LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
AFRICA ECO RACE – TIZEDIK SZAKASZ: CERUTTI MEGNYERI AZ UTOLSÓ MAURITÁN SZAKASZT, ÉS 9 MÁSODPERCRE CSÖKKENTI HÁTRÁNYÁT!

A 10. szakasz Nouakchottba, Mauritánia fővárosába vezette a versenyzőket, ahol az ország utolsó speciális szakaszát teljesítették. A nap teljes hossza 474 km volt, ebből 409 km volt időmérő szakasz. Az útvonal nehéz navigációs kihívásokkal és rengeteg homokkal várta a résztvevőket, a dűnék már a szakasz első kilométerein megjelentek. Homokos ösvények vezettek az Africa Eco Race versenyzői számára a rettegett Tifoujar-hágóhoz. A motoros kategóriában továbbra is rendkívül szoros a verseny a szenegáli cél előtt, ahol a végső eredményeket hirdetik ki. Az autós kategóriában Benoit Fretin második lett Pierre Lafay mögött, de így is megtartotta jelentős, 4 óra 22 perces előnyét az összetettben. Az SSV kategóriában Pierre Lafay nagy előrelépést tett, és most már mindössze 22 perccel van lemaradva az összetett éllovas Martijn Van Den Broektól.

 

MOTOROS KATEGÓRIA

 

A 10. és 13. rajtpozícióból indulva Alessandro Botturi (Yamaha) és Jacopo Cerutti (Aprilia) az első kilométereken nem vezették a mezőnyt, azonban Cerutti 4 óra 52 perces idővel nyerte a 10. szakaszt, 9 perc 42 másodperccel megelőzve Yamaha-riválisát. A KTM-es Mathieu Liebaert harmadik helyen zárt, 24 perc 24 másodperces hátránnyal. Az Xtreme Rider by Motul (malle moto) kategóriát vezető Guillem Martinez Boronat (KTM) az ötödik helyen ért célba, 33 perces lemaradással Botturi mögött.

 

Jacopo Cerutti a célvonalnál osztotta meg gondolatait:

„Ma nagyszerű szakaszom volt. Jól felkészültem erre a speciális részre. Igazán élvezetes volt. Már a rajttól kezdve keményen nyomtam. Utolértem az összes versenyzőt, akiknek gondjaik voltak a dűnékben. A dűnék után teljes gázzal mentem. Most nagyon szoros az állás, és holnap én fogom nyitni a szakaszt. De jelenleg nagyon boldog vagyok.”

 

Az összetett eredményekben Jacopo Cerutti kiemelkedő teljesítménye mindössze 9 másodpercre csökkentette a különbséget Alessandro Botturihoz képest, több mint 3000 km időmérő szakasz után. Lehetetlen megjósolni, ki nyeri az idei Africa Eco Race-t, a Szenegálban megrendezett utolsó szakasz dönti el a végeredményt. Guillem Martinez Boronat (KTM) két helyet előrelépve az összetett harmadik helyére került, 2 óra 26 perces hátránnyal az éllovashoz képest. Mögötte Guillaume Borne mindössze 1 perc 54 másodperces lemaradással áll, és eltökélt, hogy harcoljon a dobogós helyezésért.

 

AUTÓS ÉS SSV KATEGÓRIÁK

 

A négykerekűek között Pierre Lafay (Can-Am) volt a leggyorsabb a mai szakaszon, 5 óra 6 perces idővel zárt, és 8 perc 33 másodperccel előzte meg az összetettben vezető, Benoit Fretint. Martijn Van Den Broek (Can-Am) a harmadik helyen végzett, 38 perc 11 másodperces hátránnyal. Magdalena Zajac (Toyota Hilux) az autós kategóriában a hatodik helyen, a T1 kategóriában pedig másodikként zárt, Benoit Fretin mögött. Az SSV kategóriában Pierre Lafay kiemelkedő eredményt ért el, megelőzve Martijn Van Den Broekot és Philippe Champigné-t, aki 1 óra 41 perccel maradt el Lafaytól.

 

A célban Pierre Lafay így nyilatkozott:

„A végén Gilou, a navigátorom, szabad kezet adott. Azt mondta: ‘Most vezess élvezetből.’ Kicsit segített azzal, hogy a rallykhoz hasonlóan diktálta az itinert. Az utolsó 30 kilométeren tényleg teljes gázzal mentünk. Még meg kell néznünk a részidőket, de úgy gondolom, sikerült némi időt nyernünk a riválisainkkal szemben.”

 

Az autósok összetett állásában Benoit Fretin és a Century CR6 változatlanul verhetetlenek, 4 óra 37 perces előnnyel vezetnek Martijn Van Den Broek előtt. A harmadik helyen Pierre Lafay áll, aki 4 óra 43 percre van az első helytől, de a második helyezés már elérhető közelségben van, mindössze 5 perc 57 másodpercre lemaradva Martijntól.

 

Az összetett SSV állásban Van Den Broek mindössze 6 percnél is kisebb előnnyel vezet Lafay előtt. A harmadik helyen Philippe Champigné áll, aki a nyolcadik szakasz során komoly mechanikai problémákkal küzdött, és több mint 15 órás hátrányban van az vezetőhöz képest.

 

KAMIONOS KATEGÓRIA

 

A kamionos kategóriában Gerrit Zuurmond (Man) nyerte a szakaszt 6 órás idővel, megelőzve William Van Groningen Ivecoját, amely 7 perc 11 másodperces hátránnyal zárt. Az összetett állásban Zuurmond több mint 2 órás előnnyel vezet.

 

RAID KATEGÓIA

 

Szalayék számára a nap Mauritánia fővárosának, Nouakchott felfedezésével telt. Természetesen az amodjari táborból nekik is el kellett jutni oda, szerencsére ezúttal semmi nem nehezítette az útjukat.

Nouakchottban meglátogattak egy tevepiacot, a legnagyobbat Mauritániában, és megismerkedtek a helyi halász szokásokkal is.

 

 

 

 

Forrás: Cédric Bret – www.africarace.com

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13
AFRICA ECO RACE – KILENCEDIK SZAKASZ: A SPECIÁLIS SZAKASZT KEDVEZŐTLEN IDŐJÁRÁSI KÖRÜLMÉNYEK MIATT TÖRÖLTÉK
Az Africa Eco Race kilencedik szakaszát, amelyet egy Amodjar körüli körpályaként terveztek, a szélsőséges időjárási körülmények miatt törölték. Egy heves homokvihar sújtotta a régiót, ami különösen a motorosok számára tette túl veszélyessé a szakaszt.   Eredetileg „René” néven, René Metge tiszteletére elnevezett szakasz 449 km-t ölelt volna fel, ebből 401 km-t időmérő szakasszal. Azonban az […]
Olvasd tovább
2025-01-10