Palik Lászlónak is próbált segíteni a kormánymû gondokkal is küzdõ Szalay Balázs, aki az idõveszteségek ellenére elégedett az elsõ nappal.
Fantasztikus hangulatban, több ezer érdeklõdõ elõtt kezdõdött meg a Közép-Európa-rali a Hõsök terén. Már reggel hét óra környékén is több százan voltak kíváncsiak a világ legjobb terepmotorosainak rajtjára, de a 10 óra 05 perckor kezdõdõ autós rajtceremóniára, amikor elsõként Stephan Peterhansel versenyautója gurult fel a rajtdobogóra már valóban több ezren figyelték, ahogy elrajtol a mezõny. A ragyogó napsütésben kiváló tempóban tudott autózni a Szalay Dakar Team „zászlóshajója” a Szalay Balázs, Tóth György egység, amelyre – a mezõny többi tagjával egyetemben – összesen 531 kilométer várt vasárnap az Opel Antara RR vendégszeretetét élvezve. Egyébként a budapesti rajtot követõen a mezõny este már a romániai Nagybányán pihen rá a folytatásra, ki ilyen, ki olyan eredménnyel. Szalay Balázsék számára a Dabas környéki 63 km-es mért szakasz részben jól sikerült, így a legtapasztaltabb magyar Dakar-versenyzõ, aki szinte az autóban kénytelen kipihenni a verseny megrendezésének fáradalmait félig elégedetten, félig bosszúsan nyilatkozhatott. Az Opel Antara RR versenyautót kormányzó egység a 35. helyen zárta az elsõ napot és Szalay Balázs a következõket mondta a verseny után:
„Nagyon jól indult a napunk, mivel sikerült tökéletesen eltalálnunk az Opel Antara RR beállításait. Ilyen gyors még soha nem volt az autó, mint az elsõ 32 kilométeren. Utána azonban sajnos tönkrement a kormánymû, emiatt teljesen irányíthatatlanná vált az autó a bukkanóknál és nagy sebességnél. Összességében azt mondhatom, hogy a szakasz elsõ fele nagyon élvezetes volt, amikor álmaimban megterveztem az autót és a versenyt, körülbelül erre számítottam. A gyorsasági vége elõtt 2.5 kilométerrel az elõttünk haladó Palik László autója felborult és Gyurival mintegy 4 percen keresztül próbáltuk talpra állítani magyar versenyzõtársunk autóját.”
Természetesen Szalay Balázs rendezõi énje is megszólalt az elsõ versenynap után:
„Külön öröm: a verseny minden szempontból a szabályoknak megfelelõen zajlott, és szerencsére komolyabb személyi sérülés nem történt. Technikai problémák miatt viszont nagyon sok jármû kiesett a versenybõl.”
A regionális MOL Dakar Team színeiben, szintén egy Opellel versenyzõ horvát Daniel Saskin, Marin Frckoval az oldalán a 32. helyen zárta az elsõ napot és a következõképpen fogalmazott:
„Nagyon kemény verseny volt, hatalmas ugratókkal. Élveztük! Az Opel kiválóan mûködött, talán a hátulja egy kicsit könnyû volt, de ennek ellenére elégedett vagyok. Néhány másodpercet vesztettünk a motorerõ miatt is, de mindegy, mert tökéletes volt a napunk. Számomra ismeretlenek ezek a pályák, de remélem, hogy az elsõ harmincban tudunk majd végezni, ami persze nagyban függ az autótól is a verseny hátralévõ részében.”
A Szalay Dakar Team kamionos egysége, a Darázsi Zsolt, Bahor Bea, Kis Róbert trió a 16. helyen zárt. Darázsi Zsolt a befutónál így fogalmazott:
„Minden rendben – mosolygott Zsolt. – Egyéves kihagyás után egy kicsit vissza kell rázódni a versenyzésbe, de nem lesz gond. Persze nem minden olyan „ugribugrika”, ahogy én gondoltam, de a legfontosabb: a versenykamionunk hibátlanul mûködik.”
Kis Róbert elmondta, hogy versenyzõként ez az elsõ versenye és eddig minden nagyon tetszik, Bahor Bea pedig szembesült azzal, hogy bizony rázós dolog kamionnal versenyezni:
„Fáj a nyakam! De most már tudom, hogy milyen fontos az ülés helyes beállítása. Alapvetõen nagyon élvezetes és gyors szakasz volt, leszámítva azt a pár kilométert, ahol úgy éreztem magam mintha egy díjugrató kupán lennék, annyira hepehupás volt a talaj. Még szoknom kell azt is, hogy nem olyan itiner alapján kell tájékozódnom, amit én írtam. A méterszámláló használata is újdonság, ezekre jobban oda kell figyelnem.”