Monacóban, az autósport bölcsõjében találkoznak az Africa Eco Race indulói – itt tartják meg az december 27-én este az ünnepélyes rajtceremóniát – aznap és elõzõ nap ugyanitt zajlik majd az adminisztratív és technikai ellenõrzés. Még aznap éjszaka áthajózik a mezõny Marokkóba (ezen belül is Nadorba), és elrajtol a verseny. Az új évbe már három teljesített szelektív szakasz után érkezik meg a mezõny.
1. szakasz (december 29.): Nador–Jorf el Hamam (össztáv: 613 km, ebbõl szelektív szakasz: 101 km)
Az útvonalat kijelölõ csapat bemelegítésnek szánja ezt a szakaszt, amelyen azonban már szükség lesz a navigátorok tudására is. A pálya alapvetõen sziklás, köves.
2. szakasz (december 30.): Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebbõl szelektív szakasz: 330 km)
Itt már belekóstol a mezõny a „homokozásba” – a 330 kilométeres mért szakaszból nyolcvan dûnéken, illetve homokos utakon zajlik.
3. szakasz (december 31.): Tagunit–Assza (össztáv: 559 km, ebbõl szelektív szakasz 451 km)
Kis túlzással reggel ráállnak a gázra a versenyzõk, és délutánig el sem veszik, hiszen egy rövid összekötõ szakasz után egész nap versenyeznek. A pálya kilencven kilométernyi dûnét tartalmaz, s a navigátorok is készülhetnek, mert nehéz dolguk lesz.
4. szakasz (január 1.): Assza–Remz el Kebir (össztáv: 409 km, ebbõl szelektív szakasz 409 km)
Rajt a táborból, érkezés a táborba – ez az, amit a versenyzõk a legeslegjobban szeretnek. Amikor nem kell összekötõ szakaszokkal bajlódni. A homokos versenypálya ezt az élményt nyújtja számukra.
5. szakasz (január 2.): Remz el Kebir–Dahla (össztáv: 695 km, ebbõl szelektív szakasz: 453 km)
Dûnék és sivatag – navigáció nélkül. Ezt írta a pályáról René Metge, aki az útvonalat összeállította. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy a navigátorok unatkozni fognak, hanem úgy, hogy kijelölt nyomok vannak, a pilóták bátrabban közlekedhetnek. Persze a körülményekhez képest. Hiszen ez azért mégiscsak a Szahara…
Pihenõnap (január 3.): Dahla
A mezõnyre öt szakasz teljesítése után abszolút ráfér egy kis pihenés – az autókra pedig az, hogy a szervizcsapatok átnézzék õket.
6. szakasz (január 4.): Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebbõl szelektív szakasz: 174 km)
A reggeli hosszú összekötõ szakasz után a mezõny átkel a marokkói–mauritániai határon – vagyis áthalad a senki földjén a két ország között. Ezután érkezik meg a szelektív szakasz rajtjához, amely lehetõséget ad a versenyzõknek, hogy belekóstoljanak az elsõ mauritániai dûnékbe.
7. szakasz (január 5.): Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebbõl szelektív szakasz: 414 km)
Isten hozott mindenkit Mauritániában! Három nehéz, dûnés rész vár az indulókra ezen a napon: egy a szelektív szakasz elején, egy a közepén, egy a végén – csak hogy a figyelem egy pillanatra se lankadhasson. A koncentráció létkérdés a Szaharában, de ezen a napon különösen az lesz.
8. szakasz (január 6.): Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebbõl szelektív szakasz: 377 km)
Hurokszakasz, amely a szervezõknek és a szervizcsapatoknak lehetõséget ad némi pihenésre, hiszen nem kell költöztetniük a tábort, illetve több száz kilométert megtenniük. A versenyzõk azonban nem számíthatnak könnyû napra. Ardar és Singetti gyönyörû tájain autózik a mezõny – homokon! És még több homokon! Kétségtelen – ez lesz a verseny legnehezebb szakasza.
9. szakasz (január 7.): Amodjar–Akzsuzst (össztáv: 493 km, ebbõl szelektív szakasz: 445 km)
Homokos, köves szakasz, amely átszeli a csodálatos Fehér-völgyet, és egy hatalmas ergbe viszi be a versenyzõket, amelyet teljesen nyom nélkül, úttalan utakon teljesít a mezõny – ez lesz az igazi felfedezés. A navigációigényes szakasz végén nem messze a tradicionális mauritániai falu, Akzsuzst mellé érkezik meg a mezõny a táborba.
10. szakasz (január 8.): Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebbõl szelektív szakasz: 327 km)
Dûnék, dûnék, dûnék, s ha ez nem lenne elég, akkor még egy kis homok. Ezen a szakaszon a versenyzõk megtapasztalhatják a sivatagi versenyzés sava-borsát, ezúttal ugyanis kizárólag homokon autóznak, illetve motoroznak. Az újabb hurokszakasz megint csak a szervizcsapatoknak kedvez, amelyeknek nem kell költözniük.
11. szakasz (január 9.): Akzsuzst–Saint-Louis (össztáv: 548 km, ebbõl szelektív szakasz: 208 km)
Az utolsó mauritániai szakasz mielõtt átlépnénk Szenegálba – a versenyzõk a valaha volt leggyönyörûbb dûnéket szelik. Majdnem húsz kilométert teljesítenek a sivatag szívében, a gyönyörû, aranyló dûnék között, amelyeket különbözõ irányokból szelnek át.
12. szakasz (január 10.): Saint-Louis–Dakar, Rózsaszín-tó (szelektív szakasz: 25 km)
Az utolsó éjszakát töltik a versenyzõk a táborban a szenegáli csillagok alatt, majd pedig nekivágnak 2016-os Africa Race legutolsó szakaszának. A szakasz körülbelül húsz kilométer hosszú lesz, már csak afféle desszert a hosszú-hosszú verseny végén. A céldobogót a Rózsaszín-tó elõtt állítják fel, amelyen a nyolcadik Africa Race célba érkezõi megünnepelhetik, hogy teljesítették a távot.