LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
A tapasztalattal nõ a magabiztosság a dûnéken (is)
Ez a tizennegyedik versenyszezonjuk együtt, és a páros mindkét tagja sokat változott ez idõ alatt – elsõsorban ketten együtt nagyon sokat tettek azért, hogy a világ bármelyik sivatagjába is viszi õket az élet, egyre gyorsabban oldják meg a problémákat, egyre gyorsabban közlekedjenek. Szalay Balázs és Bunkoczi László most ismét nagy kihívás elõtt áll, a július 7-én Moszkvában rajtoló Silk Way-rali mezõnye több mint tízezer kilométer teljesítése után érkezik meg a célállomásra, a császári Kína fõvárosába, Hszianba. 

Az Opel Dakar Team párosának tagjait arról kérdeztük, mi változott az elmúlt idõszakban, miként változott a sportág? 
„Attól függ, milyen idõintervallumra tekintünk vissza… – vetette fel az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs. – Ha a kezdetekre, akkor rengeteget változott, mert már nem félve megyek neki a dûnéknek, nem azzal a gondolattal a fejemben, hogy vajon errõl lejövök, vagy fennmaradok. Amikor a kezdet kezdetén ez járt a fejemben, általában fenn is maradtam. Az utóbbi években azonban már sokkal magabiztosabban megyek fel egy-egy homokhegyre, s ez nyilván a sok versenyzésnek, a rengeteg tapasztalatnak és az autó erejének, mûszaki állapotának is köszönhetõ. Most már nem cidrizek felfelé menet, sõt, fölfelé is tudok gázt adni és gyorsulunk is. Ezért aztán nem félek a Góbitól, hanem alig várom, hogy ott legyünk”



S hogy mennyit változott a navigáció? Errõl Bunkoczi Lászlót faggattuk: 
„Inkább a tempónk változott. Alapvetõen sokkal gyorsabban megyünk, mint 2004-ben – persze, a topcsapatok meg még többet gyorsultak, de hát mi nem ebbõl élünk, õk meg igen – mondta az Opel Dakar Team navigátora. – Szóval magunkhoz képest sokat gyorsultunk, és magunkhoz képest nõttek az elvárások is. Mostanság sokkal jobban szégyellem magam egy-egy eltévedés után, mert annak idején legalább megvolt magam felé az a mentségem, hogy nincs még olyan sok tapasztalatom, nem mentem még olyan sokat. De most már rohadt sokat mentem, így sokkal rosszabbul esik, ha elrontok valamit. Márpedig ez az a mûfaj, amiben szinte elkerülhetetlenül belefut az ember egy-két hibába. Az itiner is sokkal pontosabb lett. A technológia fejlõdését a versenyrendezõk is felhasználják – a mûholdak korában valamivel könnyebb tájékozódni, pályát írni.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13