a küzdelembe. Persze, hogy meglegyen a sorminta, ezt még az amerikai Robert Baldwin (Hummer) is utánuk csinálta, de neki már nem sikerült ilyen szépen és fejtetõre érkezve várta a T4 mentését.
A szakaszt a VW-hez igazolt quatari Nasser Al-Attiyah nyerte, aki ezzel át is vette a vezetést összetettben. Persze már a nap elején megígérte magának, hogy tövig nyomja a gázpedált és megy majd, ahogy a csövön kifér. Bejött neki, még idõben átvette a vezetést, mert a ralipályán otthonosan mozog, de holnaptól már jönnek a ravasz sziklák.
Zapletal és Ourednicek a Mitsubishi Strakart a 31. helyen hozták be a célba, így összetettben a 25. helyen állnak. Ez nagyon nagy eredmény már a harmadik napon, ha így folytatják, meglesz az a Top 10!
A kamionosok még nem értek célba, egyelõre a CP1-nél tart a mezõnyük. Chagin magabiztosan tartja a helyét az élen, mögötte pedig Kabirov halad kiegyensúlyozottan. A harmadik hely birtokosa folyamatosan változik, az utolsó ellenõrzõ pontnál a brazil De Azevedo (Tarta) volt a harmadik.
Holnap már nem lesz ralis pálya, eljut a mezõny Fiambalába egy 259 km-es összekötõ, majd egy 182 km hosszú szelektív szakasz megtétele után. Jön a sûrûje, amiért mindenki idejött: a fehér homokdûnék, a sziklák és még talán homokviharok is várhatóak.
Nem hivatalos összetett eredmény:
Motor
1.Casteu (Sherco, 05:50:45), 2. Despres (KTM, +00:02:10), 3. Fretigne (Yamaha, +00:02:14)
Quad
1.Gonzalez Corominas (Yamaha, 06:34:31), 2. Patronelli (Yamaha, +00:02:37), 3. Plechati (Yamaha, +00:02:49)
Autó
1. Al-Attiyah (VW, 06:16:39), 2. Sainz (VW, +00:01:19), 3. Peterhansel (BMW, +00:02:30)