Pedig olyan jól kezdõdött! A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs az egyes ellenõrzõ ponton hatodikként, a kettesen hetedikként haladt át. A fiúk akkor még azt gondolták, minden rendben van – utóbb azonban újra bebizonyosodott, a sivatag még a rutinos rókák számára is tartogat meglepetéseket.
„Igazából nem tudjuk, hogy történt, egyszer csak, úgy hatvan kilométerrel a cél elõtt kerregni kezdett az autó bal eleje, aztán hangosan csattogott. Mivel éppen két dûnesor között voltunk, és láttam, hova, milyen rizikós helyre tartunk, jobbnak láttam, ha megpróbáljuk kicserélni – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs. – Sajnos nem ment könnyen, mert az egyik anyacsavar megszorult, Lacival már ketten ugráltunk rajta, de még mindig nem engedett. Aztán nagy nehezen mégis lejött, attól kezdve már nem tartott sokáig a csere, de összességében veszítettünk vagy két órát…”
No igen, a napi szakaszon a 20. helyet szerezte meg a magyar páros, de az összetettben csak három pozíciót veszített és a tizedik (ebbõl látszik, hogy a többiek is megszenvedtek), ami pedig még jobb hír, hogy lõtávolon belül maradt, vagyis van esélye elõrébb zárkózni. Még akkor is, ha további pokoli nehéz napok várhatók, pedig már az eddigiek sem voltak könnyûek, sõt…
„Csak azért sajnálom ezt a technikai problémát, mert a szakasz elején minden olyan jól ment – a gyors, technikás részeken ugyanolyan jól tudtunk haladni, mint a dûnéken. A szerelés után azonban a koncentrációból is kiestünk, elkeveredtünk egy kicsit, s bár szerencsére nem túl sokat, többen is mérgesek lehetnek ránk, mert követtek minket a rossz irányba. Kemény nap volt ez is, fõleg azért, mert amikor már azt hittük, túl vagyunk a nehezén és jön egy kicsit gyorsabb rész, akkor a rendezõk rátettek még egy lapáttal, s belementünk egy olyan ritmustalan dûnesorba, amelyen nem lehetett lendületesen autózni, mert szanaszét törtük volna az autót. Arra meg már végképp nem lett volna szükség. Az utóbbi két nap nagyon kemény volt, de bízunk benne, innen már csak felfelé vezet az út” – mondta Szalay, aki a technikai gondot leszámítva dicsérte az Opel Antarát és az abroncsokat, mert a BF Goodrichok közül az egyiken hatalmas nyílás tátongott a nap végére, mégsem lyukadt ki, megkímélte a magyarokat egy szakasz közbeni kerékcserétõl.
Volt így is elég bajuk ezen a napon.
A másik magyar egység, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Tóth Tamás trió a 16. helyen zárta a szakaszt (a pilóta azt mondta, a táv harmadánál a legszívesebben kiszállt volna, annyira rázósak voltak az úttalan utak a sztyeppéken, tevefüveken keresztül), és mivel hétfõn egyórás büntetést kapott egy GPS-pont kihagyása miatt, az összetettben is a 16.
SELYEMÚT-RALI
4. nap, Volgográd-Asztrakan (össztáv: 590 km, szelektív szakasz: 432 km). Autósok: 1. Krzysztof Holowczyc, Jean-Marie Fortin (lengyel, belga, BMW X3) 5:18:33, …20. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Antara) 2:25:15 óra hátrány. Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Anton Mirnij (orosz, Kamaz) 5:51:15, …16. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Tóth Tamás (magyar, Scania) 1:21:40 ó h.
Az állás: 1. Holowczyc, Fortin 14:29:54, …10. Szalay, Bunkoczi 3:42:32 ó h. Kamionosok: 1. Firdausz Kabirov, Andrej Mokejev, Anatolij Tanin (orosz, Kamaz) 15:45:45, …16. Kovács, Czeglédi, Tóth 4:13:47 ó h.