Ahogy az már lenni szokott, Párizsban hozták nyilvánosságra a 2007-es Dakar-rali részletes útvonaltervét, amelyrõl eddig csak annyit lehetett tudni, hogy mely országokat érinti a mezõny, most azonban már az is hivatalos, hogy az egyes napokon melyik lesz a rajt és melyik a célállomás, valamint hogy a kettõ között hány kilométert kell megtenniük a versenyzõknek.
A verseny össztávja 8696 km, ebbõl a szelektív szakaszok hossza 5010 km. A leghosszabb szakasz Mauritániában (817 km) lesz.
Szalay Balázs, mint a szervezõ ASO közép-kelet-európai képviselõje, ott volt a sajtótájékoztatón, úgyhogy az útvonalról természetesen õ is beszélt.
\”Az idén talán könnyebb lesz eljutni a szünnapig, mint tavaly volt, utána viszont következik egy dupla maratoni szakasz, amelynek során kétezer kilométert kell megtenni mindössze egy szervizzel, ráadásul pokoli nehéz szakaszok lesznek ezek – mondta Szalay. – Ezért aztán szerintem a soron következõ Dakaron nem a szünnapig esnek majd ki sokan, hanem utána. Ami még érdekes, hogy az egyik marokkói pályán a kamionosok másfelé mennek majd, mint az autósok és a motorosok, mert szûk szerpentineken kell átverekedni magunkat, amelyeken a kamionok egy-egy kanyarba esetleg nem tudnának befordulni.\”
Újítás, hogy a szervezõk hat narancssárga autót a mezõny elé küldenek, õk a verseny elõtti héten Dakartól Atarig teljesítik a versenytávot visszafelé, és amellett, hogy több tízezer pólót osztanak szét az afrikaiak között, brossúrákat is adnak nekik, hogy miként vigyázhatnak magukra, hogy miként kell biztonságosan autóversenyt nézni. Az autókban három-három francia rendõr ül, õk néhány falubelit kiképeznek arra, miként tarthatnak rendet a verseny idején.
Nem szokványos még, hogy az utolsó napi Dakar-Dakar szakasz a Rózsaszín tó partján már nem számít bele a versenybe, afféle show jellegû párosversenyt azért láthatnak majd a nézõk, és természetesen a szokásos, ünnepélyes díjkiosztó ceremónia is ott lesz.
A viadalon 250 motoros, 187 autós páros és 88 kamionos trió áll rajthoz.
A részletes útvonalterv
Portugália
Január 6. Lisszabon-Portimao (össztáv: 495 km, ebbõl szelektív szakasz: 120 km)
Spanyolország
Január 7. Portimao-Málaga (össztáv: 500 km, ebbõl szelektív szakasz: 60 km)
Marokkó
Január 8. Nador-Er Rachidia (össztáv: 649 km, ebbõl szelektív szakasz: 252 km)
Január 9. Er Rachidia-Ouarzazate (össztáv: 679 km, ebbõl szelektív szakasz: 405 km)
Január 10.Ouarzazate-Tan Tan (össztáv: 775 km, ebbõl szelektív szakasz: 325 km)
Mauritánia
Január 11. Tan Tan-Zouerat (össztáv: 817 km, ebbõl szelektív szakasz: 394 km)
Január 12. Zouerat-Atar (össztáv: 580 km, ebbõl szelektív szakasz: 542 km)
Január 13. Szünnap, Atar
Január 14. Atar-Tichit (össztáv: 626 km, ebbõl szelektív szakasz: 589 km)
Január 15. Tichit-Nema (össztáv: 497 km, ebbõl szelektív szakasz: 494 km)
Mali
Január 16. Nema-Timbuktu (össztáv: 615 km, ebbõl szelektív szakasz: 516 km)
Január 17. Timbuktu-Nema (össztáv: 590 km, ebbõl szelektív szakasz: 571 km)
Január 18. Nema-Kayes (össztáv: 746 km, ebbõl szelektív szakasz: 257 km)
Szenegál
Január 19. Kayes-Tambacounda (össztáv: 458 km, ebbõl szelektív szakasz: 260 km)
Január 20. Tambacounda-Dakar (össztáv: 576 km, ebbõl szelektív szakasz: 225 km)
Január 21. Dakar-Dakar (össztáv: 93 km, ebbõl szelektív szakasz: -)
Össztáv: 8696 km, ebbõl szelektív szakasz: 5010 km
A magyar indulók
Autósok:
Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Antara)
Kis Sándor, Czeglédi Péter (Nissan Pick-up)
Kristóf Márton, Simon Péter (Bowler)
Palik László, Darázsi Gábor (Nissan Pick-up)
Motorosok:
Dési János (KTM)
Hermann Henrik (KTM)
Kátai Péter (KTM)
Kamionosok:
Darázsi Zsolt, Szalai Norbert, Tagai Róbert (MAN)
Szaller Zoltán, Pócsik László, Hajnal Károly (MAN)
Szobi Balázs, Éder Attila, Jobbágy Ákos (MAN)