LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Adódtak problémák, de van ok az elégedettségre is!

Palik Lászlónak is próbált segíteni a kormánymû gondokkal is küzdõ Szalay Balázs, aki az idõveszteségek ellenére elégedett az elsõ nappal.

Fantasztikus hangulatban, több ezer érdeklõdõ elõtt kezdõdött meg a Közép-Európa-rali a Hõsök terén. Már reggel hét óra környékén is több százan voltak kíváncsiak a világ legjobb terepmotorosainak rajtjára, de a 10 óra 05 perckor kezdõdõ autós rajtceremóniára, amikor elsõként Stephan Peterhansel versenyautója gurult fel a rajtdobogóra már valóban több ezren figyelték, ahogy elrajtol a mezõny. A ragyogó napsütésben kiváló tempóban tudott autózni a Szalay Dakar Team „zászlóshajója” a Szalay Balázs, Tóth György egység, amelyre – a mezõny többi tagjával egyetemben – összesen 531 kilométer várt vasárnap az Opel Antara RR vendégszeretetét élvezve. Egyébként a budapesti rajtot követõen a mezõny este már a romániai Nagybányán pihen rá a folytatásra, ki ilyen, ki olyan eredménnyel. Szalay Balázsék számára a Dabas környéki 63 km-es mért szakasz részben jól sikerült, így a legtapasztaltabb magyar Dakar-versenyzõ, aki szinte az autóban kénytelen kipihenni a verseny megrendezésének fáradalmait félig elégedetten, félig bosszúsan nyilatkozhatott. Az Opel Antara RR versenyautót kormányzó egység a 35. helyen zárta az elsõ napot és Szalay Balázs a következõket mondta a verseny után:

„Nagyon jól indult a napunk, mivel sikerült tökéletesen eltalálnunk az Opel Antara RR beállításait. Ilyen gyors még soha nem volt az autó, mint az elsõ 32 kilométeren. Utána azonban sajnos tönkrement a kormánymû, emiatt teljesen irányíthatatlanná vált az autó a bukkanóknál és nagy sebességnél. Összességében azt mondhatom, hogy a szakasz elsõ fele nagyon élvezetes volt, amikor álmaimban megterveztem az autót és a versenyt, körülbelül erre számítottam. A gyorsasági vége elõtt 2.5 kilométerrel az elõttünk haladó Palik László autója felborult és Gyurival mintegy 4 percen keresztül próbáltuk talpra állítani magyar versenyzõtársunk autóját.”

Természetesen Szalay Balázs rendezõi énje is megszólalt az elsõ versenynap után:

„Külön öröm: a verseny minden szempontból a szabályoknak megfelelõen zajlott, és szerencsére komolyabb személyi sérülés nem történt. Technikai problémák miatt viszont nagyon sok jármû kiesett a versenybõl.”

A regionális MOL Dakar Team színeiben, szintén egy Opellel versenyzõ horvát Daniel Saskin, Marin Frckoval az oldalán a 32. helyen zárta az elsõ napot és a következõképpen fogalmazott:

„Nagyon kemény verseny volt, hatalmas ugratókkal. Élveztük! Az Opel kiválóan mûködött, talán a hátulja egy kicsit könnyû volt, de ennek ellenére elégedett vagyok. Néhány másodpercet vesztettünk a motorerõ miatt is, de mindegy, mert tökéletes volt a napunk. Számomra ismeretlenek ezek a pályák, de remélem, hogy az elsõ harmincban tudunk majd végezni, ami persze nagyban függ az autótól is a verseny hátralévõ részében.”

A Szalay Dakar Team kamionos egysége, a Darázsi Zsolt, Bahor Bea, Kis Róbert trió a 16. helyen zárt. Darázsi Zsolt a befutónál így fogalmazott:

„Minden rendben – mosolygott Zsolt. – Egyéves kihagyás után egy kicsit vissza kell rázódni a versenyzésbe, de nem lesz gond. Persze nem minden olyan „ugribugrika”, ahogy én gondoltam, de a legfontosabb: a versenykamionunk hibátlanul mûködik.”

Kis Róbert elmondta, hogy versenyzõként ez az elsõ versenye és eddig minden nagyon tetszik, Bahor Bea pedig szembesült azzal, hogy bizony rázós dolog kamionnal versenyezni:

„Fáj a nyakam! De most már tudom, hogy milyen fontos az ülés helyes beállítása. Alapvetõen nagyon élvezetes és gyors szakasz volt, leszámítva azt a pár kilométert, ahol úgy éreztem magam mintha egy díjugrató kupán lennék, annyira hepehupás volt a talaj. Még szoknom kell azt is, hogy nem olyan itiner alapján kell tájékozódnom, amit én írtam. A méterszámláló használata is újdonság, ezekre jobban oda kell figyelnem.”

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!
A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race […]
Olvasd tovább
2025-01-13