LANGUAGE
HU
EN
HU
EN
LANGUAGE
Hírek
Africa Race: tíz autós esélyes!
Jean-Louis Schlesser és René Metge már Afrikában van, hogy elõkészítse a januári Africa Eco Race adminisztrációját az érintett országokban, tehát Marokkóban, Mauritániában és Szenegálban. A csapat többi része az európai fõhadiszálláson végzi az utolsó simításokat a kilencedik Africa Race elõkészítésén, amely az elõjelek szerint a mezõny szempontjából minden eddiginél nagyobbnak ígérkezik. Az útvonal (mint mindig) gyönyörû tájakon vezet – persze, azt azért nem ígérik, hogy könnyû lesz végigmenni rajta. A Szahara ugyanis kemény ellenfél. S ezt a viadalon negyedszer rajtoló Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs is pontosan tudja. De a legjobban mégis René Metge, aki felírta az útvonalat, s összeállította az itinert. 




„A versenyútvonalat összerakni kicsit olyan, mint egy puzzle. Minden egyes elemet egymáshoz kell illesztenünk. A 2017-es útvonallal kapcsolatban azt mondhatom: Marokkó mindenkit óvatosságra int, fontos, hogy a versenyzõk ne vállaljanak túl nagy kockázatot, mert a második hét Mauritániában nehezebb lesz, mint eddig bármikor. A navigátoroknak sem lesz könnyû dolguk – soha nincs –, de a pilótáknak is észnél kell lenniük, mert néhány szakasz tényleg igazán nehéz feladat elé állítja õket. Ezúttal is törekedtünk arra, hogy az összekötõ szakaszok ne legyenek túl hosszúak, a két mauritániai hurokszakasz pedig lehetõséget ad a szervizcsapatoknak egy kis pihenésre. El kell mondanom azt is, hogy gyönyörû tájakon haladunk majd – a versenyzõk sosem felejtik majd el a látványt, ami eléjük tárul a pályákon” – ígérte az útvonalat felíró Dakar-gyõztes René Metge.  



Jean Louis Schlesser szintén hatalmas mosollyal az arcán beszél a mezõnyrõl. Ugyan az már megszokott, hogy a színvonal évrõl évre nõ, az Africa Race hatszoros gyõztese azt mondja, az idén nem kevesebb, mint tíz autós páros esélyes a gyõzelemre. 
„Nagyon boldog vagyok, hogy egyre magasabb szintet képviselünk, és hogy a mezõny létszáma is folyamatosan nõ. Úgy tûnik, az emberek kezdik megérteni, hogy amellett, hogy az Africa Race egy jól szervezett viadal, igazi kaland is, amelynek végén nem csupán azok nyerhetnek, akiknek topautójuk van. Kell hozzá fegyelmezettség, hogy a lehetõ legkevesebbet hibázzon az ember, s hogy beossza az energiáját. Nem kockáztatok nagyot, ha azt mondom, hogy ugyanolyan nagy csatát láthatunk majd, mint 2016-ban, amikor két nappal a verseny vége elõtt még három autó harcolt a gyõzelemért. A legfõbb különbség az, hogy az idén még több esélyes van a végsõ sikerre, Kíváncsian várom, hogy lássam õket a levegõbõl, szerintem izgalmas lesz” – nyilatkozta a hatszoros Africa Race-gyõztes Schlesser, aki az utóbbi években már a levegõbõl, a saját repülõjét vezetve követi a Szaharában zajló küzdelmet. 
És akkor lássuk, kikrõl beszélt Schlesser, amikor az esélyeseket említette. 
Pascal Thomasse-szal kell kezdenünk, aki a legutóbbi viadalon elért második helye után bejelentette visszavonulását, de azután meggondolta magát, úgyhogy Optimus Buggyja volánjánál az idén is ott lesz a rajtnál. 



S ha már Buggyk: megméreti magát a kétkerékhajtású mezõnyben világkupa-gyõztes Mathieu Serradori, vagy éppen Patrick Sireyjol, no és Antoine Sabatier, akinek egyszer már sikerült megnyernie a versenyt. A Tarek Buggykat Patrick Martin, illetve Yves Fromont vezeti, miközben az MD-csapat színeiben ott lesz a rajtnál David Gerard is, aki legutóbb jó néhány szakaszon megcsillantotta tudását. Az utolsó pillanatban nevezett, de mindenképp az esélyesek között kell emlegetni Thierry Magnaldit, aki nyert már ezen a versenyen, igaz, akkor a navigátorülésben foglalt helyet Schlesser mellett.
A buggyk mellett persze jó néhány négykerékhajtású autó is átgurul a monacói rajtdobogón – ne feledjük, a címvédõ is egy 4×4-es autó. Ami pedig a nevezõket illeti: a legnagyobb név a 2014-es összetett világkupa gyõztese, az orosz Vlagyimir Vasziljev, aki egy gyári Minit állít csatasorba. Ez lesz az elsõ Africa Race-rajtja, mint ahogy az autójának is. Nagy ellenfele lehet a kazah Andrej Cserednyikov (egy Ford F150-nel), az orosz Victor Korosavcev (BMW), a cseh Miroslav Zapletal, no és végül, de nem utolsó sorban a Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Mokka) kettõs. 
A magyar szurkolók számára biztató, hogy a kétszeres Dakar-gyõztes Jean Louis Schlesser az esélyesek között tartja számon Szalayékat, fõleg azért, mert õk is nagy ambíciókkal állnak oda a viadal rajtjához. Szeretnének a dobogóért, s ha lehetõség nyílik rá, a gyõzelemért küzdeni. 



A viadal szilveszterkor rajtol Monacóban, majd a mezõny behajózik, s 6500 kilométert tesz meg Marokkóban, Mauritániában illetve Szenegálban, mielõtt megérkezik Dakarba, a Rózsaszín-tó partján felállított céldobogóhoz. 

Dakar 2019 összetett állás
Frissítve: 2019-01-17
20.
helyezés
Szalay Balázs
Bunkoczi László
Élő időeredmények: dakar.com
Elkezdődött az előregisztráció a 17. Africa Eco Race-re!
Az Africa Eco Race 2026 még izgalmasabb kalandot ígér. Miután előzetes hozzáférést biztosítottunk a 2025-ös kiadás versenyzőinek, most elérkezett az idő, hogy a szélesebb közönség számára is megnyissuk az előregisztrációt. 🚨 Figyelem! A helyek száma erősen korlátozott, és néhány kategória már majdnem betelt! IRÁNY 2026: EGY ÚJ KORSZAK KEZDETE Sok újítás a 17. Africa Eco […]
Olvasd tovább
2025-02-18
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE DIADALMAS LEZÁRÁSA LAC ROSE-NÁL
A 16. Africa Eco Race látványos módon ért véget a Lac Rose ikonikus partjánál, folytatva Thierry Sabine által ihletett afrikai rally hagyományát. A szimbolikus utolsó szakaszon a versenyzők a tengerparton haladtak végig, tömeges rajtokkal egymást követő hullámokban (a végső eredményeket már az előző napi, Mpal szakasz vége lezárta). A célba érkezőket lelkes tömeg fogadta, ünnepelve […]
Olvasd tovább
2025-01-14
AFRICA ECO RACE – A 16. AFRICA ECO RACE GYŐZTESEI
Az Africa Eco Race újabb izgalmas különlegessége: A 11. szakasz a mezőnyt Szenegálba vezeti, ahol egy egyedülálló speciális szakasz vár rájuk a szahéli szavannán. Ez a szakasz várhatóan döntő lesz a végső eredmények szempontjából. A homokos terep egy szafarihoz hasonló élményt nyújt, tele kihívásokkal, amelyek a baobabok és akáciák között kanyarog. A mauritániai szakaszokhoz képest […]
Olvasd tovább
2025-01-13