Az újdonság varázsa. Az Opel Dakar Team a 2013-as Dakar-ralin vadonatúj technikát vet be: az Opel Mokkát még csak novemberben mutatták be Európában és máris elkészült belõle az elsõ versenyautó – Szalay Balázsék hazai mûhelyében. A csapat a versenygépet hétfõn mutatta be a WestEnd bevásárlóközpontban.
A 2002-es Dakar-rali után, vagyis immár több mint tíz éve Szalay Balázs saját versenymûhelyt alapított, azóta ott készülnek a csapat versenyautó, így ott épült meg annak idején 2003-ban az elsõ Frontera, 2006-ban az elsõ Antara és 2012-ben az elsõ Mokka, amelyet november közepén mutattak be – néhány nappal azelõtt, hogy a jármûveket feltették volna a hatalmas kompokra, amelyek Dél-Amerikába szállítják a Dakar-karaván európai jármûveit.
„Azért nem álltunk rajthoz az utolsó néhány magyar bajnoki futamon, mert új autó építésébe fogtunk: a régi alapjait felhasználva így készült el az Opel Mokka – mondta büszkén Szalay Balázs. – Három hónapunk volt az autó megépítésére, ami nem túl sok, de a fiúknak szerencsére van rutinjuk a gyors munkában, hiszen a Dakaron is ez a siker kulcsa.”
Az Opel Mokkát idén novemberben mutatták be Magyarországon, s a Dakar-csapat az egyik elsõt kapta meg nemcsak hazánkban, hanem egész Európában, hiszen így is villámtempóban készült a versenygép.
„Ahogy az Opel fejlõdik, úgy kell fejlõdnie a csapatnak is, de nemcsak a típus lett más, hanem például a változó szabályok miatt új motort kapott az autó (minden egyes alkatrészének gyárinak kell lennie, nem engednek semmiféle változtatást) és továbbfejlesztettük a hûtési rendszert, mert azzal a legutóbbi viadalon nagyon sok gondunk volt” – mondta Szalay, akit mindig is lenyûgözött az újdonság varázsa, így már alig várja, hogy sivatagi körülmények között is kipróbálhassa az Opel Mokkát.
Az Opel és a páros dakaros múltja (és jövõje) egyébként is összefonódik: érdekes statisztikai adat, hogy mióta Szalay Balázs Opellel versenyez, vagyis a 2004-es Dakar-rali óta (ugyanebben az évben kezdte el egyébként Bunkoczi Lászlóval is a közös munkát), mindig célba ért a világ legnehezebb terepraliversenyén.
OPEL MOKKA
A motor (GM gyári versenymotor)
Típus: LS3
Hengerûrtartalom: 6200 cm3
Teljesítmény: 380 lóerõ (szûkítõvel)
Nyomaték: 660 Nm
Szûkítõ: 36 mm
Végsebesség: 180 km/óra
Gyorsulás: 7.4 másodperc alatt 100 km/órára
Az autó paraméterei
Súlya: 2150 kg (pótkerekekkel, 50 liter üzemanyaggal)
Szélessége: 2000 mm
Magassága: 1770 mm
Hosszúsága: 4300 mm
Futómû: elöl-hátul független felfüggesztés, kerekenként 2 db 4.42 lengéscsillapító, Einbach spirálrugók
Rugóút: elöl 250 mm, hátul 250 mm
Váltó: X-Track szekvenciális, hatsebességes
Kuplung: Tilton 3 tárcsás
Osztómû: X-Track, egybeépítve a sebességváltóval
Benzintank: ATL 550 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal)
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]