Hosszú sivatagi versenypályák, rövid összekötő szakaszok – ez minden versenyző álma. A terepralisok ugyanis nem szeretnek a közúton kocsikázni, viszont imádnak állni a gázon a dűnék között.
Nos, ezt pontosan tudja az előttünk álló Türkmén Desert Race főszervezője, Jean-Louis Schlesser is, aki kétszeres Dakar-győztesként abszolút versenyzői fejjel gondolkodott az útvonal kijelölésekor. Számára fő szempont, hogy az indulók számára ideális környezetet teremtsen, nem csupán a pályákon, hanem a hangulatos esti táborokban is. Ezért aztán a szeptember 11-én rajtoló, és öt szakaszt magába foglaló türkmén viadal össztávja 1614 kilométer, amelyből a mért szakaszok hossza 1202 km, vagyis alig vannak benne extra kilométerek.
„Nekünk, versenyzőknek az lenne a legjobb, ha a táborból rajtolnánk, és a következő táborban érnénk célba, de persze tudjuk, hogy ez nem lehetséges. Annak mindenesetre nagyon örülök, hogy a türkmén viadalon nem várnak ránk több száz kilométeres összekötő szakaszok, ez a versenyzők számára is komfortos és a szervizcsapatoknak is, mert több idő van szerelni” – mondta Szalay Balázs, aki navigátorával, Bunkoczi Lászlóval tagja lesz a viadal mezőnyének.
Ez abból a szempontból is érdekes, mert most először rendeznek nemzetközi terepraliversenyt ebben a különleges, izgalmas országban – vagyis a Karakum-sivatag az összes páros számára tartogat majd meglepetéseket. A mért szakaszok hossza egyébként naponta 230 és 250 kilométer között van, ami mondjuk Dakar-viszonylatban nem számít soknak, viszont egy sivatagi világkupa-verseny távjának éppen megfelel, ha pedig azt vesszük, hogy a hírek szerint az összes pályát a dűnék között jelölték ki, talán még egy kicsit sok is. De a terepralisok éppen ezt szeretik: a kihívásokat.
Az Opel Dakar Team párosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László szombaton utazik el Türkmenisztánba (az Opel Crossland X-et már korábban elszállították), ahol hétfőn tartják meg az adminisztratív és technikai ellenőrzést, kedden pedig elkezdődik az öt napon át tartó küzdelem, amely szeptember 15-én ér véget.