Úgy tûnik, a szervezõknek bevált a jóslata, a mai szakasz tényleg mostoha módon bánt a Dakar Rally versenyzõivel és valóban átrajzolta a ranglistát. Az autósoknál élen járó Carlos Sainz (VW) elveszítette vezetõ pozícióját egy hatalmas borulás miatt, így helyét átvette a quatari versenyzõ, Nasser Al-Attiyah (BMW). Ám más is borult, a francia Stéphane Peterhansel (Mitsubish), és annyira megtörte az autó hûtõjét, hogy a nap végi nyilatkoztában a küzdelem feladását fontolgatta. Nem tudni egyelõre, hogy ezt elkeseredésében mondta-e, vagy tényleg javíthatatlan a jármû, de ha így van, Mr. Dakar elesett attól a lehetõségtõl, hogy tizedszer is megnyerje a világ legnehezebb tereprali viadalát.
Volt még két olyan versenyzõje a nemzetközi mezõnynek, akik tûzeset miatt estek ki a versenybõl. A francia, 2008-as WTCC bajnok Yvan Muller (SMG), aki buggyjával egyedül vágott neki a viadalnak, a mai szakasz 40. km-énél feladta a küzdelmet, mikor a portugál Elisabete Jacinto (MAN) kamionjával ütközött és autója kigyulladt. A tegnapi összetett 14. helyezett Christian Lavieille és Jean-Paul Forthomme Dessoude-prototype típusú versenyautója pedig kigyulladt 20 kilométerre a céltól. A párosnak nem sikerült megfékeznie a lángokat, autójuk porrá égett. Szerencsére egyik baleset során sem sérült meg senki.
Szalayéknak ma az eddigiekhez képest „nyugodt” napjuk volt, az utolsó mutatványuk, ami izgalomban tartotta a szurkolókat, a tegnapi több órás veszteglés volt a pályán, de a megmenekülésük sorsszerû volt és bravúros, végül összetettben az 51. pozícióig csúsztak vissza. Ám ezzel az Opel Antara RR legénysége túllépte a maximális idõt és kerek 4 óra büntetést szabott ki rájuk a versenybizottság, amit az abszolút idõ egyelõre nem tartalmaz, mert reggel kapták, így csak a mai eredményüknél látszik majd. De mivel még igen kevesen értek be az utolsó nagy, pokoli ásást követõen, egyelõre még nem gyûlt össze annyi autó, hogy viszonyítani lehessen.
Mióta a csapat versenykamionjának leállt a motorja és a Darázsi-Bahor-Kis trió adta háttértámogatására már nem számíthatnak a Szalay Dakar Team egységei, azóta minden nap tövig rágjuk a körmünket, hogy ne érje õket baj a pályán. Vagy ha már éri, hát semmiképp se olyan technikai akadály legyen, amit õk az autókban található szerszámokkal nem tudnak helyben megjavítani. Bár a Daniel Saskin-Damir Bruner horvát párosunk még a pályán van, utoljára a CP1 idõellenõrzõ pontnál kaptunk róluk hírt, ahol a 99. idõvel értek át. Ez azt jelenti, hogy lassan, de biztosan haladnak elõre az óriási homokozóban.
A nap legjobb magyar eredményét a Palik László-Darázsi Gábor autós páros teljesítette, akik a napi szakaszon a 17. idõt autózva összetettben elõre lavíroztak a 15. helyre. Palik segítsége, a Szaller Zoltán vezette versenykamion szintén remekül helyt áll a viadalon, még ugyan 20 km-t meg kell tennie a szakaszon, az utolsó ellenõrzõponton a 15. helyen haladt át. A harmadik magyar autós egység, a Liszi László-Fenesi József páros utolsó idejét a CP1-nél rögzítették, ahol a 103. helyen tartózkodtak.
Holnapra egy 625 km-es etapot írtak ki a program szerint, melyben viszonylag rövid, összesen 395 km lesz a mért szakasz hossza, ami 60 km-es dûnesorral kezdõdik, és végtelen számú elágazás tarkítja majd. A szakasz második fele már könnyebb lesz, és mire Mendozába érnek a versenyzõk, el is jutnak az Andok hegység lábához.