A napokban vált hivatalossá, hogy az Africa Eco Race rajtja december 28-án lesz Saint Cyprienben (mindössze húsz kilométerre Perpignantól), s most azt is bejelentették a rendezõk, hogy pontosan milyen útvonalon halad a Marokkót, Mauritániát és Szenegált átszelõ karaván – nem feledve az extra szakaszt Mauritániában, amely jelentõs nehezítõ körülmény a mezõny számára. A pályát kijelölõ csapat jelenleg is úton van, de azért a fõbb információkat máris megtudhatjuk a 2015-ös Africa Eco Race-rõl, amelynek tehát Saint Cyprienben tartják az adminisztratív és technikai átvételét december 28-án, majd egy nappal késõbb áthajózik a mezõny Marokkóba (közelebbrõl Nadorba), hogy december 30-án elrajtoljon az elsõ szelektív szakasz.
1. szakasz (december 30.): Nador–Errachidia
Rövid összekötõ szakasz után az elsõ szelektív szakaszon már rögtön viszonylag nehéz feladat elé állítják a rendezõk a navigátorokat és a pilótákat a hosszú, sziklás szakaszon, ahol jól belátható, hegyvidékes szakaszon autózik a mezõny. Az összekötõ szakasz után érkeznek meg a versenyzõk az elsõ igazi táborhelyre.
2. szakasz (december 31.): Errachidia–Tagounite
Ez a szakasz lehetõséget ad a versenyzõknek, hogy megízleljék a dûnéket. A navigáció létfontosságú lesz ezen az útvonalon – a mezõny gyönyörû völgyeket szel át, mielõtt egy hosszú nap végén megérkezik a táborba, hogy egy remek vacsorával ünnepelje a szilveszter estét.
3. szakasz (január 1.): Tagounite–Assa
Az újév elsõ szelektív szakaszán a versenyzõk szembetalálják magukat az elsõ nagy dûnékkel, kanyargós utakon vezet az útjuk, amely hatalmas vezetési élményt jelent majd. Ezt követõen hagyományos, marokkói pályákon autóznak, amelyek meglehetõsen dobálósak. A látvány gyönyörû lesz a hegyek között, s persze néhány sziklás szakaszon is áthaladnak.
4. szakasz (január 2.): Assa–As Sakn
A pálya némi kitérõvel kezdõdik, mielõtt a versenyzõk visszatérnek a homokos pályára. Ezt követõen ereszkedésbe fognak, ahol gyönyörû panoráma tárul eléjük. A szakasz második része nagyon gyors, kanyargós, majd újra homokos részre ér.
5. szakasz (január 3.): As Sakn–Dakhla
A marokkói hét végén a versenyzõk köves, gyors szakaszt teljesítenek. Ezután kanyargós pálya következik, sok navigációval. A táborba az Atlanti-óceán partján végighaladva érkeznek meg a pilóták.
Szünnap (január 4.): Dakhla
A várva várt nap, amelyen a karaván megpihen. Itt lehetõség van egy kis szusszanásra és a szükséges szervizelésre, mielõtt Mauritánia hat szakaszának nekivágna a mezõny.
6. szakasz (január 5.): Dakhla–Chami
A reggeli hosszú összekötõ szakasz után a mezõny átkel a marokkói-mauritániai határon – vagyis áthalad a senki földjén a két ország között. Ezután érkeznek meg a versenyzõk a szelektív szakasz rajtjához – élvezetes tréning lesz ez, s lehetõséget ad a versenyzõknek, hogy belekóstoljanak az elsõ mauritániai dûnékbe. Tökéletes szakasz arra, hogy akik nem ismerik, megkapják az elsõ leckét Mauritániáról.
7. szakasz (január 6.): Chami–Azougui
Az elsõ hosszú szakasz Mauritániában, amelyen a versenyzõk mindent megkapnak, ami a tereprali sava-borsa. A mitikus vasútvonal és Ben Amira után az elsõ dûnék elválasztják a versenyzõket az Atar északi részénél kijelölt tábortól.
8. szakasz (január 7.): Azougui–Azougui
Egy teljesen új hurokszakasz, amely a szervezõknek és a szervizcsapatoknak lehetõséget ad némi pihenésre, hiszen nem kell költöztetniük a tábort, illetve több száz kilométert megtenni. A versenyzõk azonban nem számíthatnak könnyû napra. Ardar és Chinghetti gyönyörû tájain autózik a mezõny – homokon! És még több homokon! Kétségtelen – ez lesz a verseny legnehezebb szakasza. Aki emlékszik még a Dakarokon az Atar–Atar hurokszakaszra (amelyen a mezõny fele kiesett) tudja, mirõl beszélnek a rendezõk.
9. szakasz (január 8.): Azougui–Akjoujt
Ez a szakasz homokos és köves lesz – átszeli a csodálatos Fehér Völgyet, és egy hatalmas ergbe viszi be a versenyzõket, amelyet teljesen nyom nélkül, úttalan utakon teljesít a mezõny – ez lesz az igazi felfedezés. A navigáció-igényes szakasz végén a táborba érkezik meg a mezõny, nem messze a tradicionális mauritániai falutól, Akjoujttól.
10. szakasz (január 9.): Akjoujt–Toueila
A versenyzõk visszatérnek a homokra – ez lesz az a szakasz, amely nagy különbségeket kovácsol az indulók között, legalábbis az elején, mert utóbb már kis dûnéken, majd pedig szûk, növényzettel tarkított utakon autózik a mezõny, amely úgy fest, mintha sohasem érne véget. A zöld óceánt is megpillanthatjuk, mielõtt újra megérkeznénk a táborba.
11. szakasz (január 10.): Toueila–Saint Louis
Az utolsó mauritániai szakasz mielõtt átlépnénk Szenegálba – a versenyzõk a valaha volt leggyönyörûbb dûnéket szelik át (legalábbis José María Servia, az Africa Race elõfutója szerint). Majdnem húsz kilométert teljesítenek a sivatag szívében, a gyönyörû, aranyló dûnék között, amelyeket különbözõ irányokból szelnek át.
12. szakasz (január 11.): Saint Louis–Dakar, Rózsaszín-tó
Az utolsó gyönyörû éjszakát töltik a versenyzõk a táborban, a szenegáli csillagok alatt, majd pedig nekivágnak 2015-ös Africa Race legutolsó szakaszának. A szakasz körülbelül húsz kilométer hosszú lesz, amely már csak afféle desszert lesz a hosszú-hosszú verseny végén. A céldobogót a Rózsaszín-tó elõtt állítják fel, amelyen a hetedik Africa Race célba érkezõi megünnepelhetik, hogy telejsítették a távot. A nap végén a verseny egész mezõnye lehetõséget kap arra, hogy megigyon egy „Viszontlátásra”-koktélt a King Fahd Palace hotel medencéjének partján.