A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs az utolsó szakaszon érte el a legjobb részeredményét az idei Dakar-ralin – a 15. helyen végzett. A rendezõk erre a napra elvileg már nem adtak nehéz feladatot a versenyzõknek – mindössze 29 kilométeres volt a szakasz –, ám végül mégiscsak ástak néhányan.
„Még ez az utolsó szakasz sem volt könnyû – törölt ki egy ujjnyi port a szemébõl Szalay Balázs, de közben persze mosolygott, mint a legtöbben a szakasz céljában. Aki eddig eljutott, az mind elégedett és boldog lehet, hiszen ez a világ leghosszabb és legnehezebb terepraliviadala. – Nekünk semmi gondunk sem volt, persze, poroltak elõttünk, de ez normális ezen a Dakaron. Bevallom, kicsit féltem az utolsó szakasztól, mert olyan egyszerûnek tûnt a leírás alapján…”
„Persze, mert nem írták bele a mély homokos részeket, amelyekbe így váratlanul érkezett meg az ember” – fûzte tovább a szót Bunkoczi.
A végére tehát még kitettek magukért a szervezõk, sõt, a mezõny egyöntetû véleménye szerint a dél-amerikai Dakarok közül ez a mostani volt a legnehezebb – méghozzá az utolsó három, perui szakasz okán. Afrikában ugyanis, amikor már csak három nap van hátra a versenybõl, az ember szinte biztosra veheti, hogy célba ér. Itt mind a három nap kockázatos és nehéz volt.
„A Dakaron mindig remek érzés beérni a célba, hiszen ez azt jelenti, hogy sikerült legyõznünk a sivatagot, jelen esetben a világ legszárazabb sivatagát, az Atacamát, meg azt is jelenti, hogy a csapat jól dolgozott és hogy együtt leküzdöttük az akadályokat. Ahhoz képest, hogy a verseny elsõ hetében alig volt olyan napunk, amikor ne lett volna technikai gondunk, a huszonegyedik helyen értünk célba, ami nem rossz. Persze, a top tízben szerettünk volna lenni, de a történtek ismeretében nem vagyok elégedetlen. Sõt, örülök, hogy itt vagyunk a célban” – mondta Szalay Balázs.
És akkor egy kis matek a végére: az Opel Dakar Team pilótája a 11. Dakar-raliján rajtolt el, ebbõl hétszer ért célba (ez rekord magyar viszonylatban) és hatszor Bunkoczi Lászlóval az oldalán. Statisztikai érdekesség, hogy a magyar páros lekopírozta a 2005-ös (még Afrikában rendezett) Dakar-rali utolsó napját, akkor is 15. helyen végzett, és akkor is 21. lett az összetettben, ami a legjobb eredménye.
(fotó: Opel Dakar Team/DPPI)