Az egyik legrövidebb nap volt a legnehezebb a Dakaron – nemcsak az amatõrök, az éllovasok is szenvedtek
A nap, de talán az egész Dakar-rali nagy vesztese Carlos Sainz. Ezen a viadalon abszolút a kétszeres rali világbajnoknak állt a zászló, aki azonban három nappal a verseny vége elõtt, a csütörtöki szakaszon felborult. Egy körülbelül négy-öt méter mély árokba esett le az útról, mivel nem látta az útletörést… Ez még nem lett volna tragédia, hiszen az egyik BMW-pilóta talpra rántotta, de a navigátora Michel Perin megsérült (a vállában tört el egy csont), emiatt nem folytathatták a küzdelmet. A vezetést a dél-afrikai Giniel de Villiers vette át, de nem lehet nyugodt, hiszen három perccel sem vezet csapattársa, Mark Miller elõtt.
A motorosoknál Cyril Despres volt a leggyorsabb, de továbbra is Marc Coma vezet – mindketten (az autósokkal egyetértésben) azt nyilatkozták, hogy pokoli nehéz volt a szakasz, életük legnehezebb 220 kilométere.
Ami a magyar Dési Jánost illeti, õ is kiért a szakaszról, igaz, nem minden nehézség nélkül. Többször elesett, egyszer szerelnie is kellett, s még így is a szerencsésebbek közé tartozott. Legalább kiért. Más kérdés, hogy újabb büntetésre számíthat, mert megint kihagyott két GPS-pontot, amit érintenie kellett volna. „Húszas-harmincas átlagot jöttünk – kegyetlen volt” – foglalta össze az élményeit a motoros.
Az autósaink közül Szalay Balázs és Bunkoczi László még az elõre megadott tervek szerint teljesítette a szakaszt, nem sokkal késõbb a rendezõk úgy döntöttek, hogy a 220 kilométeres szelektívrõl 175 kilométernél kihozzák a versenyzõket, mert rengetegen akadtak el a puha dûnék között.
Többek között sajnos a Palik László, Darázsi Gábor kettõs is, amely pedig a nagyágyúk kiesése miatt jó eséllyel pályázott volna akár az összetett nyolcadik helyre is. Ám a dûnék között gondja támadt, meg kellett várnia a Szaller Zoltán vezette versenykamiont és csak együtt tudtak kijönni a szakaszról. Azt, hogy pontosan mi történt velük, egyelõre nem tudni.
A Liszi László, Fenesi József duóról ellenben van információnk – a szakasz 166. kilométerénél eltört a Mitsubishijükben a bal elsõ féltengely, s órákon keresztül próbálták versenyképes állapotba hozni az autót. Nem adták fel, de hogy mennyi büntetésre számíthatnak, azt egyelõre nem tudni.
Mint ahogy azt sem, mennyire számíthatnak azok, akiket a 175. kilométernél kihoztak a szakaszról – vagy azok számíthatnak egyáltalán retorzióra, hiszen nem az õ döntésük volt, hogy hamarabb kijönnek a pályáról…
Nos, újabb nehéz ügy – már nem az elsõ ezen a Dakaron – amelyet a zsûri old majd meg.
(A Nemzeti Sport engedélyével)