Az Africa Eco Race 4. szakasza Touizgui-ból Laayoune-ba vezette a versenyzőket, lenyűgöző délnyugati tájakat kínálva. Az 499 km-es útvonal, amelyből 486 km speciális szakasz volt, az idei kiadás egyik legimpozánsabb marokkói szakaszát mutatta be. A hatalmas sivatagi terek, amelyeket dűnék és tevék által taposott fűfoltok tarkítottak, komoly technikai kihívást jelentettek a résztvevők számára. A navigáció, amely kulcsfontosságú volt ezen a jellegtelen terepen, döntő szerepet játszott minden kategóriában.
Fokozódik a harc a Yamaha és az Aprilia között
A Yamaha és az Aprilia közötti küzdelem egyre élesebb. Alessandro Botturi (Yamaha) erős teljesítményt nyújtott, 5:24:36-os idővel teljesítve a szakaszt, alig kevesebb mint 3 perccel megelőzve Jacopo Ceruttit (Aprilia). A norvég Pål Anders Ullevålseter (KTM) harmadik helyen végzett, több mint 24 perces lemaradással. Ez a harmadik hely nagy visszatérést jelent Ullevålseter számára, aki a 2016-os verseny győzteseként most arra törekszik, hogy megbontsa az olasz versenyzők közötti rivalizálást.
Alessandro Botturi: „Hosszú és kemény szakasz volt, de visszaszereztem a vezetést Jacopo előtt, így a mai stratégia és navigáció jól működött. Jó nap volt.”
Pål Anders Ullevålseter: „Kiváló nap volt számomra, de az utolsó 100 kilométer nagyon nehéz volt a bonyolult navigáció miatt. Ez egy olyan terület, ahol ha egyszer eltévedsz, sokáig eltévedve maradhatsz, mivel egyáltalán nincsenek tájékozódási pontok. Én nem tévedtem el, de lassítanom kellett, és nagyon odafigyelnem, hogy helyesen navigáljak.”
Az összetett állásban Alessandro Botturi vette át a vezetést, mindössze 1 perc 28 másodperccel megelőzve Jacopo Ceruttit. Pål Anders Ullevålseter feljött a harmadik helyre, 1 óra 34 perces hátrányban a vezetőhöz képest. Érdekes módon az ideiglenes dobogón három korábbi Africa Eco Race-győztes található: Cerutti (2023), Botturi (2020, 2019) és Ullevålseter (2016, 2015). Ez jól mutatja e versenyzők tapasztalatát és képességeit.
Benoît Fretin továbbra is uralja az autós kategóriát
Benoît Fretin megnyerte harmadik egymást követő szakaszát is, 5:17:17-es idővel. Tomas Ouředníček 4 perc 34 másodperces lemaradással a második helyen végzett, míg Vincent Vroninks 5 perc 23 másodperccel maradt le, és a harmadik helyet szerezte meg. Ez a dobogós sorrend megegyezett az előző napi eredményekkel, tovább erősítve a három legjobb versenyző közötti kiélezett versenyt.
Benoît Fretin a célban elmondta: „Ez egy bonyolult speciális szakasz volt, elakadtunk a homokban, és 7-8 percet veszítettünk, mire kijutottunk. Ezután nyugat felé haladva a lenyugvó nap miatt nem volt túl jó a látási viszony. De annyira élvezzük ezt az Africa Eco Race-et—sokkal jobb, mint az irodában lenni! Különösen ma, amikor többször is elértük a megengedett maximális sebességet.”
Az összetett állásban Benoît Fretin tovább erősítette vezető pozícióját, több mint 30 perces előnnyel Vincent Vroninks előtt. A harmadik helyen Tomas Ouředníček áll, aki közel 43 perces hátrányban van a listavezetőhöz képest.
Van Groningen visszatér!
Miután tegnap műszaki problémákkal küzdött, William Van Groningen (Iveco) kiemelkedő teljesítményt nyújtott, és 5 perc 56 másodperces előnnyel nyerte meg a szakaszt riválisa, Gerrit Zuurmond előtt.
Az összetett állásban Zuurmond továbbra is kényelmes, 1 óra 50 perces előnnyel vezeti a versenyt Van Groningen előtt. Az utóbbi azonban bebizonyította, hogy továbbra is komoly ellenfél.
A Raiden sem minden a rutin
A harmadik kalandosra sikeredett szakasz után érkezett is a következő. Az Africa Eco Race 4. szakaszán a Raid résztvevőinek is Laayoune-ba kellett eljutniuk, ehhez mintegy 550 kilométeres távot kellett teljesíteniük. A szakasz vége gyönyörű tengerparti részen vezetett, előtte egy 65-70 kilométeres rész volt, ahol inkább homokos és köves terep váltakozott. Szalay Balázs és Bunkoczi László párosa eddig nagyobb erőfeszítés nélkül teljesítették a szakaszokat, nem hiába a mondás: rutin meg az évek. Gondolták felidézik régi kedves emlékeiket a homokdűnékről és ők maguk is kipróbálják őket. A sors fintora talán, hogy a két sivatagi róka az első dűnén elakadt és elásta magát, úgyhogy a fiataloknak kellett kihúzni őket.
Forrás: Cédric Bret – www.africarace.com