Az argentin kormányzati bevételek vizsgálatával foglalkozó cég, a Sindicatura General de la Nacion közzétette a januári Dakar-ralival kapcsolatos adatokat, amelyek azt mutatják, hogy a világ leghosszabb és legnehezebb terepraliversenye által generált közvetett és közvetlen haszon elérte a 279.5 millió dollárt.
A szállodák kihasználtsága 81 százalékos volt a verseny idõtartama során, de voltak olyan települések (ilyen volt Jujuy, La Rioja, vagy éppen San Juan) amelyen elérte a száz százalékot, vagyis egyszerûen nem maradt üres szállodai szoba.
Körülbelül 3.4 millió szurkoló nézte meg a rajtceremóniát, vagy éppen vert tábort a szelektív szakaszok mentén – maga a Dakar-karaván pedig 2500 tagú volt. Ami a televíziós közvetítéseket illeti: 70 különbözõ társaság 190 országban sugárzott felvételt a versenyrõl, s a mintegy 1200 órányi közvetítés médiaértéke 448 millió dollár.