Három és fél perccel vezet az Ács-Bagics kettõs az elsõ verseny elsõ napján, de ezt talán õk maguk sem gondoltaák volna. Jó verseny egy brutális pályán, és még csak a felénél tartunk!
Izgalmasan indult a magyar országos terep-rallye bajnokság 2006-os szezonja, ugyanis az elsõ verseny elsõ napján máris öten forfaitolnak a 14 indulóból! A hat teljesítendõ szelektív szakasz három pályát érintett, amelyek közül a versenyzõk szerint egyik rosszabb volt, mint a másik! Ezúttal nem hóval kellett megküzdeniük az autóknak, hanem hatalmas sárral! Liszi Laci szerint csónakázó versenyt kellett volna kiírni, persze ha egyáltalán létezik ilyen, de minden esetre nem sokban tért volna el ettõl az eredetileg terep-rallye versenytõl. Sok négykerekû egyszerûen nem bírt felmenni az emelkedõkön, és emiatt voltak kénytelenek feladni a versenyt. Nem volt azonban könnyû dolguk a profiknak sem, ezt mutatja a forfaitolók aránya. (Forfait=nem fejezi be az adott napi versenyt, de a másnapin rajzhoz áll, és megkapja az idõbüntetést)
Gál Baba indult az élrõl, az elsõ szelektívet meg is nyerte, de utána egyszer csak 1 órával korábban megjelent a szervizponton. Egy jobb elsõ defekt után sokáig nem tudtak lejönni arról a buckás részrõl, amelyre felcsúsztak, ki is késték az idejüket, és forfaitolnak. A második napot az utolsó elõtti helyrõl várják, ami igencsak ritka szituáció. Szinte nem sokkal utána érkezett Sarrang Balázs, a másik Art Off Road-os, akinek szintén jobb elsõ defekt után akadtak gondjai, mivel a kerékcsapágy eltört. Rigler Zoli új VW Touaregje még gyerekbetegségekben szenved, most éppen a fûtõventillátor lapátja tört el, és olyan párás az autó belseje, hogy képtelenek voltak tovább folytatni a versenyt. Gombi Mercedese a szelektívrõl már füstölve jött ki, és mint kiderült, kilyukadt a turbó. Kéry Szilveszternél a jobb hátsó rugóstag tört el, Kristóf Marcinak az egyik AC pumpa ment tönkre, Liszi Laci (aki ezúttal Bunkoczi Lacival indult a versenyen) Pajerojan difit cseréltek a nap végén, GPS pontot is kihagyott és ezért idõbüntetést kapott; Ács Laci etapon csúszott ki úgy, hogy nekiment a bal elejével egy fának, és még sorolhatnám az apróbb és nagyobb bosszúságokat. Kis Sanyi nagyon sokat késett a második szervizpontról, és már keringtek a hírek, miszerint orraesett. Sanyi szerint „csak” nekiment egy fának, majd utána leesett az ékszíj, amit egyszerûen nem tudtak visszatenni, ezért álltak olyan sokat a szelektíven. A Lukács-Ferke páros a tavalyi évet teljesen kihagyta, de idénre végre elkészült a G Baba Proto testvére, egy dízel jószág, amely az elsõ versenyen már rögtön remekelt, jelenleg a negyedik helyen áll, de ebbõl még dobogó is lehet! Benyó Miki, a másik nagy visszatérõ is komolyabb gond nélkül teljesítette az elsõ napot, várhatóan honlap mindent belead, hiszen akár gyõzelemmel is ünnepelheti visszatérését!
Az utolsó szelektíveken történ probléma Murczin Zsoltiékkal, ahol is egész egyszerûen eltört a gázpedál, és nem tudtak már felmenni egy emelkedõn. Õk is forfaitolnak, ahogyan a Csasztvan-Zlatzky páros is, akiknél a féltengely tört el, és sokáig a fékkel is nagy gondjuk volt. A Challenge Kupában a tavalyi bajnok Ács Misi profikat megszégyenítõ eredménnyel teljesítette a mai napot, Bakonyi Csaba viszont feladni kényszerült a versenyt, mivel a difi is tönkrement és a szervó is elment. Az összesített nemzetközi állás szerint a mezõny élén a cseh Zapletal-Janacek páros áll, a Porizek-Korejz kettõs pedig a nyolcadik pozíciót foglalja el.
Elsõ napi végeredmény:
1. Ács-Bagics 1 óra 38 perc 46 másodperc
2. Benyó-Lichner 1:42:14
3. Kristóf-Simon 1:42:37
4. Lukács-Ferke 1:44:43
5. Szabó Z.–Hujber 1:59:12
6. Kéry-Szegedi 2:15:51
7. Kis-Czeglédi 2:24:09
8. Liszi-Bunkoczi 3:47:18
9. Murczin-Tóth D. 3:58:16
10. Czasztvan-Zlatzky 4:01:51
11. Sarrang-Stark 6:49:37
12. Gál-Oroszlán 7:23:47
13. Horváth–Tóth Gy. 7:23:14